Hoeveel nesten per jaar???

• MoniqueW

Daar hebben we Isabel weer. Als je zo goed kan lezen staat er ook duidelijk dat ze minimaal 700 gr. bij mij moeten wegen.

Je bent altijd zo makkelijk om iemand aan te vallen. Zij geeft aan dat ze het niet wist en dat ze er nu op zal letten…als jij dat nu ook eens een keer zal gaan doen zal het een stuk gezelliger worden hier.

• Witches at work

Gerda_H schreef:

>

> Hoi Jacqueline. Natuurlijk val jij je vriendin niet af.

>>>D#S Mis helemaal mis!!! Ik val Jacq en zij mij ook rustig af als we elkaar niet OKE bezig vinden of zo~!~

Zij fokt Skinny's waar ik niet vrolijk van wordt elke prikker hier diegoed en regelmatig leest weet dat ik Jacq daar rustig over afzeik!

Onze vriendschap kan wel een deukje hebben blijkt tot op heden, wij hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn dat scheelt een hoop weet je~!

Ik

> vind het jammer dt Lia niet reageert,maar ik kan me ook wel

> voorstellen dat zij zich hier buiten houdt. Lia bemoeit zich

> zowiezo weinig met discussies.

>>>D#S Lis is verstandiger als jij bent ze weet donders goed dat we nu gelijk hebben wie zwijgt stemt nog altijd toe. Evenals een heleboel andere “mindere” fokkers die nu niet reageren ha ha~!~

Jij kent mij niet eens,en was

> er ook niet bij toen wij de caafjes ophaalden. Jij weet

> alleen van het horen zeggen van Ine. Nou,klaar.

>>>D#S Tja liegen is jou sterkste kant blijkt ook nu weer!!!

Je beweert dat deze zeug al bij MIJ bij de beer zat, ik weet dat je niet de snuggerste bent maar reken je dit ten volle aan!!!

> Ik wil er nu geen woord meer over kwijt,want er uitkomen

> doen we toch niet. Ik wil deze topic niet laten

> verwijderen,omdat het Ine haar topic niet ten goede komt.

> Maar als dit zo doorgaat, zal ik dat wel vragen.

>>>D#S Tuurlijk het wordt nu heet he???

Wordt

> donna's Babe er beter van als wij hierover doorgaan? Nee.

> Komt het Ine haar topic ten goede? Nee.

> Dus deze discussie is nu wat mij betreft gesloten. Ik ben het

> met Ine eens,dat je niet te snel je zeug weer bij de beer

> moet doen,en ook niet te vroeg. Daar ben ik inmiddels ook

> achter gekomen. Ik heb echter al een paar keer aangegeven wat

> mijn vermoeden is met Donna's Babe. En dat is vast niet de

> zwangerschap en de bevalling,want pas nadat het zo koud begon

> te worden begon zij af te knappen. Ook het oog doet haar

> gezondheid niet goed. Ik probeer haar nu mwet kruiden en

> havermout ed er doorheen te slepen.

> Jij hebt zelf in je mail geschreven dat ik wat betreft de

> kruiden goed bezig ben.

> En dat is alles wat ik er nog over wil zeggen.

>>>D#S Fijn dat ik je nog iets heb kunnen leren!!!

En ehhhhhhhhhhhh stop jij maar gauw de fok je kunt niet eens stambomen ontrafelen, sorry sorry maar ik moet dit ff kwijt!!!

D#S

> Groetjes Gerda

• Witches at work

annikaB schreef:

>

> Weet je Gerda, ik begrijp heel goed dat mensen doorgaan want

> er worden nu grote vraagtekens gezet bij DRIE mensen door

> deze berichten…de heks, Lia en jou zelf!

> Logisch dat je zoiets niet zo maar laat gaan als fokker, het

> gaat wel om je naam en je eer tenslotte. Door de reacties kun

> je toch als lezer een beetje inschatten wie nou wat en

> hoe….ben ik WEL blij om. En 1 en 1 is altijd 2, laat dat

> een les voor je zijn in je leven, dat maakt het heel wat

> makkelijker :-)

>

> Ik ben geen fokker, ik ben een LIEFHEBBER en moet aldoor

> denken aan dat arme grietje Donna, die is tenslotte de dupe

> van dit alles…het is wel het enige leven dat ze heeft dat

> nu op het spel staat tenslotte he….

>>>D#S Daarom heb ik deze topic ook geopend omdat er door zoveel prutsers maar wat aangekloot wordet met dieren dat ze verdorie sokken gaan berien zeg~!~

gr. D#S

>

> Dit alles lijkt me niet bepaald een pretje voor de heks ook

> trouwens (en ook dat blijkt uit haar reacties, dat het haar

> pijn doet!) want je doet dan wel afstand van je rechten als

> je verkoopt maar je doet toch pas afstand als je mag aannemen

> dat je iemand met je dier kunt vertrouwen….

• M.

citaat AnnikaB: '…ik begrijp heel goed dat mensen doorgaan want er worden nu grote vraagtekens gezet bij DRIE mensen door deze berichten…de heks, Lia en jou zelf!

