Tijd voor leuke onderwerpen.....

• shirleyk

Na alle verhitte discussies hier is het misschien wel leuk om een luchtig onderwerp aan te halen…..

Ik ben wel benieuwd wat iedereen nog meer doet naast zijn cavia hobby? En waarneer mensen met hun hobby zijn begonnen?

Ik ben dus Shirley, ben 28 jaar en werk fulltime als marketing assistente, ik woon negen jaar samen met mijn vriend. Mijn eerste caafje heette Basje en heb ik gekregen toen ik 5 jaar was en hij is 8 jaar geworden. Nu heb ik twee caafjes, Murphy en Pravda, een witte gladhaar en een rusje. Murphy is 2,5 en Pravda een half jaar.

Daarnaast hebben we ook nog twee katten, Lambiek(11) en Chimay (1).

En wie zijn jullie?

• miranda

nou ik heb drie caafjes gewoon voor mijn plezier hahaha………

twee dames en een heer …..

dolce en gabbana zijn de dames en gucci het het heertje

de dames heb ik in april gekocht en het mannetje in september

en zelf ben ik in het dagelijkse leven moeder en huisvrouw en ik werk drie dagen

in de week in de thuiszorg ….

en daar naast hebben wij niet alleen cavia`s maar ook nog een konijn

twee honden en drie hamsters dus een lekkere beesten boel

gr miranda

• basjeeeee

3 caafjes voor de hobby, een groep Franse hangoren (4), een koppeltje NHD (Nederlandse Dwerg Hangoor ;) )

De groep FH's heeft een konijnen/kippenhok van 4x1 m en daaraan vast een open ren van +/- 12m².

Het koppeltje NHD heeft een konijnen/kippenhok van 2x1 m en daaraan vast een open ren van +/- 6m².

De cavia's hebben een nachthok van 1m x 50 cm en een ren van 1x3 waar ze ‘s ochtends in gaan en ’s avonds uitgaan.

We gaan binnenkort waarschijnlijk flink hokken omgooien zodat ik overal makkelijker bij kan en niet continue gebogen hoef te staan.

Het idee is om de 2 NHD's in een opgehoogd hok van 4x1 te doen, zonder ren, zodat ik op stahoogte kan knuffelen, voeren, verzorgen, schoonmaken.

De cavia's dan in het opgehoogde 2x1 m hok, vanwege dezelfde redenen.

Dan komt er waarschijnlijk een grote voliere op de plek van alle rennen nu, voor de franse hangoren…

Zal als alles doorgaat een keer voor en na foto's maken…

Gr Basjeeeee

• Natanya

Ik was net al luchtig bezig…een heerlijke luchtige spekpannenkoek gegeten!!

Ik ben Natanya, Verloofd (volgend jaar trouwen :)) ik heb een aantal leuke hobby's.

Mijn caafjes en katten (trouwens ik vind de rus cavia/himalaya tekening ook geweldig!!)

Ik houd van wandelen, schilderen, scrapbooking…op het terras zitten en mensen kijken, gezellige avonden waarop ik gewoon eens een keer helemaal niets geplanned heb…en ik goed gezelschap heb.

Ik kan genieten van mijn vriend, mijn familie, onze tuin, maar ook van mijn werk!!

Groeten Natanya.

• shirleyk

Das toevallig, ik ga ook volgend jaar trouwen!! 2 mei en jij dan?

Enne ik heb als hobby ook scrapbooken (of hoe je het ook schrijft), ben net twee weken terug uit Amerika en heb nog een hoop foto's te verwerken :-)

• renate

Hallo Iedereen,

Dit vind ik nou leuk om te doen!!!

Daar gaat ze dan:

Ik ben Renate, 46 jaar, huisvrouw en dierenverzorgster (hahaha) en woon in Limburg.

Het begon als bij zovele met 1 cavia. Ze heette Beestje en is een paar weken geleden op 5,5 jarige leeftijd overleden.

