vragen over voer

• jacquelinesbeestenspul

hoi susan

ik heb mijn caafjes niet binnen zitten maar buiten in de schuur en heb overdags de deur open ook s'winters vandaar dat ze bij mij in de winter al jaren muesli krijgen en omdat je in de winter moeilijker aan groente kan komen

ik geef s'winters ook veel wortel en appel erbij

ik heb binnen 3 knuffels en die krijgen lang niet zoveel als de fokdieren in de schuur

groetjes jacqueline

• Johan

Ik heb geen ervaring met Hope Farms, maar wel met Gerty.

Toen ik begon met cavia's werd mij door een dierenspeciaal zaak Gerty aanbevolen. Daarom heb ik in het begin Gerty gevoerd. Maar ik kon ze niet goed op gewicht krijgen en ook de 3 jongen uit een nestje wat ik toen had, bleven niet lang in leven. Ik heb hier toen eens met een goede fokker over gesproken en die raadde mij Garvo aan. Dit is ook nog goedkoper dan Gerty. Nadat ik Garvo voerde zag je de dieren opknappen en het volgend nestje met 5 jongen overleefden het allemaal. Eén van die jongen werd later kampioen om een tentoonstelling met ruim 80 cavia's.

Voor mij dus nooit meer Gerty.

Johan

• basjeeeee

toch raar hoe iedereen andere ervaringen heeft… de een zegt dat ze juist meer gaan glimmen en er stukken beter uit zien met Gerty…

• Susan

Ik zie het verschil ook heel duidelijk met Hope Farms. Ze zien er alledrie supergoed uit, glimmen als een spiegel.

En wat ik eigenlijk nog wel net zo belangrijk vind, ze vinden het heerlijk!

Vanmiddag Gerty met strawberry en wortel besteld. Ben heel benieuwd….

Ik fok niet met mijn beestjes, hou ze als “knuffel”

Susan

• Johan

Vinden ze alles heerlijk of eten ze (eerst) de lekkere dingen eruit?

Probeer Garvo maar eens en je zult het verschil zien. Eerst zullen ze bijna niets ervan eten, maar na enkele dagen zijn ze eraan gewend en zijn ze er ook gek op en krijgen dan in één keer alle belangrijke voedingstoffen binnen, wat bij Gerty niet het geval is.

Johan

• Susan

Dank je voor je tip, maar ik ben net een week geleden overgestapt op dit voer en het bevalt goed. Ik geef ze er niet zoveel van, dus ze krijgen de kans niet om alle lekkere dingen eruit te vissen. Het hele bakje komt leeg.

Nu wéér overstappen lijkt me niet goed.

• Cavia Opvang Betuwe

Ons Bobby (toevallig morgen precies 6 jaar geleden overleden ) kreeg altijd Gerty . Ik heb die enorme blaassteen hier nog in een potje zitten . En mezelf 2 weken lang de ogen uit mijn hoofd gejankt. Dus nee, voor mij nooit meer Gerty , ik hou het op Garvo. Kasper is trouwens óók prima voer.

• Susan

Hij gaat goed zo.

Ivm blaasproblemen ben ik dus onlangs overgestapt van Hope Farms naar Gerty, op aanraden van een aantal mensen van dit forum. Hun verhaal klinkt heel redelijk en ik zie ook het verschil.

Niet dat het nu over is, maar ik zie wel degelijk verbetering.

Ze krijgen niet heel veel brok maar vooral hooi en groente.

Ik denk dat alle voeren zijn voors en tegens hebben en dat iedereen er weer andere ervaringen mee heeft.

Ik hoop vooral dat ik nu eens van alle narigheid afkom:(

• Kirsten P

Ik geef mijn konijnen ook Kasper Sport en Garvo alfa mix.

Mijn konijnen doen het er geweldig op en het is ook niet heel duur.

Dit zijn wel beide zakken die je met 25 kilo koopt.

Garvo en Kasper zijn niet voor niets de merken die ook met reclame stands op diverse kleindierenshows staan!

Groetjes Kirsten

• Susan

Ik heb er maar drie, dus die grote zakken is sowieso geen optie.