Vitamine C-gehalte in voer

• jacquelinesbeestenspul

dit bericht zeg meer ove rjou dan over mij evelien en ik heb net diekie ene mailtje gestuurd omdat jij nu weer oude koeien uit de sloot haalt wat alleen besproken is tussen de partijen

weet je evelien als ik op deze mensen jaloers moet zijn dan ben ik wel heel laag gezakt en ik heb bijna nooit iets voor de dierenwinkel en dat wil ik ook zo houden want de dierenwinkel waar ik afentoe dieren aan verkoop wil niet eens iets met E&e te maken hebben omdat ze slechte dieren leveren dieren die er dood gaan enz enz

ik hoop dat diekie het bovenstaand berichtje verwijderd enne evelien ik krijg lieve mails nu van mensen die jou beter kennen :D:D:D:D:D:D:D:D

ik vind dat een opvang geen geld aan voer moet besparen en de dieren het beste moet geven ook groente en fruit wat jij niet wil doen dus in mijn ogen ben je geen opvang met goed hart want ow ow het mag allemaal geen geld kosten

ik fok de skinny omdat ik ze leuk vind en niet om er veel geld mee te verdienen want dan kan ik nog wel jaren fokken meis zoveel dieren heb ik niet hahahahaahahahahahahahahahaha ik verdien niks aan mijn dieren het kost me alleen maar geld :) zo hoort het ook een hobby mag geld kosten en moet je niet op bezuinigen :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

ik koop dagelijks groente of fruit voor mijn dieren ook al is het nu even duurder dan in de zomer :D:D:D het is wel in het belang van het diertje en niet om mijn hand op de knip te houden en te denken ow ow de andijvie kost nu 2,29 eur per kg dus ik geef extra brokken nee ik koop gewoon 3 kg andijvie voor mijn beesies :)

jacqueline (ps ik reager nu niet meer op jou ik ben heel duidelijk in mijn standpunt qua broodfok en E&E ik woon op 5 minuten afstand en zie ze wekelijks wel weer met hun kratten de dierenwinkels afsjouwen bahhhhhhh )

• Jan

Dames, ik ben als heer bezoeker van dit forum om iets te leren over de cavia en hun leefomgeving. Dit lijkt meer op een of ander forum soap, waar volgens mij alleen maar slachtoffers vallen. Doe dat niet meer en laat iedereen zich bij de prachtige hobby houden.

• Caviafarm LiLo

J:“ik hoop dat diekie het bovenstaand berichtje verwijderd enne evelien ik krijg lieve mails nu van mensen die jou beter kennen”.

Ik hoop dat ze de hele topic verwijderd waarin jij mensen naar beneden haalt en tot de grond gelijk maakt. Altijd als jij mensen afzeikt is dit oké, maar als iemand tegengas geeft moet de topic eraf. Flauw hoor.

Ik ben bang dat je niet veel lieve mailtjes krijgt, want ik ken maar 2 fokkers. Ik heb me nooit zo in het fokkerswereldje gemengd.

J:“ik vind dat een opvang geen geld aan voer moet besparen en de dieren het beste moet geven ook groente en fruit wat jij niet wil doen dus in mijn ogen ben je geen opvang met goed hart want ow ow het mag allemaal geen geld kosten”.

En wederom heb je hier weer een mening neergezet waar je niets van weet. Je bent hier nog nooit geweest, we hebben geen contact met elkaar dus jij weet niet hoe mijn dieren hier zitten en wat ik ze allemaal te eten geef. De 2 fokkers die ik ken kunnen je hierover wel informeren in hun lieve mailtjes.

Evelien

• Witches at work

Hoi Evelien

Tja ik lees dit hier zo, en vind het grote flauwelkul om deze topic te verwijderen doe niet zo zielig jullie!!!

Die zooi van mn dochter heeft gister ook zowat de hele dag hier erop gestaan en heb ik uitgebreid om moeten vragen om eraf te halen dus Dieks is erg ruimdenkend weet ik ha ha~!~

Echter even dit ik vind de aanval vanuit Beestenspul richting Evelien erg grof~!~

Waarom???

Heel simpel ik ben vanaf het prille begin erbij geweest hoe Evelien LILO heeft opgebouwd.

