Hoi hoi Marmotje
Tja dat zou het een en ander kunne verklaren over de kortere levensduur van een gemiddelde Cuy.
maar………………in de praktijk doet een Cuy het hier beter dan een Us Teddy die vielen hier als het ware om ha ha toen ze buiten moesten leven, sommige gingen snotteren, andere voelen erg af en mijn regulier groepje keek hun aan van;'
“ hebben jullie ergens last van, wij in elk geval niet”~!~
Ik haal mijn wijsheid vooral uit het zelf ervaren en uitproberen ipv wat er allemaal over geschreven wordt het geen niet wil zeggen ik mijn ogen daar voor sluit want vaak ook kloppen zaken uit boekjes juist weer wel.
Bij mijn weten is hier bij al mijn dieren die ik hier uberhaupt ooit heb gehad dus ook hond en kat meegerekend niemand aan kanker overleden ooit.
Rare tumoren en gezellen hier nooit gehad wel een keer een Ch Teddy gehad een “afdankertje” van 2 echte erg bekende Ch Teddy fokkers die heeft hier een tijdje onder de naam The Sandwitch geleefd (was ander half jaar oud of zo toen ik haar kreeg) die altijd op de achterhand een gezwel had.
Dat heb ik mnd lang elke dag lopen uit drukken, ontsmetten enz en toen het eindelijk bijna weg was ging ze ineens dood.
Ik had een erg goede band met dit dier en ook al kon ik er qua fok niks mee voor mij was ze erg leuk net een fretje.
Helaas is dit dier amper 2 jaar of zo geworden en weer eens een bewijs dat een lief dier vaak ook vrij zwak is in de praktijk en de pittige donders vaak het sterkste en gezondste zijn.
gr D#S