Satijn- en dalmatier cavia's

• natanya

Klinkt goed!! Het maakt in feite ook niet uit wat iemand voor een systeem heeft als het maar werkt.

• Monique

Vergeet ook niet dat er fokkers zijn die erg dyslectisch zijn en soms zelfs amper kunnen schrijven. Inka screef….

Sorry…niet aangedacht, je hebt gelijk, maar ook in dit geval is een kopieerapparaat een goede uitkomst voor info en hoef je niet de hele middag te typen. Overal is een oplossing voor te bedenken. Het is maar net hoeveel energie je er zelf in wilt stoppen.

Ik heb nog nooit dieren terug gehad, maar waar ik wel over na kan denken is dat ik de stambomen opsla voor e.v.t. vragen.

Ik dacht dat ik het bij Natanya gelezen had en anders sorry….je programma is wel een goed idee. Ik ken dat programma niet. Ik ben helaas bang dat het niet gaat werken, want niet elke fokker fokt met dezelfde doelstelling. Ook niet alle fokkers zien er het nut van in om serieus aan een stamboom te gaan werken. Wat ik hier en daar lees over het invullen van een stamboom dat klopt helaas. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat een stamboom niet klopt….notabenen met mijn eigen dieren. Ook met dieren die ik uit Duitsland had en er was iemand waar ik de dieren van overnam…stonden er ineens andere leeftijden bij, dus die van mij was ineens een anderhalf jaar ouder en had al meerdere nestjes gehad. In sommige gevallen heeft het met geld te maken denk ik.

• natanya

Hallo Monique,

Nee hoor je had het wel goed….zal ook een wereld wonder zijn als je iedere (hobby) fokker aan het zelfde programma krijgt. Maar Ik heb ff van de site gegevens gekopierd…om je te laten zien wat het allemaal kan:

Stamgegevens vastleggen zoals geboortedatum, vader en moeder.

Onbeperkt bloedlijnen volgen en informatie in stamboom tonen.

Inteeltberekeningen tot op de procent nauwkeurig.

Standaardcontrole om dubbele registratienummers te voorkomen.

Stambomen afdrukken tot 5 generaties met registratienummer, geboortedatum en overige kenmerken + foto en uw eigen watermerk of logo.

Onbeperkt vastleggen van opmerkingen en bijzonderheden.

Lijsten met cavia's in bezit direct opvraagbaar.

Snel invoeren van broers en zussen door kopieer mogelijkheid.

Slim zoeksysteem om cavia's te selecteren.

Foto vastleggen per cavia.

Onbeperkt vastleggen medische informatie.

Afdrukken stamkaart per cavia.

Handige sorteerfunctie om cavia's te groeperen.

Eenvoudig onderscheid van cavia's uit verschillende seizoenen en geboortejaren.

Proefkoppels samenstellen aan de hand van de verwantschapsgraad.

Vastleggen cavia's met of zonder registratienummer.

Automatische leeftijdsberekening.

Aan- en verkoop registratie van cavia's.

Module om verkoop automatisch te registreren in het kasboek + controle of cavia verkocht mag worden.

Eenvoudig wijzigen foutief ingevoerd registratienummer.

Afdrukken etiketten met caviagegevens.

Gemeenschappelijke voorouders worden in de stamboom gemarkeerd, hierdoor is snel zichtbaar welke cavia's inteelt veroorzaken.

Gewichtenschema vastleggen per cavia.

Per cavia een grafiek met de gewichtsontwikkeling opvragen.

Samenstellen verwantschapsmatrix zodat inzichtelijk is welke cavia's hoeveel % verwant zijn.

Snel cavia's vanuit de stamboom toevoegen om onvolledige stambomen aan te vullen.

Gescheiden administratie van verschillende rassen via het gebruik van tabbladen.

Meerdere meetwaardes invoeren van een lichaamskenmerk zoals oorlengte. Categorieën kunnen eenvoudig worden toegevoegd.

Koppeling met o.a. Word en Excel documenten om (gescande) bestanden zoals medische verslagen, onderzoeksfoto's en vervoersdocumenten te archiveren en rechtstreeks vanuit ZooEasy te bewerken.

Meerdere foto's vastleggen van een dier.

