Ik ben het ook eens met de stambomen, vaak staat er nog meer onzin in dan in de Story,party,prive …..playboy (geintje de laatste )
Vaak vraag ik eerder naar de leeftijd,en de ouders ,opa en oma zeg mij al eigenlijk niet zoveel meer.Ook komt dat, omdat ik de dieren die ik koop ,eigenlijk ook vaste adressen zijn,zou zelf echt niet 123 een langhaar van de mp kopen ,maar ga eerder naar een fokker waarvan ik weet dat die zuiver op ras en op kleur fokt.Daarnaast heb je dan ook nog je eigen lijnen,deze ken jezelf door en door,als je die info doorgeeft dan weet degene die het dier koop eigenlijk al genoeg.
De verparing die ze zelf later zal gaan maken ,zal nooit het zelfde zijn als bij de vorige fokker ,puur omdat iedereen altijd weer andere dieren gebruikt ,vouworen,kleur en alles wat er verder wat erbij komt kijken is puur afwachten.En als je dan van een stamboom afgaat,waarvan je denkt dat die eerlijk is ingevult,wat misschien achteraf niet het geval blijkt te zijn dan ga je daar al weer mee de bietenbrug op !!!
En wie is dan degene die de waarheid heeft gesproken ,want om de tango te dansen daar moet je nog altijd met z'n tweetjes voor zijn hihihi.
Zeug of beer je weet het niet ,wacht het volgende nestje dan af ,en gebruik dan weer andere verparingen ,en zo van lief en lee kom je er achter welk dier niet de juiste is voor je stal en wie wel,na 1 verparing is dat moeilijk te zeggen , mits je je eigen dieren inzet waarvan je zelf de achtergrond door en door kent.
Ik weet nog dat ik vooral in het begin van mij hobby, ook die stambomen erbij wilde hebben ,pffffff geef mij portie maar aan fikkie
Ik weet wat er inmiddels in mijn stal zit,en weet ook dat je aan de info van de ouders meer heb,dan van alle over over over grootouders , je kan beter kijken naar de dieren die eruit voort komen ,dan in die dieren die op de stamboom staan ,want het is vaak klink klare onzin.
groetjes Es