zelf dieren in laten slapen??

• Witches at work

Hoi Jipke

zoiets kan hier niet gebeuren omdat ik domweg erbij blijf als mijn dieren moeten inslapen, das het laatste wat ik voor ze dan dan doen en voel me een erg laffe Herder om daar bij weg te lopen.

Ik zou het ook niet doen op die wijze ik blijf er 100% zeker bij zodat ik echt zie wat er zich afspeeld.

Ik laat dieren in nood niet aan hun lot over, blijf in hun buurt tot dat het is opgelost zeg maar.

Echter dierenartsen kiezen vaak voor medicatie ipv inslaping omdat ze er dan toch nog wat aan kunnen verdienen in mijn beleving.

Een dood dier verdient erg slecht namelijk! Dit heb ik tot in den treur meegmmaakt, het geen het voor mij dan ook heel helder heeft geleid dieren zelf te helpen.

gr. D#S

• yacente

Van onze dierenarts mag je erbij blijven. Net zolang tot het dier ook daadwerkelijk dood is. Alleen laat ik dode dieren niet cremeren. Als dieren bij de dierenarts worden ingeslapen, kun je ze meekrijgen of de dierenarts zorgt er zelf voor dat het dier “weg komt”.

En hier zijn dierenartsen altijd bereikbaar. Een bandje in de praktijk geeft het mobielnummer van de diensthebbende dierenarts aan. Onlangs hebben we op vrijdagavond een kalf gekregen die niet goed lag en waar de da bij moest komen. Onlangs dat het ‘s avonds was, is ze wel geweest. Natuurlijk betaal je daar dan wel extra voor, maar als je in nood zit, zijn ze altijd bereikbaar, ook ’s nachts en in het weekend.

• Jipke frl

Men doet het toch ook wel met een plastic zak daar watten in en besprenkelen met veel ether en cavia er in en zak dicht doen?

• Jipke frl

ps: niet dat ik het zou durven ofzo hoor, een cavia zo om zeep helpen.

• MoniqueW

Bij mij was op een zondagmiddag mijn hond zijn oog er uit gebeten door de buurhond. Met een half uur lag hij onder het mes. Ze hebben allemaal omstebeurd weekend dienst net als bij de doktoren…. en ja, de kosten liggen dan ook op weekendtarief. Zijn oog is gelukkig weer goed gekomen doordat hij met een half uur op de operatietafel lag.

Ook bij onze DA mag je er bij blijven als de dieren moeten inslapen. Ik werd opgebeld of ik er bij wilde zijn. Ik was op dat moment de kinderen van school halen en zei dat het beter voor het dier was dat het direct zou gebeuren. Voor ik weer in ons dorp was, was ik weer 45 min. verder en dat vond ik alleen maar langer lijden voor het dier.

• basjeeeee

Er wordt hier gesuggereerd dat dierenarts ze zelf ook simpel een klap op de kop geven oid. Dát vind ik bah. Ik betaal gemiddeld meer bij mijn DA dan anderen, maar ben toch blij dat hij ze zaakjes wel op orde heeft en dit soort misselijkmakende praktijken niet in zijn praktijken plaats vinden.

Mijn DA is eerlijk en oprecht. Sommigen noemen hem in de buurt bot omdat die ‘hard’ kan zijn wanneer hij vermeldt dat een dier nou eenmaal beter ingeslapen kan worden. Ik ben hier echter veel gelukkiger mee dan dat die alles probeert een dier voor MIJN plezier in leven te houden. Hij heeft simpelweg goede grenzen wat hij dierwaardig vindt en wat niet.

Ik mag toch hopen dat we allemaal onze eigen dierenarts kunnen vertrouwen dat wanneer hij zegt het dier in te slapen dat ook gebeurt en niks anders. Anders denk ik dat je niet naar de juiste dierenarts gaat en eens beter rond moet kijken naar een andere.

Dit wou ik aangeven in mijn reaktie, maar mischien door de haast niet goed duidelijk gemaakt.

• MoniqueW

Stel je deze vraag aan mij? Ik hoorde voor 2 weken terug pas iets over ether.

Ik heb geen idee dus.

• basjeeeee

En zo hoort het ook te zijn. Een praktijk zou 24 uur, 7 dagen in de week bereikbaar moet zijn.

Dat daar een hoger tarief tegenover staat vind ik op zijn minst logisch.

• esther

Ja Jipke ether bedoel ik.Dat doen ze bij baby konijnen die ze niet willen.EEn beetje op een watje in het nestje …en weg zijn ze.

Kon er niet opkomen,maar het is ether.

gr esther

• Witches at work

Hoi Esther

Na ja zo'n moeilijk woordje is het toch niet???

Gewoon jou naam en dan de S weglaten ha ha~!~

Vergeet niet ze in een afgesloten iets te doen, emmertje of zo, luchtdicht.

De ether (goed doordrenken en niet te zuinig) onder het neusje doen met watje of tissu,. en vooral in die buurt laten zitten dus niet het dier op de ether lap of zo zetten. Wordt erg koud voor het dier.

gr. D#S