vragen over voer

• Cavia Opvang Betuwe

De meeste zaken die de grootverpakkingen Garvo verkopen , verkopen die ook in kleinere hoeveelheden :-)

• Susan

Ik wil het graag een poosje met Gerty proberen, maar dank je voor je berichtje.

• Judith

Iedere brok dat in gerty zit heeft dezelfde samenstelling, dus wat ze er ook van eten, ze krijgen altijd de nodige vitamine en voedingsstoffen binnen.

Hier hebben al mijn cavia's altijd hun hele bak Gerty opgegeten zonder problemen.

• Judith

Om nu het voer direct de schuld te geven van 1 dikke blaassteen. Een blaassteen kan iedere cavia krijgen en jij had net de pech er eentje te hebben. Wellicht had ie die blaassteen ook met een ander voer gekregen. Je kan helaas niet altijd alles buitensluiten.

• Cavia Opvang Betuwe

Met de cavia die ik daarna kocht eigen precies hetzelfde probleem.

Die deed het ineens verbazend goed op het anti blaassteen dieet.

Dus dat maakt het al 2 cavia's.

Met hope farms had ik dit probleem niet ,maar daar werden de cavia's wel erg snel dik van.Sinds ik Garvo gebruik zijn er hier geen blaasproblemen meer geweest . Ook niet toen ik Kasper gebruikte.

Wil niet alles zeggen hoor, dat weet ik ook wel. Kaaf Tycho ging begin dit jaar ineens dood omdat er iets niet goed was met zijn nieren ,maar daartegen heeft zijn zus Tooske van bijna 5 jaar nog nooit een dierenarts gezien en is nog steeds een leuke en actieve cavia. Beiden hebben nooit iets anders gekregen dan Kasper of Garvo.Maar dan wél met mate.

• Susan

Oh dat wist ik niet. De mais (of dat wat er op lijkt) en de bixjes blijven meestal wel wat langer liggen, maar uiteindelijk komt bijna alles op.

• Ghislaine

Mijn cavia, CoCo, heb ik nu 2 dagen. ik heb al vaker cavia´s gehad. Maar CoCo eet en drinkt niet! ik heb er heel goed op gelet, en hij heeft zijn voer niet aangeraakt! Op zijn drinkfles heb ik een streepje met stift gezet om de volgende ochtend te kunne zien of hij had gedronken. Dat was dus niet het geval. Als ik hem dwing, spuugt hij alles weer uit! Ik heb vandaag na heel veel moeite 2½ brokje in zijn mondje kunnen proppen (dat at hij op). ik heb ook water in zijn mond gespoten, maar hij spuugde het weer uit. Help me, ik wil CoCo niet kwijt!

Zijn tanden zijn niet te lang.

Hij ziet er ok uit.

Hij is nog in zijn eentje, maar ik koop er binnenkort nog 2 bij.

Alstublieft, red CoCo, en mij daarmee ook!

SOS!!!

• Cavia Opvang Betuwe

Ga naar de dierenarts zou ik zeggen … en laat even het gebit checken. Het kunnen misschien wel de kiezen zijn die het probleem veroorzaakt.

groet,

Irene