vragen over voer

  • Chantal

    Hallo,

    Ik heb nu bijna een maand mijn 2 cavia's. Ik heb ze eerst steeds het voer gegeven wat ik van de fokker heb meegekregen. Nu meng ik het met Hopefarms Cavia super.

    Ik wil vragen wat is nu het beste droogvoer?? En waarom? Ik lees zoveel verschillende (en soms ook tegenstrijdige) dingen….

    En nog een vraag: welke groente staan bij jullie cavia's (bijna) dagelijks op het menu? Bij mij witlof, paprika en worteltjes. En een paar keer per week wat anders. Doe ik dat goed zo?

    Ik ben maar een beginner, dus heb soms veel vragen.

    Groetjes,

    Chantal

  • Susan

    Doe je cavia een groot plezier en stop met Hope Farms super!!!

    Calcium/fosfor balans is niet goed en kan blaasontsteking veroorzaken.

    Voer is de afgelopen tijd nogal veel besproken. Lees onderstaande topics maar eens en eigenlijk deze hele bladzijde;

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1230&i=117788&t=117788

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1230&i=118422&t=118422

    Susan

  • Judith

    Het soort voer wat je het beste kan geven hangt af van welk doel je met je cavia's hebt, en natuurlijk het aantal cavia's dat je hebt. Niet ieder caviavoer is even betaalbaar namelijk.

    Voor 2 cavia's zou ik Gerty Guineapig nemen. Hier zit wat minder vitamine C in dan in sommige andere voeders, maar verder is dit in mijn ogen toch echt wel kwalitatief de beste! Bovendien eten bijna alle cavia's dit met smaak op. Het voer is erg vezelrijk en bevat bestanddelen (die weer olieën bevatten) die goed zijn voor het caviahuidje waardoor de vacht van je caafjes voorzien wordt van een gezonde glans!