Hoeveel nesten per jaar???

• Gerda_H

Lia heeft momenteel wel watt anders aan haar hoofd. Kelda is vanmorgen overleden door een zwangerschapsvergiftiging. Zij is hierover erg verdrietig. Ik heb gisteren al met Lia hierover gehad. Zij was nl jarig,en kwam daarom ook niet op de prik. Ook heb ik al meerdere keren gezegd dat Lia zich meestal afzijdig houdt van discussies.

Het heeft trouwens ook weinig zin,want zal Lia ook zeggen dat Donna's Babe bij Ine is gekoppeld,dan wordt ook Lia voor leugenaar uitgemaakt. Daarom heeft het geen zin om hierover verder te discussieren. En mijn ongelijk toegeven in deze,doe ik niet,omdat ik voor mij zelf weet dat Donna's babe al bij Ine was gekoppeld.

Waar blijft Ine met haar bevindingen over de stambomen? Ik wil ze hier niet plaatsen,omdat anderen dan misschien de stambomen kunnen kopieren en gebruiken. Ik wil ze evt. wel naar jou mailen,zodat jij kunt zien of ze verwant zijn of niet. Ine heeft het steeds over Bootsman en Gretha,maar die namen komen niet voor op de stamboom van Teriano.

Groetjes Gerda

• jacquelinesbeestenspul

hoi gerda

ik wil het jou nog weleen keer uitleggen hoor

16 juli heb jij ze opgehaald en volgens jou waren ze al gekoppeld bij ine klopt toch ???

als je dan even je eigen bevallingskalander erbij pakt kom je uit vanaf 16 juli en dan 68 a 70 dagen verder op 22 september en jou zeug is 29 sep bevallen toch ?????????? dat scheelt 7 dagen en dat is 7 dagen later dan 16 juli dus kan ine het koppel helemaal niet geplaatst hebben :D:D:D:D:D:D:D:D

16 juli en 7 dagen later is 23 juli en dan is de geboortedatum 29 september in mijn rekensommetje een zeug loopt nooit 7 dagen over haar datum heen en al zeker niet een jong zeugje met haar eerste nest en dan ook nog een 3 ling toch ?? nee kan niet kloppen echt niet dus lia is de schuldige en niet ine

ik reken gewoon heel erg simpel uit net als andere fokkers dat kunnen doen

je kan een zeug hebben die met 68 dagen bevalt en een zeug die bevalt met 72 dagen maar geen 77 dagen nog nooit van gehoord

deze zeug moet toevallig op die dag bronstig zijn geweest en 7 dagen langer hebben gedragen het is een wereldwonder

lees eens goed dit stukje na gerda dan weet jij wie er fout zit en dat is niet ine

een zeug kan bijna niet overlopen omdat ze haar jongen al voledig behaard ter wereld brengt wat al heel erg knap is van een cavia en de jongen al heel zelfstandig zijn vanaf dag 1 dus als die zeug ook nog 7 dagen later bevalt dan heb je theoretisch jongen van dik 120gr per stuk en dat is erg zwaar hoor voor een zeugje en jou jongen waren toch klein ??? rond de 70 gr??? dan heeft ze zeker niet overgedragen echt niet ze heeft normale babies gekregen voor haar te kleine gewicht en haar best gedaan

een cavia die 1 of 2 jongen draagt bevalt soms later omdat de jongen meer ruimte hebben en een zeug met een 4 5 of 6 ling bevalt eerder omdat ze minder ruimte hebben

het is gewoon simpel nadenken gerda en ik blijf ine echt verdedigen en jou alles uitleggen totdat je snapt dat jou beredernering echt niet klopt begrijp het dan

je mag mij ook bellen hoor geen probleem

op mijn site staat mijn telnummer

groetjes jacqueline

• Gerda_H

als je dan even je eigen bevallingskalander erbij pakt kom je uit vanaf 16 juli en dan 68 a 70 dagen verder op 22 september en jou zeug is 29 sep bevallen toch ?????????? dat scheelt 7 dagen en dat is 7 dagen later dan 16 juli dus kan ine het koppel helemaal niet geplaatst hebben

Worden bij jou de zeugen altijd nog dezelfde dag of na een paar dagen al gedekt?

Bij mij niet hoor.

16 juli en 7 dagen later is 23 juli en dan is de geboortedatum 29 september in mijn rekensommetje een zeug loopt nooit 7 dagen over haar datum heen en al zeker niet een jong zeugje met haar eerste nest en dan ook nog een 3 ling toch ?? nee kan niet kloppen echt niet dus lia is de schuldige en niet ine

Nee, het was een tweeling. Een beertej en een zeugje. Het beertje is hier nog,het zeugje is verkocht. De nieuwe eigenaar heeft van mij een mail gehad dat hij haar mag omruilen,maar ze hebben niet de intentie om ermee te fokken. Voor hun geen probleem dus.

Ik kan jou niet bellen jacque,want ik heb geen beltegoed op mijn 06 nummer.

Groetjes Gerda

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

Heb je ook geen echo mer nodig ha ha~

gr. D#S

• MoniqueW

Ja, vind ik wel leuk!

Bij mijn dames zie ik niks door al die haren haha. Soms lopen er ineens jonkies en dacht ik dat de zeug nog niet zo ver was.

• Cavia farm Witches at work

Susan schreef:

>

> Dat gevoel krijg ik hier ook van. Nog niet zo lang geleden

> waren Ine en Gerda nog dikke vriendinnen en nu steken ze

> elkaar de mes in de rug.

