Wie fokt er borstel's

  • Debbie

    Helaas is ? van mijn caafjes overleden. Heb er nu nog twee dus dat zit wel goed.

    Maar het kriebelt toch wel om er ? bij te nemen. Dus ben een lichtje aan het opdoen en rond aan het kijken wat ik dan eventueel zou willen. Zie alleen een hoop langhaar fokker's en niet zo veel bortsel fokker's. Zoek een fokker van drie kleur of schimmel. Maakt niet zoveel uit waar als ik wat zie wat ik wil reis ik een eind…….

    Gr Debbie

  • Monique

    Hoi Debbie,

    http://www.caviastaltoefje.nl/

    Ik weet het niet zeker, maar volgens mij caviastal Fantasie ook. Zij prikt hier ook regelmatig.

    Succes!

    Groetjes Monique

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Debbie

    Combinatie Bennink/Schilder fokt ze in allerlei kleurtjes.

    En verder Bertus van Dijk heeft ook van alles op Borstel gebied.

    Deze 2 fokken de ECHTE zeg maar!

    Cavia world te Soest heeft er ook maar die fokt meer de witte en de creme Borstels met dikkere koppen en minder goeie kruinen.

    Verder zijn er zo hier en daar wel wat Borstels bij fokkers.

    Zelf heb ik er 4 hier zitten, en veel fokkers hebben er wel enkele maar dan is je keuze wel beperkter.

    Langharige caafs worden het meest gefokt valt me op.

    Rex-Borstels en gladhaar fokkers zijn er beduidend minder.

    Lunk/Curly en de onbehaarde cavia's zijn redelijk zijn zeldzaam nog omdat deze rassen nog nieuw zijn.

    Cuy de reuze cavia zijn er ook niet zoveel van

    gr D#S

  • joyce

    Bertus van Dijk zit in Tiel. Hij heeft goede borstels en kan je aan leuke dieren helpen.

    Caviastal Toefje en caviastal Fantasy zijn beide gestopt.

  • Saskia

    ik raad je ook Bertus van Dijk aan ;)

  • Witches at work

    Hoi hoi

    Ik raad je zowel Bennink/Schilder als Bertus aan, goeie kruinen hebben beiden fokkers in huis oa.

    Maar als je bv geen perfect gekruinde dieren zoekt maar juist meer met maffe uiterlijkheden kun je ook de andere en op Marktplaats eens kijken

    gr D#S

  • M.

    Wij fokken driekleur borstels, nu sinds een jaar of 4. Voorwaar geen sinecure. Na voorheen vele jaren goud-agouti gladhaar. De borstels zijn niet eenvoudig. Er blijven er altijd maar weinig over voor show en fok. Overigens hebben borstels geen kruinen maar rozetten. Vier op lijn als lichaamsrozetten, 2 heup rozetten, 2 achterhand rozetten. Bij voorkeur ook nog op de schouders. Eentje op de neus verhoogt de waarde. Ook goede bakkebaarden zijn van groot belang. Toevallig hadden we gisteren een nestje van 6 (!!!). Waarbij we als we kritisch en streng zijn (en dat zijn we!!) er eentje het echt in zich heeft om wat te worden. Er zitten er helaas ook bij, die regelrecht een carriere als huisdier zullen moeten zoeken. In de rozetten kan je nog wel (zij het een beetje) sturen. In de kleurverdeling gaat het er veel wispelturiger aan toe, als gevolg van de S (over liever s) locus. Geluk is vaak een bepalende factor

    M.

  • Caviastal Fantasy

    Klopt ;-) Maar eh witches: ik fpkte ook de ECHTE hoor LOL en die genieten hier nu van een vervroegd pensioen.

    Groetjes Suzanne

  • Judith

    Niks helaas…. huisdiercavia's zijn “tha bomb!” Je laat het nu een beetje overkomen alsof cavia's die voor de show geschikt zijn superieur zijn aan de zogenaamde “huisdiercavia's”. Hier wordt niet gediscrimineerd hè?! ;)

    Debbie! Succes met het vinden van een borstel. Moet lukken!

  • Debbie

    Ha m.

    Waar kan ik je caafjes bewonderen…want ik wil toch een “knuffel” cavia