Hoeveel nesten per jaar???

• Gerda_H

Ine, in het begin heb ik niet geweten dat je met name ook op het gewicht moet letten. dat doe ik nu wel. Daarom vind ik jou topic ook heel goed. Ik let nu ook veel beter op, vooral doordat ik al heel veel op dit prikbord en het caviaforum heb geleerd. Ook snuffel ik sites af naar info. Daarom had ik ook knoevel en Jacqueline om advies gevraagd,want die zijn erg serieus bezig. Beiden gaven verschillende adviezen. Ik neem de middenweg,en kijk het nog even aan. Het oogje begint al iets te verbeteren. Mocht het genezen,en ze knapt niet op,dan weet ik zeker dat het niet door het oog komt. Jij weet ook,dat ik heel sereus wil fokken. ik heb jou ook regelmatig advies gevraagd. Het is Magda één keer overkomen dat ze dochter en vader had gekoppeld. Voor we nu gaan koppelen leggen we ook eerst de stambomen bijelkaar. Wat de stambomen van Teriano,Donna en Donna's Babe betreft, heb je mijn mail al ontvangen? Ik kan er niet opuit maken dat zij verwant zijn.

Groetjes Gerda

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

weet je wat het is met jou antwoorden ????

k weet nu dat jij niet geloofwaardig bent dus neem ik je niet meer serieus na deze topic :(

ik weet hoe het is gegaan samen met ine en ik weet ine haar fokbeleid dus ik weet wie ik geloof en dat ben jij niet in deze

jacqueline

• Susan

Ik snap werkelijk niet waarom deze discussie zo in het openbaar moet.

Wat doen jullie jezelf aan?

En wat blijft er zo over van het beeld wat anderen van jullie hebben over?

Vecht het lekker onderling uit en zet jezelf hier niet langer voor schut, afijn dat is mijn advies. Doe ermee wat je wilt.

• Gerda_H

Hoi Suus. ik heb al een paar keer aangegeven hierover op te willen houden,want we komen er toch niet uit op deze manier,maar zij blijven doorgaan.

Groetjes Gerda

• annikaB

Weet je Gerda, ik begrijp heel goed dat mensen doorgaan want er worden nu grote vraagtekens gezet bij DRIE mensen door deze berichten…de heks, Lia en jou zelf!

Logisch dat je zoiets niet zo maar laat gaan als fokker, het gaat wel om je naam en je eer tenslotte. Door de reacties kun je toch als lezer een beetje inschatten wie nou wat en hoe….ben ik WEL blij om. En 1 en 1 is altijd 2, laat dat een les voor je zijn in je leven, dat maakt het heel wat makkelijker :-)

Ik ben geen fokker, ik ben een LIEFHEBBER en moet aldoor denken aan dat arme grietje Donna, die is tenslotte de dupe van dit alles…het is wel het enige leven dat ze heeft dat nu op het spel staat tenslotte he….

Dit alles lijkt me niet bepaald een pretje voor de heks ook trouwens (en ook dat blijkt uit haar reacties, dat het haar pijn doet!) want je doet dan wel afstand van je rechten als je verkoopt maar je doet toch pas afstand als je mag aannemen dat je iemand met je dier kunt vertrouwen….

• Susan

Reageer dan niet!

• MoniqueW

Hoi Gerda,

Maak je maar niet zo druk over het gewicht. Bij mij is het altijd zo dat ze minimaal 700 gr. moeten wegen en ik kijk dan ook naar de leeftijd. Zijn ze bij 8 maanden nog niet op 700 gr. (is nog niet voorgekomen hoor) dan wordt er niet eens meer mee gefokt. Ik heb het 2x meegemaakt dat ik een zeugje gekocht heb wat al in de begin fase gedekt is. Bij de eerste kon ik echt zien dat ze drachtig was bij de tweede heb ik niks gemerkt totdat er ineens 2 fette kanjers in mijn bak liepen en ik niet wist wie de moeder was. Allebei de keren heel goed gegaan. (gelukkig en ook ik was er niet rustig onder)

Verder heb ik jullie verhaal niet gevolgd. Ik pik er kleine stukjes uit.