> Dat er een cavia de dupe van wordt/is, schijnt er niet toe te

> doen.

>>>D#S Dikke vriendinnen??? Luister eens ff goed Susan ik kan wel best een sociaal dier zijn bv maar als ik amikaal met bepaalde mensen omga maakt dat bij mij nog niet gelijk tot “dikke vriendinnen”~!~

Met Lia heb ik bv veel vaker en langer aan de foon gehangen en ook veel meer contact al gehad Gerda daar in tegen was voor mij altijd de vreindin van Lia niks meer, niks minder!

Lia weet nu ook erg goed dat dit gewoon zo is.

Dieren worden juist NIET de dupe vandeze topic, er gaan hopelijk nu wat lichten branden en niet aleen in al de kerstbomen!~!!

>

> Zo ga je mijns inziens niet met elkaar om en zeker niet met

> dieren! Zij hebben er nooit voor gekozen om als fokdier

> gebruikt te worden.

>>>D#S Ik ga zelfs nu ze mij hier voor leugenaar uitmaakt door de te zeggen dat ze fragiele zeug al bij mij was gekoppeld, maak ik dr nog niet met de grond gelijk hoor!

Nog steeds vind ik mezelf erg correct zelfs!

>

> Ine en Gerda:

> Hou er mee op! of vecht het onderling uit. Ik word hier

> kotsmisselijk van en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

>>>D#S Dat weet ik ook wel, Susan.

Ik ben me ter dege ervan bewust geen punten te scoren nu, echter in het belang van het dier scoor je ook vaker min als plus punten~!~

Ik ga nu lekker oudjaar vieren, ik hoef niks meer uit te vechten,ik heb gezegd wat gezegd moest worden gezellie of niet gezellie~!~

Ik voel een hele hele warme kring om me heen van zowel fokkers als familie als mensen hier uit Boxmeer, die weten mij te waarderen voor wat ik echt waard ben!

Ik heb dr zin in, hopelijk jullie ook???

XXXD#S

• Paulala

Ik denk dat het weer tijd is voor het prikbord-elfje om aan het werk te gaan :)

Lieve mensen,

Wat is het toch jammer dat er in het fokkerswereldje altijd wel iets aan de hand is.

Het is heel begrijpelijk dat Ine erg verdrietig is over wat er met deze caaf is gebeurd.

En Gerda, ik zie wel dat je eigenlijk heel veel wilt leren, maar aan de andere kant moet je ook begrijpen dat Ine het heel erg moeilijk vindt om te weten dat het slecht gaat met deze caaf.

En alsof dat nog niet pijnlijk genoeg is, wordt er ook nog eens beweerd dat zij hiervan de oorzaak is.

Want volgens jou heeft Ine haar bij de beer gezet voor ze verkocht werd jullie kant op.

En ja, ik heb gelezen dat je denkt dat het door haar oogje komt, maar als ik eerlijk ben denk ik dat je dat zegt om die beschuldiging niet te hoeven uiten.

Wie ik geloof doet er niet toe.

Maar als ik logisch nadenk, kan je caaf niet bij Ine zijn gedekt.

Gerda, als je dat niet wilt toegeven, laat het dan gewoon rusten!

Reageer niet meer, alles is al gezegd, en op deze manier wordt het een welles-nietes verhaal waar niemand beter van wordt.

Het enige dat hiermee wordt bereikt is dat alle partijen slecht over komen bij anderen.

Persoonlijk trek ik mijn conclusies niet via dit soort discussies.

Maar er zijn voldoende mensen die dit wel doen, en op deze manier onstaan er meer en meer roddels binnen fokkersland!

En wie is daarbij gebaat?

Juist: helemaal niemand!

Heel veel liefs voor iedereen,

Paula

• isabel

Mijn bericht was aan jou gericht, en niet als een aanval bedoeld.

Ik vond het vreemd dat jij schreef dat iemand zich niet druk moest maken om het gewicht. Dat kwam bij mij over alsof gewicht niet belangrijk is, terwijl het dat in mijn ogen wel is….

Ik geloof niet dat mijn bericht er oorzaak van is dat het hier niet zo gezellig is af en toe. Trouwens, dat van jou komt op mij ook niet gezellig over.

• Gerda_H

En ik maak je oo kniet met de grond gelijk hoor Ine. Ik heb nog steeds bewondering voor je hoe jij je inzet voor de caafs. Dit staat nu ff tussen ons in,en we zullen dit misschien ook niet oplossen,maar ik hoop nog steeds veel van jou te kunnen leren.

Groetjes Gerda

• MoniqueW

Dan heb je me wat dit betreft goed begrepen, want het was niet gezellig bedoeld.

Je hebt weer niet goed gelezen, want ik heb niet de hele prik gevolgd zoals ergens van mij staat. Ik ben te druk om me met dit soort dingen bezig te houden. Ik las kleine stukjes uit de grote verhalen. Ik zal je mijn bedoeling uitleggen:

Ik probeerde Gerda wat tot rust te brengen. Ik merkte in de stukjes die ik wel las dat ze van haar “fouten” wil leren en dat ze zich zorgen maakte. Ach en wat is fout, we doen allemaal wel eens iets niet goed en als je bereid bent om daarvan te leren is er niks fout aan.

Het hoeft niet altijd fout te gaan als ze te jong / licht bij de beer gaan. Promoten doe ik dit zeker niet!!! Als je mijn berichtjes allemaal gelezen had, dan had je nu geweten dat jou gedachte over mij die jij hier naar voren brengt allemaal overbodig en verkeerd is.