Logisch dat je zoiets niet zo maar laat gaan als fokker, het gaat wel om je naam en je eer tenslotte. …'

Naam en eer als fokker? Ik vind dit van geen van drieën een ‘reclame’ voor het fenomeen fokken resp. cavialiefhebber. Steeds vaker worden blijkbaar zulke nietsoplossende ruzies als normaal ervaren binnen de fokkerskringen. Waarbij de kleine knagers en cavia's de minst goede ‘vertegenwoordigers’ binnen de iefhebberij zijn. Soms schaam ik me om hierbij te moeten horen. Helaas moet ik constateren dat dit (soms meer dan) evenredig toeneemt naarmate het aandeel vrouwelijke fokkers toeneemt. Korte lontjes. Op shows vertoef ik liever tussen de kooien bij de ‘konijnen-broeders’ dan bij de cavia's. Soms staan ze elkaar poes-lief-en-aardig af te ‘lebberen’ om vervolgens een spreekwoordelijk mes in de rug te steken als je verder loopt.

M.

• Gerda_H

>>>D#S Mis helemaal mis!!! Ik val Jacq en zij mij ook rustig af als we elkaar niet OKE bezig vinden of zo~!~

Zij fokt Skinny's waar ik niet vrolijk van wordt elke prikker hier diegoed en regelmatig leest weet dat ik Jacq daar rustig over afzeik!

Onze vriendschap kan wel een deukje hebben blijkt tot op heden, wij hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn dat scheelt een hoop weet je~!

Dat klopt.

>>>D#S Lis is verstandiger als jij bent ze weet donders goed dat we nu gelijk hebben wie zwijgt stemt nog altijd toe. Evenals een heleboel andere “mindere” fokkers die nu niet reageren ha ha~!~

Dus alle fokkers die zich nu afzijdig houden,zijn volgens jou mindere fokkers? hahaha

>>>D#S Tja liegen is jou sterkste kant blijkt ook nu weer!!!

Je beweert dat deze zeug al bij MIJ bij de beer zat, ik weet dat je niet de snuggerste bent maar reken je dit ten volle aan!!!

Ach,jij jou mening,en ik mijn mening

> Ik wil er nu geen woord meer over kwijt,want er uitkomen

> doen we toch niet. Ik wil deze topic niet laten

> verwijderen,omdat het Ine haar topic niet ten goede komt.

> Maar als dit zo doorgaat, zal ik dat wel vragen.

>>>D#S Tuurlijk het wordt nu heet he???

Nee hoor. ik weet voor mij dat ik gelijk heb. Ik ben tussendoor aan het oliebollen bakken. Daar krijg ik het pas heet van.

Maar heb jij die stambomen al vergeleken? Of durf jij je ongelijk in deze niet te erkennen?

Ik krijg de indruk dat jij Lia en mij tegen elkaar probeert uit te spelen. En dat vind ik niet leuk.

Groetjes Gerda

• dagmar

Nee meestal eind van het zogen volledig terug alleen je ziet aan de zeug dat alle banden rugspieren nog slap zijn.

• Susan

Dat gevoel krijg ik hier ook van. Nog niet zo lang geleden waren Ine en Gerda nog dikke vriendinnen en nu steken ze elkaar de mes in de rug.

Dat er een cavia de dupe van wordt/is, schijnt er niet toe te doen.

Zo ga je mijns inziens niet met elkaar om en zeker niet met dieren! Zij hebben er nooit voor gekozen om als fokdier gebruikt te worden.

Ine en Gerda:

Hou er mee op! of vecht het onderling uit. Ik word hier kotsmisselijk van en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

ik blijf ine ook verdediggen in deze topic omdat ik zeker weet dat zij de verparing niet heeft gemaakt namelijk en jullie haar weer voor leugenaar neerzetten

waar is lia ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

die weet hoe de vork in de steel zit namelijk

ik geloof jou wel dat je de zeug 1 aug hebt opgehaald daar maar ik denk dat lia de verparing heeft gemaakt toen ze de dieren eenmaal thuis had en nee ik hou niet op totdat lia of jij toegeeft want een zeug is nooit 77 dagen zwanger weleend 72 dagen maar nooit 77 dus ze kan niet door ine bij de beer gezet zijn echt niet

GA JIJ MAAR EENS MET LIA PRATEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MoniqueW

Snap ik het goed dat ze eind van ze het zogen weer op gewicht zijn?

Bij mij meestal niet. Dit duurt een paar weken als de jongen bij moeder vandaan zijn. De ene zeug heeft wat langer de tijd nodig dan de ander.

Even een vraag Dagmar: Iemand heeft mij verteld dat je de baby's in de buik kan zien bij een Skinny. Klopt dit? Zou je een keer hier een foto van willen maken en naar mij toe willen mailen of als er meerdere zijn die dit willen zien hier op de prik. Dat lijkt mij namelijk wel erg mooi om te zien.

• jacquelinesbeestenspul

hoi monique

betsie mijn wit rood oog skinnyzeugje is nu 5 weken zwanger en begint een buikje te krijgen dus ik wil haar wel week voor week op de foto zetten en als de jongen gaan schoppen een filmpje maken is dat een idee ????

groetjes jacqueline