Wie fokt er borstel's

  • M.

    Wij wonen in een stad achtûh de duine :-)

  • Debbie

    Mmmm je hebt geen site???

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Debbie

    Den Haag dus, daar woont ze schijnbaar ha ha~!~

    Wees voorzichtig mer de aankoop van je Borsteltjes!!!

    Ze zijn vaak erg kwetsbaar, veel kwetsbaarder dan de langhaar en de gladhaar die bij mijn weten nog steeds de sterkste caafs is!!!

    Ook worden ze te vaak op uiterlijk gefokt ipv op gezondheid/karakter en zijn blij als ze 2 jaar oud mogen worden.

    Meer wil ik er hier niet over kwijt.

    In de opvangen zitten er ook regelmatig, minder raszuiver maar mischien wel sterker gefokt~!~

    Succes ermee

    gr D#S

  • M.

    Tuurlijk #s :-)

    Vandaar dat in de geschiedenis de borstelhaar variëteit de eerste mutatie was na gladhaar. En ouder dan wij hier allemaal bij elkaar :-)

    En bovendien is het borstelhaar gen ook nog eens dominant over gladhaar. Waarom denk je dat de natuur dat zo heeft ingericht? Da's een hogere macht, waar jij zelfs respect voor hebt.

    En natuurlijk fokken wij alleen en uitsluitend op uiterlijk. En helemaal niet op gezondheid. Joh… als je maar een paar goeie hebt in een jaar. Kunnen we weer showen. En een hoop geld verdienen. We lopen helemaal binnen, (Als we niet buiten lopen).

    Kortom wat een suggestieve berichtgeving weer.

    Beste Debbie, ik wil je wel mailen.

    M.

  • Debbie

    Owwwww?? de borstel die ik had is 6 geworden……

  • Debbie

    Ja dat mag…… volgens mij is mijn mail adres nu zichtbaar

  • Cavia Opvang Betuwe

    En mijn gekochte (ras) borstel nog géén jaar…..

  • Cavia Opvang Betuwe

    Niet suggestief….discutabel….

  • M.

    Zeker discutabel. :-) Dat bericht dan. Wij hebben hier borstels zitten, die ‘spijkerhard’ zijn. En nooit wat mankeren. Ook dat is kwestie van selecteren. En goed leren voeren. De stugge beharing van de borstels vereist daarin in aparte benadering.

    M.

  • Cavia Opvang Betuwe

    Kijk M. en daar hebben we het al…. het zogenaamde uitselecteren.

    Misschien toch ietwat naief geweest om juist mij, iedereen weet hoe onvriendelijk ik kan zijn ,een kaaf te verkopen die het suggestieve cliché verhaal van jou wél degelijk op zijn kop slaat. Toeval?

    Waarom moeten particulieren zoals ik die een cavia voor de knuffel de dupe zijn van selectie?

    Geef dan eerlijk openheid van zaken aan de klant,misschien waarom je er juist een bepaald specifieke cavia uitselecteert.

    Je koopt tenslotte ook een cavia voor je plezier ,niet om de kas van de dierenarts te spekken .Fokken is een hobby , cavia's houden ook.Nu is het een russisch roulette…. hoe lang zal de cavia deze keer leven? 1 jaar? Misschien 2?

    Ik vind borstels fantastisch ,ik zou ook wel een spijkerharde borstel willen . Ik heb alleen zo mijn oprechte twijfels of die bestaan.

    En je bent van harte welkom om hierover verder te discusseren via email.

    groet,

    Irene