Hallo, medefokkers

• Witches at work

wendy (Caafjes van WB) schreef:

>

> Hoi Gerda,

>

> Als je 20 zeugen in een groot hok hebt lopen kun je

> verwachten dat het sneller vies wordt.

>

> Ik zelf heb ooit een hok gehad van 3 meter bij 2 meter waar 5

> tot 10 zeugen in rond liepen met een gecastreerde beer.

> Dit hok moest ik minimaal 2 keer per week schoonmaken, want

> waar veel caafs zijn, kun je ook veel keutels verwachten.

> Caafs zijn nou eenmaal niet zindelijk.

>>>D#S

Jou persoonlijk ken ik niet, en ook je caafs en stal niet dus zal daar niet over oordelen. Wat ik wel weet uit levenservaring is dat mensen die altijd comentaar op andere hebben, het zelf ook niet altijd even strak voor elkaar hebben~!~

Kan ik wel wat voorbeelden ook van geven zelfs.

>

> Je kunt het commentaar ook positief zien: je wordt getipt

> door iemand, en dan zou je deze tip ook voor jezelf kunnen

> houden, in plaat van het hier op het prikbord te plaatsen.

>>>D#S

Je had ook op bezoek kunnen gaan bij Gerda, en haar evt aan bieden te helpen met foto's, zoals ik ook bij Lia heb gedaan, had ze erg leuk gevonden zeker weten. En verder is ze super gastvrij kan ik je zeggen~!~

>

> Als je deze tip voor jezelf had gehouden had je er zelf wat

> aan kunnen doen, nu krijg je zeker reactie's doordat de

> meningen er zeker over verdeeld zijn.

>>>D#S

Hoi Wendy

Ik vind het wel een laffe herder streek van degene om over Gerda zo te gaan kletsen~!~

Ik vraag mij oprecht af of diegene net als ik stallen af gaat bij fokkers en ziet hoe

het daar in het echt is???

Ik ben bij zowel Lia als bij Gerda geweest en snap eerlijk gezegd niet dat deze persoon tegen Lia kan gaan roddelen over de viezigheid bij Gerda, terwijl het bij Lia ongeveer dezelfde setting is in een ander jasje (kooitje/rennetje) indeze?

In mijn optiek zijn beiden stallen gelijk qua hygiene, huisvesting ect ect.

Wat andere indelingen, en hokken, maar verder komt het veelal op het zelfde neer.

>

> De tip van Jipke vond ik goed. Je kan ook een mooi stuk stof

> in de desgewenste kleur kopen, en vanaf daar je foto's maken,

> dan is dat een beter visite kaartje voor jezelf en je caafjes.

>>>D#S

Ja he he natuurlijk~!~

Dat snapt Gerda nu ook, echter ze geeft aan zelf nu op dit moment wat minder mobiel te zijn ivm dr ongelukje, dus kan ik me heel goed voorstellen dat je ipv een leuk groen kleedje de caafs lekker in het hok laat zitten van van daaruit op de foto zet.

Misschien niet erg handig die zet, maar wel begrijpelijk.

gr. D#S

>

> Groetjes wendy

• Gerda_H

Wendy,ik krijg nu sterk de indruk dat jij degene bent die heeft gekletst,en je zult het niet kwaad bedoeld hebben,dat snap ik best. ik heb het eerder geschreven,via msn en tel.gesprek wordt er wel snel wat gezegd,maar je had me daarna toch privé kunnen mailen met een tip? Zoals het nu bij mij overkomt is het roddelen,en daar hou ik niet van. Ik den k dat jij ook wel eens een keer een hok hebt,waarvan je zegt:“dat had ik beter eerder kunnen schoon maken.”Ik doe veel met tips die ik krijg hoor. Ik vraag ook vaak advies aan andere fokkers en vooral degene met wie jij hebt gesproken. Ik zie haar als mijn vriendin,en ik weet dat als zij eenmaal haar woord heeft gegeven,je naam niet te noemen,dan doet zij dat ook niet. Dat gaat mee haar graf in. Maar ik kan mij voorstellen dat haar dit niet lekker zit.Mocht ik gelijk hebben,stuur dan ff een mail. Mocht ik fout ziten,dan hoop ik dat degene die wel heeft gekletst mij alsnog mailt.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Wat een enorme drukte, de topic is al bijna een week aan de gang, ik denk dat je je punt wel gemaakt hebt, en even cru gezegd: het zag er toch smerig uit?

