Hoi Joyce
Daarom baal ik er echt ook als een stekker van dat je daarom bijna in principe niet meer kunt zeggen;
“ik fok satijn vrij!!!”
In mijn advertenties zet ik het er wel eens bij, omdat ik er trots op ben die zooi zoveel mogelijk uit mijn lijnen te houden, echter het is dweielen met de kraan open.
Als de satijnfokkers destijds hele zorgvuldige stambomen hadden aangemaakt, en een zeer select gezelschap ze voor een forse prijs hadden aangeboden was het zo'n vaart niet gelopen.
Echter juist de satijnfokkers staan er om bekend het zo nauw juist niet te nemen met stambomen.
Ze weten niet, of doen of ze het niet weten wat OD nu werkelijk inhoud voor zo'n diertje~!~
Heel erg jammer, daarmee is bijna de hele cavia fok verbaggerd helaas nu!
Niet meer terug te draaien, zeker niet zolang er nog van die satijn fans zijn ect ect.
Hopelijk gaat de Skinny niet diezelfde kant uit, dat zou pas echt jammer zijn.
De satijn lunken zijn ook al een feit, terwijl de 1e generaties Lunken net als des tijds de Ch Teddy al meer dan genoeg hun energie moeten stoppen om een beetje een stevige cavia te worden.
De lunk en Curly loopt door de bank al niet over van overgewicht, en satijn verzwakt en verzacht ook dit ras nog eens.
Gelukkig zijn er ook fokkers mee aan de gang die precies weten waarmee ze bezig zijn, en voor hun is het zeker geen makkelijke weg die er begaan moet worden voor een beetje kwaliteit te fokken.
Ik wens de fokkers van al deze rassen ook zeer veel succes toe.
gr. D#S