“Zou dit niet komen omdat Dagmar alleen maar halve antwoorden geeft en pas met een duidelijk antwoord komt als er commentaar komt?”
Kan het commentaar dan niet plaatsmaken voor een opmerking zoals:
Hoe bedoel je dit? Kun je me dit uitleggen? Ik snap …niet etc.
Als ik in de voorgaande berichten van dit topic lees reageert dagmar met iets van, ik wil netzoveel tijd aan mijn dieren blijven spenderen, dus daar moeten andere mensen voor wijken (niet letterlijk maar zoiets) vervolgens reageer jij met een opmerking van: Dat is mooi ik ben benieuwd hoe de mensen waarmee jij afspraken hebt zullen reageren als je geen tijd voor ze hebt (sorry is niet letterlijk…maar zoiets)
Je kan dan toch ook gewoon vragen: mensen moeten wijken vlgns. je bericht, betekend dat dat je je afspraken niet nakomt? (bv) of op een gewone manier vragen op opheldering van het geen wat jou een naar onderbuik-gevoel geeft.
“En hoe goed bedoelt ook, het komt zo gewoon niet over. Ik denk in het beland van de dieren. Dieren waarvan niet zeker is of ze wel gezond zijn, maar die wel door zo iemand naar Nederland gebracht worden zonder de gevolgen te overzien. Straks lopen er tientallen zieke cavia's rond door dit soort wispelturige mensen en hoe goed bedoelt ook, ik denk niet dat die dieren dat gaan waarderen!”
Ik heb het idee dat dit het ook is wat jou voornamelijk dwars zit. Voorwat betreft het belang van de dieren, vooral blijven doen…jou mening doet er ook toe alleen de manier waarop je het doet daar had ik zelf nogal moeite mee.
“Ik zou het erg fijn vinden als Dagmar eens wat meer nadenkt en wat minder kletst en doet. Dat zou een hoop problemen voorkomen. Niet eerst doen en dan denken, zoals ze nu vaak doet. En het zal inderdaad best goed bedoelt zijn en ze zal het best goed voor hebben met die dieren, maar helaas hebben we daar op deze manier maar weinig aan…..”
Geef haar dan tips als ze die nodig heeft!! En vertel haar dit zodat ze je ook kan aangeven wat ze doet…als dit je geruster kan maken.
Groetjes Natanya