Hoi Jacq
Ja ook ik was al reeds uitgeknepen op;
jawel ruim 14 euri zoveel gelukkig vergeten ha ha ~!
gr. D#S
Ik ben tot een halfjaar geleden elke dag in Arnhem geweest i.v.m school. Helaas ben ik overgestapt naar Nijmegen (ja heb er spijt van). Anyway, ik woon in Cuijk dus Venray of Boxmeer is een stuk beter. Maar als Boxmeer niet aardig is, dan lekker puh! Hahaha! Ik ga even kijken op de website en anders even informeren in Venray.
Bedankt voor de reacties!!
Als je blaasellende wilt vermijden dan raad ik je Kasper zeker af. Dankzij die korrel heb ik 4 blaaspatiëntjes, waarvan er 2 vermoedelijk nooit meer van afkomen (steen die helemaal klem zit). Speciaal voor blaaspatientjes is Gerty Carrot & Cranberry, maar ook de gewone Gerty of Science Selective is een stuk veiliger. Dit zijn de weinige voeren waarin de calcium/fosfor-balans in orde is, bij iedere biks ligt deze niet goed en in combinatie met het hogere vitamine D gehalte verhoogt dit de kansen op blaasproblemen….
Hoi Saskia
Tja blaasproblemen?
En van Hope farms ook van Arie Blok is echt al zo goed als zeker dat je blaas problemen krijgen kunt.
En er is ook een mede prikker die juist Gerty 3X niks vond i.v.m problemen bij haar caafs.
Volgens mij was dat Irene van Opvang de Betuwe. Mocht dat niet zo zijn krijg ik hier vast commentaar op.
Echter dat is ook niet het punt zozeer WELKE fokker/liefhebbenr problemen heeft met welk voer.
Wabt de clou van het hele verhaal was toch dat de caafs in principe niet waren voort bestemd op het vreten van uverhaupt DE CAVIABROK van welk merk dan ook????
Ik denk dat je vooral niet teveel moet voeren van de brok en hooi en evt verse groente/fruit/gras/paardenblloembladeren (Niet in natte vorm geven=zeer slecht voor de caaf~!~)
de boventoon moet voeren, en dus kan deze discussie meteen weer worden afgerond denk ik.
Van veel hooi kunnen ze wel hooiluis krijgen, maar die is redelijk goed te bestrijden met middeltjes als Tea tree of d.m.v. het hooi in te vriezen of in de winter te zorgen dat er vorst bij kan komen.
gr. D#S
Dit kan ik helaas bevestigen. Ik dacht ook altijd goed en hoogwaardig voer te geven met Hope Farms.
Dat resulteerde in nogal wat keren blaasontsteking en de laatste keer zelfs zo erg dat het alsmaar niet over leek te gaan en de kans groot was dat het op zeer korte termijn terug zou komen.
Nu voer ik sinds een maand ongeveer Gerty met wortel en cranberry en het gaat hartstikke goed met ze alledrie. Ook ben ik meer en regelmatiger groenvoer gaan geven.
Ik weet niet zeker of alle ellende aan Hope Farms te wijden is, maar ik vind het wel opvallend dat ze er nu nóg beter en gezonder uitzien dan toen ik dat voerde.
Susan
Ik snap je reactie maar ben het er niet mee eens. Met mijn vorige voer(Garvo) had ik véél blaaspatienten, met Kasper nog maar 1 gehad in al die jaren. Mijn dierenarts zweert bij gemengd voer, omdat volgens haar in álle korrels veel te veel “”ellende"zit.
Gerty en Science vind ik overigens ook érg goed voer, maar is voor mij te duur met 40 caafs.
Groetjes Suzanne
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?