Door Beestje ben ik een boekje gaan kopen over cavia's en kwam tot de ontdekking dat er rexen bestonden. (dit is inmiddels 5,5 jaar geleden)

Op zoek naar een vriendinnetje voor Beestje kwam ik via Knoevel bij Truus Leblance terrecht. Ik had op maandag gebeld en een afspraak gemaakt voor zaterdag. Maar ongeduldig als ik ben, ben ik toch al in de nodige dierenwinkels in de buurt gaan kijken en vond een bruine (later bleek goudagouti) rex.

Niet gekocht in eerste instantie omdat ik de afspraak bij Truus had.

Zaterdags naar Truus en ik geloof al had ze 200 dieren voor mij gehad, de goudagouti rex zat in mijn hoofd. Dus bij Truus niets meegenomen.

's maandags na mijn werk rechtstreeks naar de dierenwinkel. De rex zat er nog!!!

Mijn eerste vraag was is het een vrouwtje of een mannetje. Het bleek dus een mannetje te zijn. Dus nog geen vriendinnetje voor Beestje maar wel een kooi en een goudagouti rex erbij.

Toen kwam Donna, een zwarte gladhaar. Dat functioneerde niet met Beestje (ze is altijd eigenwijs geweest!) Dus kooi nummer 3. Daarna kocht ik een buff cavia als vriendinnetje voor Donna. Dit bleek al gauw een vriendje te zijn.

Ik leerde via een tentoonstelling fokkers bij mij uit de buurt kennen en vond in eerste instantie het tentoonstellingsgebeuren wel grappig. Ik hoorde van erkenningen en ik was nu eenmaal helemaal gek van mijn goudagouti rex. Ik besloot dit ras te gaan fokken en er eventueel mee naar de B.T.T. te gaan ter erkenning.

Al gauw bleek dat dit erg moeilijk was. Ze zijn er bijna niet de gouden rexen. (en nog steeds niet!)

Na een tijdje had ik wel een aantal, maar vond het tentoonstellingsgebeuren maar niks voor mijn cavia's. Ik wil mijn dieren 's avonds thuis hebben.

Ook kon ik het niet laten om toch in verschillende dierenwinkels en op tentoonstellingen dieren te kopen en kon ik vaak geen afstand doen van de nestjes die ik had. Dit is uiteindelijk uitgelopen op een tuinhuis vol cavia's en 6 kooien in de woonkamer.

Ik heb nu op dit moment 56 cavia's. Hieronder verschillende kleuren en ook verschillende rassen. O.a. rexen, gladhaar, gladhaar gekruind, een enkele shelty en natuurlijk mijn cuy's. In de afgelopen jaren heb ik de cuy ontdekt waar ik zwaar verliefd op ben. Hiermee wil ik ook uiteindelijk verder. Of dit gaat lukken weet ik niet, want ook die zijn bijna niet meer te krijgen.

Daarnaast heb ik pas iemand leren kennen die ook voor de goudagouti rex is gevallen en met wie ik samen weer ga proberen een nieuwe lijn op te zetten. Tja, zo zie je maar. Het caviavirus kan hard toeslaan.

Groetjes Renate.

• AsDa *

nederlandse hangoor dwerg ;)

XXX as XXX

• Natanya

Hahaha…wat een toeval….maarre je gaat wel eerder trouwen dan mij. Teun en ik gaan op 23 mei trouwen (zelfde maand :))

Wat gezellig…ik ben een kalender aan het maken…wordt al echt leuk…maar heeft 2 maanden stil gelegen…heel veel andere leuke dingen gedaan!!

Trouwens je zal je koffers wel vol hebben geladen of niet (met leuke scrap-book spullen)

Groetjes Natanya

• Natanya

Ja je hebt groot gelijk…dat cavia virus is erg besmettelijk!! hihi

• shirleyk

Hi hi inderdaad! Ik wil er nog graag 1 weer bij, maar moet mijn vriend nog overhalen!