Hoe ze haar 1e caafs hier trots kwam halen met een hele zooi beertjes erbij.

Een oude kast werd gekocht en opogelapt tot heuse flat/kunst werk.

Buitenrennen werden ook meteen gemaakt want de caafs moesten naar buiten kunnen, dat hadden ze hier ook gezien en vonden dat leuk.

Een hele tijd later kwam het geweldige idee van hu nten uitvoer dat de dieren zowel naar binnen als naar biuiten moesten kunnen rennen dus hun schuur werd er ff op aangpast. Er zitten nu van die grote gaten in de muur van ong 50 breed en tja 1 meter hoog???

Beren netjes afgescheiden van de zeugen en er is daar plentie ruikmte voor evt ophokkers/opvang.

In tegenstelling tot bij ongeveer 80% van de andere fokkers waar ik ooit geweest ben tot op heden rook het daar voor de afwisseling opvallend FRIS!!!

De dieren had zat te vreten en waren lekker aan het spelen met elkaar.

In hun huiskamer staan een erg mooi glazen bak en 3 knuffel Tessels erin, komen volgens mij van Carla's caafjes opvang Eindhoven.

o ja en last but not least kocht Evelien zich scheel in den beginnen aan groent uit de supermarkt voor de caafs!!! Gewoon voorgesneden groente, appeltjes, wortels boeiend??? Voor haar niet, kocht ze gewoon en meer als ik kan ik in alle oprechtheid zeggen~!~

Ook haar huisvestinig in nu strakker/beter dan die van mij.

Echter tja het voer??? Wat voor voer zou nu echt makkelijk en goed zijn???

Ze kwam uit bij het E&E voer niets vermoedend en blanco ZONDER mijn inmening.

We heben tijden van meer en tijden van minder contact namelijk gegad.

We wonen in elkaars omgeving maar toch ook weer niet ze zit een km of 15 zeker van me af als het niet meer is.

Dus ze heeft het zelf voor een groot deel uitgevogeld.

E&E berucht??? Wist zij veel is eigenhandig aan het proberen geslagen omdat er nogal wat fokkers WEL over te spreken waren dus.

Nu laat ik voor de afwisseling ff buiten beschouwing of het voer IN of UIT is!

Wat ik zou willen bepleiten is; ga eens bij elkaar op bezoek.

Evelien weet wat ze hier kan aantreffen en ik bij haar, en we vinden het beiden OKE van elkaar~!!!

Ik vind het erg tof dat Evelien nu ook opvang is. Want veel caafs gaan tegen woordig de afval bak ik potje over ook wel.

En ze zijn ZOOO leuk vaak!!!

Ik ben ook niet jaloers op haar en zij niet op mij hoop ik haha.

Laat elkaar zijn zoals jullie zijn.

Dan is het toch best niet???

gr de heks

• Witches at work

Hoi hoi

Correctie!!!

Vanochtend uitgebreidt Lia Schollevaar aande foon gehad en het blijkt dat Evelien het voer via haar heeft ontdekt omdat Lia's caafs er zo mooi bij zaten!!!

Ook Chantal van de klavertjes gebruikt het en idd stal Happy en Jootje van Nirvana ook.

dus dit voer is gewoon in omloop net als al het andere voer zeg maar.

Ik ga er verddr niet meer op in over de samenstelling ed Schollvaar kan dan veel beter.

Ik hoop dat ze hier reageert en uitlegd dan horen jullie een keer de andere kant!

Prettig dag verder, allemaal,

gr. D#S

• Roos

Ik voer mijn cavia's ook “E&E” voer om het zo maar even te zeggen en het van de andere kant idd te vertellen, ik vind het prima voer ze vinden het lekker en heb ook bijna nooit last van zieke of dode dieren. Ook heb ik aantal dieren van erna en edward zitten. Hardstikke goede dieren niks mee aan de hand. 1 heeft er ook al 2 nestje gehad en is nu voor de derde x zwanger. Gaat allemaal prima. Ik zeg dit alleen omdat ik het wel een beetje gemeen vind om iemand voor broodfokker uit te maken dat is geen beschuldiging van niks. En inderdaad die skinny's ik hou er ook niet van zijn gewoon labaratorium dieren in mijn ogen. Maar zal er niet om laten naar iemand toe te gaan omdat ze ze hebben dat is iedereen zijn eigen keus. Laat iedereen toch gewoon recht hebben op zijn eigen mening. En als je zo boos bent op Erna en Edward dan stuur je ze toch een boze mail dan kunnen ze zichzelf tenminste nog verdedigen. En oja ik geef ook gewoon groen voer bij mijn e&e voer heb ik nog nooit iets over gehoord van hun het is niet nodig nee, maar kan ook geen kwaad toch. En nee Erna is wel getrouwd maar niet met Edward.

