Leeftijd cavia

  • miranda

    mijn mannen broers zijn nu bijna zes jaar in augustus langhaar en heb ook twee van 8 maanden eentje van van een jaar ruim en een pups van drie maanden en hoopnog lang plezier van ze te hebben en doe niks bijzonders ja elke dag vers hooi schoon hok fruit en groente en vitamine c tabletje en goed hard voer en aandacht en als mooi weer is uurtje naar buiten maar dat is logisch toch en verdienen ze ook die mooie heeeeel lieve prachtige beessies en doe het echt met liefde maar heb ook weles gehoord dat langharige ouder worden weet niet of dat echt klopt hoor maar leeftijden lopen uiteen zie ik hier dusja wacht het af en hoop nog erg lang van ze genieten

  • tessa

    :( het begon allenmaal 20 maart 2011 ik kwam ging naar beneden en toen ging ik tv kijken daarna kreeg ik te hooren dat mijn cavia oveleden was.

    ik huilde en huilde ze was 6 jaar geworden en ze hete spekkie.

  • Lola

    Hoi,

    Wij hebben twee langharige cavia's.

    1 met krullen, 1 zonder.

    De oudste van de twee (allebei mannetjes) is nu al 6 1/2 jaar!

    't is ook wel een oud scharminkeltje hoor, maar hij eet en drinkt nog prima…

    Weten jullie misschien hoe oud hij in mensenjaren zou zijn?

    (wil mijn dochter graag weten)

    Groetjes emma.

    De jongste cavia is overigens bijna twee…

  • Paul

    Onze cavia is 6,5 jaar geworden. Ruwhaar, mannetje.

    Altijd goed verzorgd, binnen gezeten en veel aandacht en vrije beweging gehad. Hij was de beste vriendjes met onze parkiet. Onze cavia ‘deed’ het dan ook erg goed en bleef vrij actief. Ongelooflijk hoeveel groenvoer er in hem verdween. Zonder dik te worden, overigens.Tot ineens op een ochtend hij zacht bleef piepen. Toen bleek dat hij een anaalverstopping had en ook al een aantal dagen geen ontlasting meer had. Binnen een uur was hij dood. Volgens internetgegevens geven cavia's niet snel aan als het minder met ze gaat en als ze dit aangeven is het vaak al te laat. Bij onze cavia was dat ook het geval.

  • anoniem

    Mijn oudste cavia tot nu toe is 8 jaar geworden, afgelopen oktober overleden. Het was een gladharige zeug die ik samen met een andere zeug (die nog leeft), uit het asiel kwam.

    Het was duidelijk een hoogbejaarde cavia, met alleen ondertanden. Maar tot het laatst lekker gespeeld, gegeten etc.

    De andere oudere zeug is nu 6 jaar.

  • Maurits Kooij

    Wij hebben twee zusjes in 2003 gekregen. Een is er van overleden in november 2011. De andere is nog springlevend.Wat volgens een bevriende dierenarts van belang is, is dat ze daglicht (lees zonlicht) krijgen en dat ze constant vers hooi nodig hebben voor hun gebit en spijsvertering.

  • marilene

    Onze cavia is nu rond de 11,5 jaar.

    Wij hebben hem uit de opvang en was toen al een volwassen dier.

    (1,2,3 jaar?)

    We hebben de cavia gekocht toen onze dochter 1 was.

    Ze is blind aan twee ogen maar nog supervitaal.

    Ze heeft al een aantal partners overleefd.