Hoe kan dit?

  • Judith

    Zo'n rotertabletje heeft op een mens nu eenmaal veel minder impact dan op een klein diertje. Ook ik heb gelezen dat te veel vitamine C. slecht is voor de niertjes als er overgedoseert wordt. Voor een cavia is een paar dagen lang ieder uur zo'n tabletje verre van goed!!!!

  • Judith

    Gerty is een hele goede keuze! ;) Ik voer het ook, ik heb NOOIT blaasproblemen. Ik heb met mijn cavia's überhaupt geen gezondheidsprobleempjes sinds de gerty. Ik heb hier een cavia met zeer droge huid. Door het eten van de pitjes die in de gerty zitten, die veel olie bevatten, is haar huidprobleem zelfs erg verminderd, de vachten gaan er erg van glanzen bovendien!

  • Monique

    Ik begreep uit haar verhaal dat het om haar ging en niet om de cavia.

  • marielle

    klopt ook monique, het ging om mijzelf.

    Groetjes, marielle Monique schreef:

    >

    > Ik begreep uit haar verhaal dat het om haar ging en niet om

    > de cavia.

  • Monique

    Oké….ik schrok even, was bang dat ik verkeerde info had gegeven, maar dan klopt mijn info wel.

    Sterkte…het is zeer pijnlijk als je het hebt.

    Groetjes Monique

  • Susan

    De dames krijgen sinds een paar dagen dus Gerty met veel groente.

    Ze vinden het heerlijk.

    Ik geef niet zoveel brokjes, maar zorg er wel voor dat ze genoeg groente en vooral hooi krijgen.

    De patiënt ziet er gelukkig alweer veel beter uit. Het was echt een zielig hoopje cavia, maar je kan aan haar zien dat ze zich beter voelt.

    Nogmaals dank jullie voor de adviezen.

    Susan

  • emmy

    Beste Susan,

    Mag ik je vragen waar je al deze informatie op baseerd? Wetenschappelijke studies geven duidelijk aan de verhouding calcium:fosfor 2:1 prima is voor cavias's. Hope Farms houdt zich dan ook aan deze stelregel. Onze nutritionist heeft in het verleden vele discussies gevoerd en van gedachten gewisseld met andere nutritionisten en cavia kenners en hieruit is onze calcium:fosfor balans tot stand gekomen. Vele cavia's die met Hope Farms worden gevoerd doen het erg goed po shows. We vinden het vervelend dat Hope Farms op deze manier negatief wordt belicht en dit kan tot schade leiden!

    Met vriendelijke groeten,

    Emmy

    Wetenschappelijk Manager

    Arie Blok BV

  • emmy

    Beste Susan,

    Mag ik je vragen waar je al deze informatie op baseerd? Wetenschappelijke studies geven duidelijk aan de verhouding calcium:fosfor 2:1 prima is voor cavias's. Hope Farms houdt zich dan ook aan deze stelregel. Onze nutritionist heeft in het verleden vele discussies gevoerd en van gedachten gewisseld met andere nutritionisten en cavia kenners en hieruit is onze calcium:fosfor balans tot stand gekomen. Vele cavia's die met Hope Farms worden gevoerd doen het erg goed po shows. We vinden het vervelend dat Hope Farms op deze manier negatief wordt belicht en dit kan tot schade leiden!

    Met vriendelijke groeten,

    Emmy

    Wetenschappelijk Manager

    Arie Blok BV