Monique schreef:
>
> Hoi Inka,
>
> Bij elke hobby zit ook iets wat belangrijk is en misschien
> minder leuk is om te doen. Dit neemt niet weg dat het niet
> belangrijk genoeg is om het over te slaan. Ik zou op mijn
> beurt zeggen dat als je daar niet even de tijd voor hebt, heb
> je dan wel tijd genoeg voor je dieren???
>>>D#S Hoi monique
Ik mest liever een middag mijn rennen uit dan dat ik de hele middag zo'n stamboom in elkaar moet gaan zetten.
En deze stukjes schrijven zijn ook leuker omdat je hier ook wel eens wat onzin/ongein ed mag schrijven.
Vergeet ook niet dat er fokkers zijn die erg dyslectisch zijn en soms zelfs amper kunnen schrijven.
En die kunnen maar al te goed zorgen voor hun dieren juist omdat ze meer praktijk gericht zijn.
Strakke stambomen, strakke sites en strak ogende stallen zijn voor mij niet per definitie ook de beste fokkers. Het is iets waaraan hun veel waarde hechten wat in mijn beleving geheel los staat van dieren aandacht en liefde.
EN EN kan ook natuurlijk, echter neem van mij aan “nobody's is perfect” ha ha~!!~
Als je een vaste
> beer hebt en je slaat deze gegevens op, hoef je alleen maar
> de gegevens van je zeug in te vullen en het kan nog
> makkelijker als je dezelfde zeug aan dezelfde beer
> verpaard…. dan hoef je alleen maar de bovenste gegevens
> opnieuw in te vullen en op te slaan. Je kan het zo moeilijk
> maken als je zelf wilt…Ik weet dat er fokkers zijn die er
> anders over denken, maar steeds komt het toch weer naar voren
> hoe belangrijk deze gegevens zijn.
>
> Ik vraag het altijd even van te voren of de mensen er een
> stamboom er bij willen. Info. geef ik altijd. Er zijn al voor
> zover mij bekend is 3 mensen gaan fokken met mijn dieren
> nadat ze hier geweest zijn.
>>>D#S die ervaring heb ik juist niet, en indien toch kan ik hem als nog namailen.
Die enkele keer valt in het niet bij het werk wat je er normaal mee zou hebben door iedere koper van een stuk papier te voorzien dat bij hun vaak al op dag2 verdwenen is tussen het oud papier of zo.
Ik neem ook wel eens caafs retour hier, en je het gebeurd regelmatig dat ze de stamboom ook kwijt zijn, gelukkig heb ik ze dan hier ook in mijn systeem.
gr. D#S