Konijnen separaat huisvesten? Waarom dat dan? Ik heb altijd konijnen samen gehouden, zonder enig probleem? Wel in een ruime ren, maar dan nog lagen ze elke dag tegen elkaar te slapen en wasten ze elkaar. Cavia's heb ik ook nog nooit alleen gehouden. Inderdaad gaat het zowel bij cavia's als bij konijnen niet zomaar vanzelf goed. Maar is het resultaat toch niet het proberen waard? Ik sta toch best verbaasd te kijken van een paar van de reacties, zo heb ik het nooit bekeken.
Maar ik neem het mee in mijn overweging. Ik zal proberen wat kritischer te kijken naar of het nu iets is wat ik wil, of wat ook fijn is voor de dieren zelf. Vandaag gaat het nog altijd heel goed met de twee viertallen en het drietal. Geen geklappertand, geen spanning. Ik kwam binnen vanochtend en ze lagen heerlijk te slapen. Op dit moment denk ik niet dat we ze in een grote groep gaan houden. Ze hebben nu toch al lekker de ruimte, en we willen niet riskeren dat het mis gaat. Maar op dit moment hebben we zeker geen spijt dat we de tussenschotten verwijderd hebben.
Ik heb je website met grote interesse gelezen Ine, en ook de andere reacties met grotere groepen beren. In de toekomst zullen we er nog eens over nadenken, voor nu zijn het genoeg veranderingen voor de beren. Wat ik trouwens nog wel wil zeggen, is dat wij nooit zomaar twee beren bij elkaar zetten en erop vertrouwen dat dit wel goedkomt. We proberen altijd goed te kijken naar de karakters en als het niet klikt houdt het op. Voor een van de beren zijn we bij drie opvangs geweest voor we een maatje vinden waarmee het goed ging, deze twee zijn ook behoorlijk hecht geworden. Maar dat zou zeker niet met om het even elke beer zo geweest zijn. Niet dat prikkers nu ineens meer beren bij elkaar gaan zetten, we zijn er al lange tijd over aan het denken en hebben de koppels al lange tijd zo zitten waardoor we konden zeggen welke wel met z'n vieren zouden kunnen klikken. Niet zomaar even doen dus, dat is niet aan te raden.
Groetjes Annemieke