Het komt natuurlijk veel minder vaak voor, maar een beer kan op de eerste dag dekken. Als het vrouwtje toevallig die dag bronzig is kan het wel zo zijn.

• Gerda_H

Hoi Jacqueline. Natuurlijk val jij je vriendin niet af. Ik vind het jammer dt Lia niet reageert,maar ik kan me ook wel voorstellen dat zij zich hier buiten houdt. Lia bemoeit zich zowiezo weinig met discussies. Jij kent mij niet eens,en was er ook niet bij toen wij de caafjes ophaalden. Jij weet alleen van het horen zeggen van Ine. Nou,klaar.

Ik wil er nu geen woord meer over kwijt,want er uitkomen doen we toch niet. Ik wil deze topic niet laten verwijderen,omdat het Ine haar topic niet ten goede komt. Maar als dit zo doorgaat, zal ik dat wel vragen. Wordt donna's Babe er beter van als wij hierover doorgaan? Nee. Komt het Ine haar topic ten goede? Nee.

Dus deze discussie is nu wat mij betreft gesloten. Ik ben het met Ine eens,dat je niet te snel je zeug weer bij de beer moet doen,en ook niet te vroeg. Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Ik heb echter al een paar keer aangegeven wat mijn vermoeden is met Donna's Babe. En dat is vast niet de zwangerschap en de bevalling,want pas nadat het zo koud begon te worden begon zij af te knappen. Ook het oog doet haar gezondheid niet goed. Ik probeer haar nu mwet kruiden en havermout ed er doorheen te slepen.

Jij hebt zelf in je mail geschreven dat ik wat betreft de kruiden goed bezig ben.

En dat is alles wat ik er nog over wil zeggen.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Ik zie jou ook steeds weer reageren en dan weer een of andere vage bewering dat het er niet toe doet, terwijl Ine dat volgens mij juist duidelijk wil hebben aangezien ZIJ het niet was… Maar jij gaat net zo goed elke keer er weer overheen terwijl als je goed gelezen had je iig ziet dat Ine het niet was toch?

• isabel

> Bij mij is het

> altijd zo dat ze minimaal 700 gr. moeten wegen en ik kijk dan

> ook naar de leeftijd. Zijn ze bij 8 maanden nog niet op 700

> gr. (is nog niet voorgekomen hoor) dan wordt er niet eens

> meer mee gefokt.

Ik snap nu je opmerking “Maak je maar niet zo druk over het gewicht” niet.

Je zegt zelf dat je wel naar het gewicht kijkt, en ze uitsluit als ze met 8 mnd niet op het door jouw gewenste gewicht zijn. Dan moet je je er dus wel “druk om maken”.

Het gewicht, en hoe ze op dat gewicht zijn gekomen, moet je zeker wel meenemen in je overwegingen om een zeug voor de fok in te zetten of niet! En voldoet een zeug niet aan je eisen, dan zou je haar niet bij de beer moeten zetten, ook niet omdat ze zo'n mooie kleur heeft, of zo lief is oid.

> Ik heb het 2x meegemaakt dat ik een zeugje

> gekocht heb wat al in de begin fase gedekt is. Bij de eerste

> kon ik echt zien dat ze drachtig was bij de tweede heb ik

> niks gemerkt totdat er ineens 2 fette kanjers in mijn bak

> liepen en ik niet wist wie de moeder was. Allebei de keren

> heel goed gegaan. (gelukkig en ook ik was er niet rustig onder)

Tuurlijk gaat het ook in gevallen waarbij de omstandigheden niet ideaal zijn, vaak goed. Maar die ideale omstandigheden zijn toch waar je naar streeft als fokker neem ik aan? Als je tenminste zuinig bent op je dieren en met beleid fokt….