even iets recht zetten

• Susan

Voor alle duidelijkheid;

Ik steun helemaal niemand, ik kan er alleen niet tegen als er zo met mensen omgegaan wordt, zoals nu bij Gerda gebeurt. Als het andersom zou zijn, reageerde ik net zo.

Susan

• Vita Nova.

Hoi Jacq,

Die is wel goed he, dat gedicht !!! ik vondt het een mooi gedicht althans !

Ik dacht “ik zal dat gedicht eens plaatsen op het prikbord”

zo gezegd zo gedaan !

Wie weet zijn er mensen die er wat aan kunnen hebben !

Baad het niet dan schaad het niet toch ?! :D

Groetjes van Marielle;)

jacquelinesbeestenspul schreef:

>

> hoi jipke

>

> ik kruip ine helemaal niet in de kont maar ik weet alleen dat

> zij de verparing niet gemaakt kan hebben zoals gerda

> suggereerd dat zeg ik al in meerdere topics even rekenen is

> genoeg om dat te weten

>

> enne je moet eens de topic lezen van vita nova :D:D:D:D:D:D

>

> groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

hoi marielle

ja ik vind het een strak gedicht en net wat het gedicht zegt

jipke kent alleen de roddels maar weetniks van mij ;) dus werkt dit gedichtje goed hahahahahahaahahahahahaa

iedereen roddelt over elkaar maar zolang er niemand mee geschaad word is het ook niet erg maar nu word er wel iemand beledigt in mijn ogen ;) dus kom ik daar voor op

enne weet je de weg inmiddels al te vinden naar gonny ??????? hahahahaha ik moet iedere keer weer lachen als ik eraan denk :D:D:D

groetjes jacqueline

• nnatasja

“het is ons één keer overkomen,dat Magda een zeugje en een beer heeft verpaart dat achteraf de vader bleek te zijn. Dit wordt ook eerlijk op de stamboom vermeld,en ze heeft laatst één van de zeugjes verkocht,en dat hebben wij toen ook eerlijk gezegd.En als ik op dit prikbord zo lees,en op het forum,hoevaak er juist op inteelt wordt gefokt,om juist de goede eigenschappen erin te houden,nou,dan hooef ik mij niet te schamen om één zo'n missertje.”

Ondanks dat ik helemaal geen voorstander ben van inteelt/lijnteelt vind ik dit toch even onzin wat je beweerd ..

De fokkers die gebruik maken van lijnteelt staan hier meestal heel serieus tegenover en doen dit enkel om goede eigenschappen vasttrachten te leggen in hun lijnen , dat is dus een totaal andere opzet als een stom foutje .

Even vergeten dat het de vader was .. vind ik toch een wel groffe fout eigenlijk en valt niet weg te wuiven onder het feit van “maar zij doet het ook ! ”

• nnatasja

"Echter ze kraamt hier ineens de grootste onzin over me uit en dan trap ik na?

Kom op laten we elkaar nu geen Mietje noemen~!~

Ze schrijft allerlei krommigheden en dat wordt ik wel een keer zat ja, zeker als die ten nadele van mij zijn."

Dit klinkt erg bekend ;)

Helaas is het nou eenmaal zo dat als je wat zielig overkomt mensen snel de neiging hebben zo iemand in bescherming te nemen , er word al snel gedacht dat zo iemand dan alleen maar goed is en goed bedoeld heeft en nooit in staat zal zijn tot liegen of verdraaien , helaas ken ik het maar al te goed

Als je dan zelf op een gegeven moment je mond opentrekt dan zien ze vrijwel alles wat je zegt als aanval en maak je het die arme dit of die arme dat alleen maar moeilijker .

Zo werkt het veelal toch .. hoe zieliger een mens ( in het algemeen ! ) doet hoe meer beschermengelen zich melden , dat de gene die niet zielig loopt te doen ook nog zoiets als gevoel heeft word dan eventjes vergeten …

• Witches at work

nnatasja schreef:

>

> "het is ons één keer overkomen,dat Magda een zeugje en een

> beer heeft verpaart dat achteraf de vader bleek te zijn. Dit

> wordt ook eerlijk op de stamboom vermeld,en ze heeft laatst

> één van de zeugjes verkocht,en dat hebben wij toen ook

> eerlijk gezegd.En als ik op dit prikbord zo lees,en op het

> forum,hoevaak er juist op inteelt wordt gefokt,om juist de

> goede eigenschappen erin te houden,nou,dan hooef ik mij niet

> te schamen om één zo'n missertje."

>

> Ondanks dat ik helemaal geen voorstander ben van

> inteelt/lijnteelt vind ik dit toch even onzin wat je beweerd ..

>

> De fokkers die gebruik maken van lijnteelt staan hier meestal

> heel serieus tegenover en doen dit enkel om goede

> eigenschappen vasttrachten te leggen in hun lijnen , dat is

> dus een totaal andere opzet als een stom foutje .

> Even vergeten dat het de vader was .. vind ik toch een wel

> groffe fout eigenlijk en valt niet weg te wuiven onder het

> feit van “maar zij doet het ook ! ”

>>>D#S Jij snapt het tenminste zeg~!~

Kijk ik ben vortsander om veel verschillenden genen door mijn lijnen te mixen, maarwwet ook dat er genoeg fokkers zijn die juist in/lijn teelt toepassen om bepaalde kenmerken vast te leggen. Ieder wil het graag goed doen ga ik van uit.

Je leert uiit boeken, sites en al doende.

Echter van slordigheids foutjes en pure chaos leer je weinig integendeel.

Gerda scheert de bewuste inteelt fokkers met de chaos fokkers over een kam.

Zij wil niet aan inteelt doen, maar doet heel laconiek als familieleden door ongelukjes elkaar toch dekken.

Raar dat dit in de praktijk toch vaak dezelfde fokkers overkomt.

En hier doel ik dus niet speciaal op Gerda hoor maar in zijn algemeenheid.

gr. D#S

• Witches at work

Hoi Natasja

Tja en dan krijg je weer zo'n topic als respect……………….

Echter Gerda is niet zielig, Gerda is gewoon gerda, en ook voor haar heb ik best repect hoor. Ik weet nu wat voor vlees in in de kuip heb en das ook best wat waard zoals ik al eerder aangaf.

Alleen ben wel teleur gesteld in haar.

Ik kan nooit zo begrijpen waarom mensen zaken zo moeten verdraaien,echt niet.

Daar kan ik erg weinig mee met alle respect verder maar daarmee is voor mij de kous echt af.

gr. D#S

• nnatasja

Ik zie dr ook niet als zielig ,maar jij ( en ik ) stellen ons wat directer en daardoor vaak harder op .. afijn je snapt wel wat ik bedoel :)

• Gerda_H

Deze caafjes waren ook bekeken door iemand anders. Vooral omdat wij pas begonnen,lieten wij het na controleren. Ik heb vaker gelezen dat sommige caafjes onduidelijk te onderschijden zijn. Jij deed voorkomen of doe ik niet anders dan aan inteelt. Jij blijft mij de grond intrappen. Nou,ga je gang. Zal ik de schop vast pakken?

• Gerda_H

Ik voel mij ook helemaal niet zioelig,en wil mij ook niet zo opstellen. Ik voel me rijk,omdat ik mijn gezin heb,een dak boven mijn kop,mijn dieren en elke dag voldoende eten.