vragen over voer

• Susan

Wat hier nog niet genoemd is, is dat die zgn snoepsticks die in de winkels te koop zijn en de andere snoepjes vooral slecht zijn. Veel suiker enzo.

en dat de knaagstenen/likstenen slecht zijn. Alles wat cavia's nodig hebben zitten in het krachtvoer wat je ze geeft, of in de groentes.

• basjeeeee

inderdaad niet alles geloven, haha ;)

Mag ik vragen waarop je jouw meningen baseerd?

• Susan

Misschien een domme vraag; maar wat is de meerwaarde van muesli, zeker als je al gemengd voer geeft?

• Manuela

hallo luitjes.

ik moet zeggen ik koop in duitsland voer van het merk MultiFit crispyC voor mijn caafjes. dat ik dankzij de fokster van mijn jongste aanwinst joysie nu meng met Science omdat zij daar aan gewend is. aangezien Science nogal prijzig is (2kg 8.95)

zal dit zeker geen hoofdvoer worden maar zeer zeker bestanddeel blijven van mijn eigenvoer. daar zit nl ook gestabiliseerde vit C in en doen ze het heel goed op.

verder krijgen ze om de dag verse groente,dit omdat ze anders helemaal geen brokken zouden eten, en elke dag een pilletje Roter vit C waar ze erg dol op zijn. en natuurlijk niet te vergeten dat de 4 grote hooiballen elke dag goed gevuld worden 2 x per dag. al met al eigenlijk best wel verwende caafjes die volgens mij niks tekort komen.

groetjes manu en de caafjes

• jacquelinesbeestenspul

hoi susan

ik geef geen gemengd voer ik geef ze kasper korrel en doe in de winter muesli erdoor mengen

dus ik meng het door middel van muesli erbij te voegen

ze krijgen echt hier afentoe maar een klein beetje erwten of mais

dageljks groente en fruit

en heel veel hooi en natuurlijk water

groetjes jacqueline

• Cavia farm Witches at work

Hoi Manuela

Waarom geven nogal wat fokkers en liefhebbers hun caaf van die vit. C pillen???

Toch volledig van de zotte als ze volledig gevoerd worden dmv hooi-gras-groente-fruit ect. dat dat boordevol vit. C zit!

Om te verwennen vind ik ook flauwekul want voor iets vers doen ze bijna een moord, daar kan geen brok of hooi of pil tegen op!

gr D#S

• isabel

Elke dag een heel pilletje, krijgen ze dan niet erg veel vit c binnen?

Hoi Susan

Met musli wordt de caaf wat harder, voller ook zeg maar.

Ik heb het afgelopen winter ook gebruikt,vermengt met mn Kasper, echter ik voer nu puur de Kapser omdat blijkt dat je aan volledige voer beter niet kunt gaan toevoegen verrijken!

Ook mais ed voeg ik er niet meer aan toe, wat wel zo is is dat het in Gerty ook zit de de mais, luzerne ed, maar als je zelf gaat mixen weet je nooit hoe de verhoudingen moeten zijn.

De dikmakers kunnen voorzichtig korte tijd worden gevoerd bij zogende/herstellende zeugen bv maar voorzichtigheid is zeker geboden weet ik nu!

Bepaalde kruiden durf ik ze wel af en toe te geven uit de vrije hand, dit hoort ook meer in het voedings partoon vande caaf in de natuur ook.

gr. D#S

• Susan

Maar als je caafs binnen hebt, is dat toch helemaal niet nodig? Temperatuur binnen is meestal wel redelijk constant.

Hoi Susan

Ja idd helemaal gelijk binnen zijn het gewoon “watjes” ha ha~!~

Hebben ze gewoon aan hooi en groente ect al zat.

gr D#S