Dillema:'(

• Susan

Misschien toch het overwegen waard.

• Cavia Opvang Betuwe

Euhm…. ik bedoelde trouwens wél de cavia van Saskia ,niet Saskia zelf :D

• Susan

Haha, dat had ik wel begrepen hoor;)

• Saskia

Ghehe, ik heb daar gelukkig (nog) nooit last van gehad. Maar als ik soms mijn caafs zoveel pijn zie hebben, dan zou ik er alle svoor over hebben om het over te nemen, zodat ze míj kunnen opereren…. Bij mensen zijn de technieken zoveel nauwkeuriger en veiliger, dat ik het zo in plaats van mijn caafs zou laten doen als het zou kunnen…

• Susan

Morgen dus dé afspraak.

Morgen zal ik vertellen wat ik besloten heb. Ik weet het echt nog niet. Als ze nu heel ziek was, was de beslissing niet zo moeilijk, maar je hebt zelden een meer glanzende caaf gezien als die van mij.

• Susan

Het gaat dus om de cinnemon agouti. Kruimel.

Oja en normaal gesproken staat het hok niet daar hoor, maar vanmiddag even voor het licht.

• Cavia Opvang Betuwe

Veel succes vandaag Susan .

• Cavia farm Witches at work

Hoi Susan

Mijn allerbeste les was die van Jacqueline van Beestenspul die vooral op de ogen let wanneer een cavia ziek is.

Staan die helder of meer terug getrokken in de kassen.

Is het dier verder nog actief/fit ect en kijk goed naarde caaf vecht die nog steeds of geeft die het duidelijk op maar wil jij niet opgeven.

Ik heb je topic zo'n beetje helemaal gelezen en merk dat je het zo moeilijk vind omdat je caafs die zilveragouti dus nog wel fit is en er goed uitziet.

Zorg dat je een ECHT helder beeld krijgt van dit dier en geen vertekend beeld.

Ik besteed meer tijd in observatie van bepaalde zaken dan in het rennen naar de dierenartsen ben ik heel eerlijk in.

Waarom??? Ze willen je erg graag helpen veelal hoor maar het lukt ze meestal helaas niet.

Das mijn ervaring, ben wel blij dat bv Saskia wel wat succes heeft mogen ervaren indeze.

De cavia heeft zo zijn eigen manier van met pijn om gaan en spelen het spel;

van; “het valt best mee” heel erg goed~!

Zo worden ze niet uit hun groep verstoten en zijn verzekerd van hun plek binnen hun groep, hiermee gaan ze door tot ze er letterlijk bij neer vallen.

Hiervan moet je je goed bewust zijn.

gr. D#S (Ine)

• Susan

Ze was min of meer de baas van de drie en dat is ze nog steeds.

In de groep is niet zoveel veranderd, al lijkt het of de anderen in minder goede momenten rekening met haar houden.

Toch zie ik ook wel dat plassen zeer doet en dat doet ze veel, of het valt meer op, omdat ik er goed op let.

Het alleringewikkeltste is nu dat ze het ene moment heel blij is, niets aan de hand, maar een dag later is het een zielig hoopje ellende wat gewoon echt ziek is. Vrijdag was ze gewoon echt ziek, vandaag dus pas die afspraak en gisteren vooral zag ik haar opknappen. (maar de vraag is voor hoelang dit keer)

Ze is nu bij de dierenarts; worden foto's gemaakt en daarna overleggen we hoe verder. Er moet iets aan de hand zijn, dat er na twee weken nog bloed in de urine zit, geeft toch wel aan dat er wat aan de hand is volgens mij. en ik wil niet dat ze onnodig pijn lijdt. Dat is mijn grootste angst.

(en ik ben dat gedoe met die blaasontstekingen wel een beetje zat, dit is al de .. keer:()

En dat spel ken ik, daarom wil ik graag zekerheid, vandaar in dit geval toch de dierenarts. Ik kan zo niet zien wat er allemaal binnen in haar gebeurd.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Susan

Ik geef je het voordeel van de twijfel en hoop toch op een goede afloop!

Als duimen helpt??? Tja ik doe het toch maar voor je~!~

Heel veel succes

gr D#S