• Gerda_H

Als jij het nou zo'n drukte vindt,waarom probeer jij nu dan te rellen? Dat plekje zag er misschien niet zo heel fris meer uit,maar als je de gehele foto bekijkt waaruit hij was geknipt,dan zal je zien dat het best wel meevalt.Maar ieder zijn mening.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Ik probeer niet te rellen, ik vraag me af waarom erover doorgegaan wordt en er nu mensen beschuldigt worden dat zij het mischien wel waren. Schiet je niks mee op denk ik: het was vies, jij hebt je zegje meerdere malen gedaan, een ieder kan zijn eigen standpunt inmiddels wel innemen denk ik.

• Witches at work

Hoi Basje

Tja ik ben het volledig met Gerda eens~!~

En idd de topic wordt bijna afgerond, ik ben degene geweest die hier de boel heeft aangewakkert, Gerda haakt hierop in omdathet om haar gaat per slot.

Dus ik ben de RELLER nu~!~

En al weer klaar, ik moest het gewoon ff kwijt punt uit!!!!

gr D#S

• Susan

Volgens mij gaat het er niet eens om dat het vies zou zijn of niet.

Ieder zijn mening daarover. Gerda heeft haar zegje gedaan en ik denk iedereen die dat wilde. Het gaat er volgens mij meer om dat er achter de rug van Gerda om gekletst en gerdoddeld wordt. Al die dingen die gezegd zouden zijn, hadden rechtstreeks gemoeten.

Ik hoop dat de “roddelaar” dat voortaan doet en ik weet zeker dat Gerda wat met de adviezen die hierboven staan doet.

Jemig, wat een geze..

Susan

• basjeeeee

Susan schreef:

>

> Volgens mij gaat het er niet eens om dat het vies zou zijn of

> niet.

> Ieder zijn mening daarover. Gerda heeft haar zegje gedaan en

> ik denk iedereen die dat wilde.

Inderdaad, iedereen heeft ze zegje denk ik gedaan..

> Het gaat er volgens mij meer

> om dat er achter de rug van Gerda om gekletst en gerdoddeld

> wordt. Al die dingen die gezegd zouden zijn, hadden

> rechtstreeks gemoeten.

> Ik hoop dat de “roddelaar” dat voortaan doet en ik weet

> zeker dat Gerda wat met de adviezen die hierboven staan doet.

Ik denk dat ook hierover ieder zijn zegje nu wel gedaan heeft..

>

> Jemig, wat een geze..

Inderdaad :+

>

> Susan

• Gerda_H

Waarom reageer jij dan nog? Als iedereen zijn zegje heeft gedaan?

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Hoi Bas. ik beschuldig hier niemand,ik zeg alleen dat ik de indruk krijg dat Wendy de desbetreffende persoon is. Deze indruk krijg ik door de manier waarop zij heeft gereageerd. En als ik zeg dat ik de indruk krijg,wil dat nog niet zeggen jij hebt het gedaan. Ook hoeft zij dat hier niet op dit pb toe te geven vind ik. Ik heb deze topic geplaatst, mede naar alle fokkers toe,omdat er veel wordt geroddeld in cavia wereld,en het is toch beter elkaar te helpen en tips te geven dan met een neerbuigend vingertje te wijzen. Ook had zij dan beter kunnen vragen hoe het komt dat het hok niet superschoon is. Jij zal ook wel eens af en toe een “vies”hok hebben denk ik.

Groetjes Gerda