Ouderschapsverlies waarde (AVK) berekenen tot op de procent nauwkeurig. (Nb: Deze waarde heeft betrekking op het vaker voorkomen van een voorouder in de stamboom en wordt onafhankelijk van de geboortedatum berekend.)

Rechtstreeks foto's bewerken vanuit ZooEasy.

Fokkoppels

Verwantschapsgraad berekenen voor lijnenteelt bepaling.

Verwachte uitkomstdatum wordt automatisch berekend en toegevoegd aan het logboek als herinnering.

Afdrukken etiketten.

Automatische controle van dubbel ingevoerde fokkoppels.

Eenvoudig onderscheid van fokkoppels uit verschillende seizoenen.

Onbeperkt vastleggen van opmerkingen.

Slim zoeksysteem om fokkoppels terug te vinden.

Handige sorteerfunctie om fokkoppels te groeperen.

Foto van een fokkoppel vastleggen.

Gewichtenschema invoeren van nakomelingen.

Van alle nakomelingen in één grafiek de gewichtsontwikkeling weergeven. Gegevens kunnen hierdoor snel met elkaar worden vergeleken.

Meerdere foto's vastleggen van een fokkoppel.

Uitwisselen gegevens

Complete stamboom van een bepaalde cavia exporteren naar een bestand en/of verzenden via E-mail.

Importeren geëxporteerd bestand van een andere ZooEasy gebruiker en toevoegen aan eigen administratie. Privacy gevoelige gegevens en medische gegevens worden niet geëxporteerd.

Handig om andere ZooEasy gebruikers bij verkoop van een cavia te voorzien van de gehele afstamming.

Importeren van gegevens uit andere stamboom programma's via een vooraf gedefinieerd Excel bestand.

Tentoonstellingen

Eenvoudig onderscheid tussen uitslagen van verschillende seizoenen.

Geschikt voor alle type keuringsverslagen van zowel Nationale als Internationale bonden.

Slim zoeksysteem om uitslagen terug te vinden.

Handige sorteerfunctie om uitslagen te groeperen.

Foto van een tentoonstellingsuitslag vastleggen (bv keuringsverslag of gewonnen prijs)

Meerdere foto's vastleggen bij een tentoonstellingsuitslag.

Adresboek

Personen in één oogopslag teruggevonden.

Onbeperkt vastleggen opmerkingen.

Handige sorteerfunctie om personen te groeperen.

Koppeling met o.a. Word en Excel documenten om (gescande) bestanden bij een persoon te archiveren en rechtstreeks vanuit ZooEasy te bewerken.

Foto vastleggen bij een persoon.

Kasboek

Rapportage met totalen per budgetcode per jaar.

Grafisch overzicht van de totalen.

Geschikt voor alle valuta's.

Eenvoudig onderscheid tussen de inkomsten en uitgaven van verschillende periodes.

Rapportages

Stamkaart per individuele cavia met of zonder opmerkingen en bijzonderheden.

Stamboom met vrij instelbare inhoud zoals foto, watermerk of logo, medische informatie, ras of kleur.

Lijsten van cavia's in bezit.

Afdrukken van alle rapportages op papier, verzenden via E-Mail of publiceren op Internet.

Fokkoppels gesorteerd op hoknummer of seizoen.

Overzichten in vele sorteermogelijkheden afdrukbaar.

Onbeperkt exporteren van rapportages naar verschillende formaten.

Vrij instelbare overzichten en afdrukmogelijkheden.

Afdrukvoorbeeld van alle overzichten.

Etc, etc.

Beveiliging

Automatische backup mogelijkheid.

Backup maken op diskette, harde schijf, CD Rom of ZIP drive.

Toegangsbeveiliging van uw gegevens met een password.

Algemeen

Geschikt voor alle rassen en bonden.

Invoercontrole bij het invullen van gegevens.

Volledig muis en toetsenbord gestuurd.

Geschikt voor Windows 98, NT, 2000 en XP.

Eenvoudig

ZooEasy PC Software is bijzonder makkelijk te gebruiken; iedereen die weet hoe een muis en een toetsenbord werkt kan ermee overweg.

