Hoi Jacq
Toen ik trouwens net aan het fokken was begin 2005 en bij cavia stal Happy te Rijssen ben geweest voerde hun ook al dat “E & E” voer zeg maar.
Lekker makkelijk ook volgens deze fokker om dezelfde reden als Evelien niet veel meer bijvoeren dus.
Verder weet ik dat Lia Schollevaar er erg over te spreken is, mijn stevige compacte zeug Triksie is door haar gefokt, heb ik op 12/1 jl een schitterend nest van.
Dat het voer van E&E ook konijnen korrel bevat kan geen kwaad om dat het coccidiose vrij moet zijn daar gaat het om. Ik weet ook bv dat combinatie 2 Impresse hun dieren konijnen voer gaf (GEEN E&E voer dus he voor de goede orde) en er zelf vit. C aan toevoegde via het drinkwater.
Hun dieren zijn toch ook niet de meest ellendige toch??? Ik heb uit hun lichting/lijnen Aurora (Shania) en Pepper zitten die beiden niet voor een een heden ten daagse Canadees (waar veel fokkers zo op flippen) an de kant hoeven!!!
Verder kan ik je nog meleden dat Truus Leblanc Union is gaan voeren omdat Kasper niet volledig genoeg was omdat het een veredelde konijnen korrel ise met een flinke stoot vit C.
Is dit nu van mij uit een campagne stunt voor het E&E voer???
NEE~!~ Echter Jacq er zijn ook midden wegen! Ik denk niet dat het E&E voer HET voer is!!! Maar rommel??? Ik kan ook niet verklaren waarom dieren dood gaan als ze veel worden bijgevoerd met groente/fruit zoals jullie 3 fokkers deden!!!
Wel staat voor mij vast dat jullie 3 dat hebben gedaan ook zelf bekend namelijk!
Als een cavia 4000 mg vit C krijgt per dag en echt veel hooi kan een brok weinig kapot maken denk ik. Ik heb me bovendien ook al jaren en samenstellingen van dieren voer verdiept omdat voeding mij toevallig boeit.
Er zit geen arsenicum in het voer of zo. Wat dan wel??? Kijk op “LILO”dr site dan heb je de samestelling!
Ik mix het gewoon met ander voer dus, nu en merk eerder verbetering dan verslechtering hier.
Conclusie; ik propageer hier ff geen enkel voer, en merk dat de hoeveelheid GOED hooi bij erg veel stallen nogal wat te wensen overlaat.
Ze zitten nogal een met erg weinig of zonder!
Ik propageer vooral GOED hooi en andere grassen als basis!
En zie de brok als vit C/en wat andere stoffen shot aanvuller, en het hooi als ultieme kiezen afslijter en tevens lekker bezig zijn gedurende de dag voor de caaf.
Dus hier heb je steeds weer die discussies over WELK VOER???
voor mij; lang leve het GOEDE HOOI~!~!!
En brokken niet teveel geven want overdaad schaad!!!
Ong. 30 tot 50 gr. per dag per dier is meer dan genoeg.
Dat E&E noiet deugen voor hun dieren weet ik echt niet Jacq. als dat al zo is betreur ik dat ten zeerste natuurlijk~!~
Mijn idee zou dan ook zijn die 2 een handel/fok verbod op te laten leggen indien nodig.
En het voer openbaar te maken voor ander groothandels indien het echt zo goed is!
Want ook de slechtste mens kan misschien toch iets goeds maken toch???
Ook hier worden ze regelmatig bij gevoerd met oud brood/mais/Lunzerne/wortels/fruit ed. echter niet dagelijks.
gr. D#S