• Lia

Hallo beste mensen

Ik voer diit voer nu bijna 2 jaar en mijn dieren doen het er prima op nestjes gaan super goed en bijna geen uitval

Wat je met dit voer moet vermijden is teveel aan eiwitten wat bv in sommige muselies zit en ook paprikablad zit bordevol eiwit daarom is ook in die bewuste tijd veel dieren bij sommige fokkers dood gegaan

Mensen die bij mij komen en naar het voer vragen geef ik een label mee dat op de zakken voer zit en volg de instructies op van de verkoper doe je dit niet zeur dan niet als het fout gaat meng dit voer niet half met muselie wat die bewusten fokkers wel deden in die tijd is mij zelf vertelt door hun zelf

Groen voer ik gewoon bij in normale niet overdreven hoeveel heden erwtensnippers perfect om bij tevoeren dan wel 1 x per week

Edward en Erna (die overgens geen stel zijn ha ha) komen bij mij over als mensen die zeker hun hart op de goede plaats hebben wat hun dieren aan gaat.

Verders wil ik nog zeggen dat ik het A-SIOCIAAL vind hoe sommige collega fokkers andere met de grond gelijk maken terwijl we allemaal voor de zelfde liefde gaan namelijk cavia's

Mensen hou het gezellig !

met vriendelijke groet aan iedereen Lia van caviastal Schollevaar

ben je ook van plan dit voer te gaan voeren mail mij

Roos schreef:

>

> Ik voer mijn cavia's ook “E&E” voer om het zo maar even te

> zeggen en het van de andere kant idd te vertellen, ik vind

> het prima voer ze vinden het lekker en heb ook bijna nooit

> last van zieke of dode dieren. Ook heb ik aantal dieren van

> erna en edward zitten. Hardstikke goede dieren niks mee aan

> de hand. 1 heeft er ook al 2 nestje gehad en is nu voor de

> derde x zwanger. Gaat allemaal prima. Ik zeg dit alleen omdat

> ik het wel een beetje gemeen vind om iemand voor broodfokker

> uit te maken dat is geen beschuldiging van niks. En inderdaad

> die skinny's ik hou er ook niet van zijn gewoon labaratorium

> dieren in mijn ogen. Maar zal er niet om laten naar iemand

> toe te gaan omdat ze ze hebben dat is iedereen zijn eigen

> keus. Laat iedereen toch gewoon recht hebben op zijn eigen

> mening. En als je zo boos bent op Erna en Edward dan stuur je

> ze toch een boze mail dan kunnen ze zichzelf tenminste nog

> verdedigen. En oja ik geef ook gewoon groen voer bij mijn e&e

> voer heb ik nog nooit iets over gehoord van hun het is niet

> nodig nee, maar kan ook geen kwaad toch. En nee Erna is wel

> getrouwd maar niet met Edward.

• Witches at work

Hoi Roos Hoi Lia

Hierbij sluit ik me geheel aan~!~

Er kan onmogelijk ARSENICUM toch in het voer gezeten hebben.???

Toen ik mn dieren op het verkeerde voer had bleven de echte bikkels wel leven!!!

en dan nog te bedenken dat het juist oudere beren waren die er geen last van hadden!

Wat is wijsheid, wat is nou goed???

Goed hooi is goed en zo dan en dan groen voer das duidelijk.

En voor de rest, vogel zelf uit waarop jou dieren het het beste doen.

Laten we vooral respect hebben voor elkaars mening, want idd ook het fokken van labratorium ratten (Skinny's) vind ik zeer discutabel, meer nog dan wat brokken halen bij de zog “verkeerde fokker”~!~

Doe allemaal waar je goed en bent, en wat je moet doen vooral!

Luister-lees en probeer~!

En de wijsheid komt dan vanzelf!

gr. D#S