• Saskia

Ik zet een handtekening op mijn stambomen en lamineer ze dan. Ik zou dat eigenlijk ook eens op mijn site moeten zetten, dat originele Mila-stambomen niet te vervalsen zijn, lol :P

Overigens heb ik 4 generaties op mijn stamboom staan, en heb ik onderaan staan dat evt verdere gegevens opvraagbaar zijn als ik ze heb.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Natanya

OHHHHHHHHHHHH MY GOD~!~!~!~!~

Ja hier kan ik idd niet aan tippen, schaam schaam~!~

En het klinkt zooEasy maar ik geloof het toch niet als ik al die info zie wordt ik geheel duizelig achter mn toetsen bord.

Ik weet dat er idd een paar fokkers hiermee werken en net als jij erg enthousiast zijn erover.

Echter nee als je eens weet wat voor een geneuzel het voor mij is om mijjn site te bewerken, schiet nooit op bv.

Ik vind het geweldig echt waar maar ik krijg regelrechte drempelvrees van jou lange lijst!!!

Mooi ga zo door zou ik zeggen. Ik ga wel op mn eigen manier verder ha ha~!~

gr. D#S

• Monique

Ik dacht eerst dat ik dubbel zag haha…waouwwww, nou hier kan ik ook niet aan tippen met mijn stamboom. Die van mij gaat 4 generaties op fotopapier met een foto van het caafje waar het om gaat. Als ik over belangrijke info schik zet ik dit er op de achterkant bij.

Maar ehhh, om daar mee te werken. Klink erg mooi, maar zo handig ben ik ook weer niet :)

• natanya

Hahaha…Ine …gekheid!!….je hoeft je niet te schamen hoor!! Ik zeg altijd je kan het zo gek maken als jezelf wilt…waarschijnlijk zal een stamboom van mij niet veel afwijken dan die van jou.

Ik vond dit wel handig om aan eigen ervaringsopbouw te kunnen doen m.b.t. de caafjes die ik fok…(doorgeslagen in mijn hobby???? wie zal het zeggen…hihi)

maar Ine en ook Monique…mochten jullie toch een keer overstag gaan…dan geef ik jullie wel een (bij)les….het scheelt je uiteindelijk uren!!

ls ik het met mijn blonde voorkomen ken…naaaaaaa dan is/wordt het appeltje eitje voor jullie hoor!!

Groetjes Natanya

• joyce

Elk systeem kan werken. Ik werk zelf heel simpel met excel. Ik kan bijhouden wat ik wil bijhouden. Door regelmatig een back-up te maken kan ik ook als mijn pc een keer zou crashen de gegevens weer terug krijgen.

Van de blijvers print ik na verloop van tijd een stamboom uit. Van de dieren die worden verkocht voor de fok, gaat (meestal) ook een stamboom mee, maar bij knuffels meestal niet (tenzij er om gevraagd wordt).

Op zich is het 5 minuten om na elk nest ff de gegevens in te voeren en dat bij bijzonderheden te blijven doen.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Natanya

Nee uiterlijk is het je idd niet aan te zien dat je dit soort trucs ff uit je losse mouw schud zeg!

En neen door geslagen vind ik het zeker niet deed iedereen het maar zo kwam het zeker goed met de achtergrond info over de caafs.

Wel is het zo met deze hobby dat je voor jezelf moet uitmaken hoeveel tijd wil ik en kan ik erin stoppen.

En als je er niet zoveel tijd in wilt/kunt stoppen je caafs er in lek geval niet onder lijden.

Voor bij les ben ik altijd te porren ha ha vooral als het dan ook nog blijft hangen bij me.

Op aparaten gebied ben ik net de vrouw van Catweazle (een oude erg verstrooide tovenaar waarbij de fik/kortsluiting in de aparaten heel spontaan ontstond als ie weer eens aan het expirimenteren was geslagen.)

• natanya

Catweazle…hahaha dat ik die naam nog eens hoor, dat is nu echt jeugdsentiment.

Voor de bijles lijkt het me handig dat je gewoon twee of vier stambomen meeneemt van b.v. een stel dat je aanelkaar wilt koppelen, dan oefenen we op mijn programma…dan kan jezelf ondervinden hoe het voor je werkt.

Mail me maar eens prive als je daar tijd en zin in hebt…dan prikken we eens een dag. Als het met je website niet lukt dan kijk ik ook wel ff met je mee.

Groetjes de Blonde