M. schreef:
> Ook ‘wijze mannen’ hebben soms een eigen visie op het geheel.
> Een ervan is om geen ingrepen te (laten) doen aan konijnen
> die niet persé noodzakelijk zijn, en alleen voor 'ons
> gemaak'. Zoals castratie. Bovendien strookt dat niet met het
> begrip sportfokker.
Maar wat voor een ingreep is het werkelijk vergeleken bij anderen ingrepen? Mijn gecastreerde rammen gingen ‘s ochtends naar de dierenarts toe, werden ’s middags geholpen, zaten die dag thuis nog op kranten en waren de volgende dag weer de oude… Wat is 1 ‘vervelende’ dag dan vergeleken met een ‘happy’ leven daarna met een voedster aan hun zijde.
>
> citaat: “… Ik weet niet hoe jou dieren gehuisvest zijn…”
> Wat is ruim. Met recht een rekbaar begrip. Ik heb nog geen
> klachten van onze konijnen :+. En ik heb er nog nooit eentje
> met een duimstok gezien.
In mijn ogen is ruim minstens 1m² per dwerg(!!)konijn, en dan eigenlijk alleen bij meerdere konijnen, daar een konijn op een ruimte van 1x1 of 2x0.5 m, in mijn ogen, niet voldoende beweging weet te krijgen.
> De opvangen weten hoe ik er over denk. En als trouw bezoeker
> van het konijnenprikbord zou je vanuit een verleden moeten
> kunnen weten dat ik een diep respect voor ze heb. Dat neemt
> niet weg dat ik het met het koppelen niet eens ben. Ook dat
> valt te respecteren. En brutaal…. Ik denk toch altijd mild
> en genunaceerd hier te berichten. Het in één adem noemen van
> dierenwinkels én fokkers vind ik juist daarentegen weer
> ongenuanceerd.
Ik kom nog niet heel lang op het pb (1, 2 jaar denk ik zo?), toen was het meerendeel van je reakties al ‘gevlogen’ en kreeg je voornamelijk de goede adviesen via via. Door je mischien dan iets verder in konijnen te verdiepen (dus ook buiten de sport om) zou je het koppelaspect mischien begrijpen. Voor jou en je stal en dergelijken is het mischien een ver van je bed show, zoals het fokken voor mij, maar mischien zou je dan inzien waarom mensen zoals ik zo ons best doen voor het konijn in gevangenschap.
Tja, dierenwinkels en fokkers in 1 adem, als trouwe bezoeker/meelezer van zowel konijnenprikbord en caviaprikbord zou jij op jouw beurt kunnen weten dat ik daar een mening over heb: van beiden zijn er rotte appels. Een fokker is niet per direct goed of slecht en een dierenwinkel is niet per direct slecht of goed..
> citaat: ''..Mischien een beetje felle reaktie …"
> Och :+
Het is gewoon heel frustrerend dat dit zo neergezet wordt, terwijl ik er zo me best voor doe. Ik kan de wereld niet veranderen, maar wel mijn eigen steentje bijdragen wanneer ik dat wil en kan.
> M.
'B.' , ookwel bekend als basjeeeee op internet :+