ojee

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

Ja ik vind het van den zotte om gezonde dieren te laten helpen om dat fokkers niet in staat zijn de Skinny fok anders goed in banen te kunnen leiden!

Dan draai je toch de boel om???

Fok er dan gewoon NIET mee!!!

Of fok er voorlopig niet mee, zodat je eerst de zaak wat nader kunt onderzoeken cq water dicht kun timmeren zover het kan!

Er zijn in principe cavia's genoeg en ook rassen genoeg.

Deze “hype” kan best wachten zeker in het belang van het dier.

Jammer dat er nu vaal zo kort door de bocht wordt gegaan en het allemaal maar ff snel snel moet worden neergezet!

Er is vraag, er wordt een leuke som voor geboden dus produceren maar, dat gevoel bekruipt mij althans bij vele fokkers nu!

gr D#S

• basjeeeee

> ik vind het enige verschil met een behaarde caaf is dat een

> skinny niet buiten kan overleven voor de rest zijn ze hetzelfde

> enne een knuffelcaafje woont toch ook binnen ???

Een knuffelcaafje woont ook geregeld buiten hoor, of bedoel je pluchen knuffelcaafjes.. ;)

• basjeeeee

Het ras wordt dus letterlijk verfuckt van alle kanten. Jammer. Ook voor diegene die het wel goed proberen te fokken.

• esther

wat mij stoort is dat iedereen skinny's wilt fokken maar bv allegonda en natanya willen zelf geen dragers hebben omdat ze alleen naakt op naakt willen zetten

ik kan natanya begrijpen omdat ze maar beperkte ruimte heeft en klein wilt blijven maar fokkers zoals gonny en andere die alleen maar skinnyverparingen maken zijn in mijn ogen niet gezond bezig omdat ik denk dat de dragers erg belangrijk zijn

Jij durft weer ,we vergeten even weer dat jij het weer beter weet als bv Gonny die ze al weer langer als jou heeft.Eigendunk.:)

• Saskia

Wacht even - even jouw post samenvatten.

Jij zegt nu dat skinny x skinny niet zo gezond is, en heel erg slecht als je de ruimte hebt, maar als je niet veel ruimte hebt dan is het dus niet zo erg dat het volgens jou niet zo gezond is?

Ik volg iets niet helemaal meer denk ik…..

• Mariska

Dat was mijn reaktie eerder ook al.

Ik heb Jacqueline ook al om een betrouwbare bron gevraagd waarop zij baseert dat skinny x skinny niet goed zou zijn. Helaas heb ik daarop nog steeds geen antwoord mogen ontvangen.

• jacquelinesbeestenspul

hoi mariska

wat ik probeer uit te leggen is dat je met bv een fokgroep rexen zoals ik die heb afentoe een gladhaarzeugje nodig hebt om de vacht van de rex goed te houden en zo heb je afentoe een drager nodig om de skinny goed te houden

als jij ik noemde straks een voorbeeld bv satijn maal satijn maal satijn doet dan worden de jongen zwakker toch ??

dat is ook met de rexen als je al jarenlang alleen maar rexen gebruikt dan word de vacht van de rex op den duur te lang en gaat liggen ipv omhoogstaan

dat is ook bij de teddy's zo als je voor de show fokt is het in mijn ogen zelfs noodzakelijk om afentoe een gladhaar te gebruiken

als je continu skinny maal skinny gebruikt dan krijg je te kleine fokdieren wat ik heb gezien dus dan is een drager erg belangrijk omdat die al forser zijn dus krijgt je betere skinny's

ik vind het ook niet gezond om een skinnyzeug te heen die volwassen bv 800gr weegt dus daarom blijf ik de dragers promoten want die zeugjes zijn net als normale zeugjes boven een kilo

groetjes jacqueline

• jacquelinesbeestenspul

ach daar heb je onze begrijpend leesdametje weer een keertje :D:D:D

lezen is een kwestie in deze doe dat eens *D*D*D*D

je kan volgens jou toch in de winter ook geen nestje konijnen krijgen konijnenexpert ????? hahahahahahahahaha

• Mariska

“als je continu skinny maal skinny gebruikt dan krijg je te kleine fokdieren wat ik heb gezien dus dan is een drager erg belangrijk omdat die al forser zijn dus krijgt je betere skinny's”

En waar heb jij dat gezien als ik vragen mag? Zolang zijn de skinny's nog niet in Nederland dat er al over continu skinny x skinny gesproken kan worden.

• jacquelinesbeestenspul

als je eens even met dagmar en amerikaande fokkers gaat praten dan hoor je dat hun dieren geen normale gewichten hebben

claudia van pluusters heeft wel normale gewichten weet je waarom ??

omdat zij wel dragerdieren gebruikt in haar lijnen en haar zweedse lijnen daar zitten heel veel dragers achter

dat houd voor mij in dat je dus de skinny's steeds kleiner gaat fokken als je geen dragers gebruikt

groetjes jacqueline