Hoe kan dit?

  • Susan

    Dank je voor je bericht!

    Ik ga zeker over op ander voer. In een eerdere reactie stond dat ik het geleidelijk aan moest mengen, maar als ik dit zo lees………

    En net wat je zegt, juist in de periodes dat ik er nog wat extra op probeer te letten wat ze binnenkrijgen gaat het mis. Echt raar.

    Ik maak de kuur wél af. Dat is nu eenmaal doktersvoorschrift en ik zal mijn dierenarts informeren over het feit dat dit nog wel eens aan Hope Farms zou kunnen liggen. Zij geeft dit ook volgens mij.

    Ik ga zo ander voer halen. En hooi hebben ze eigenlijk altijd tot hun beschikking. En gras en paardebloemen wil ik wel geven, maar nogmaals, ik heb geen tuin en gras plukken in de berm of waar dan ook, durf ik niet ivm bestrijdingsmiddelen/mest en honden.

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Susan

    Je zou het gras mischien af kunnen spoelen onder de kraan als je eerst zekerheid wilt hebben.

    Helaas wordt veel van wat er waardevol is vervuild op allerlei manieren.

    Toch geef ik ze liever vervuild gras dan nooit geen gras ect.

    Verder geloof ik nooit dat een dierenarts of winkel zal geloven dat Hope farms de boosdoener is.

    Echter hun zijn veelal geen ervarings deskundige maar verkopers/oplappers/herstellers.

    Ook hoef je niet geleidelijk over te stappen, ik weet uit ervaring dat de cavia's die ik bij een fokkers kocht standaardb op deHopefarms stonden en ze hier meteen over werden gezet op Kasper.

    Nooit problemen gehad ook niet met drachtige zeugen die deze overstap moesten maken.

    Die kuur maak idd maar af ik hoop voor je dat je die kosten en rompslomp in de toekomst bespaard zullen blijven.

    Succes ermee

    gr. de heks

  • Gerda_H

    Hoi,Ine. Ik drink zelf ook regelmatig brandnetelthee, en heb nu veel minder last van een blaasontsteking. Ik geef momenteel vooral Valerie brandnetels.

    Groetjes Gerda

  • marielle

    nee helemaal niet, met eten beinvloed je geen blaasontsteking,

    je kunt wel cranberriesap drinken of in ieder geval hele zure drankjes zoals jus d`orange, de bacterieën houden absoluut niet van een “zuur”klimaat in de blaas.

    maar het eten heeft geen invloed.

    Ik loop al met blaasontstekingen te emmeren vanaf mijn 6e jaar.,( ben nu 35 jaar ) de antibiotica kuurtjes zijn al vele jaren niet meer te tellen.

    Groetjes, Marielle.

    Susan schreef:

    >

    > Ik vind het het proberen meer dan waard. Een zakje ander voor

    > is nog altijd goedkoper dan antibiotica, of de urine laten

    > testen;)

    >

    > En is het bij mensen ook niet zo dat anders gaan eten helpt

    > bij mensen met chronische blaasontsteking?

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Susan

    GEEN stomme pech alleen dus er loopt hier een duidelijke lijn tenzij ALdie caafs uit een en dezelfde bloedlijn komen maar ik ga ervan uit dat ze allen uit verschillende lijnen komen.

    Wat jij persoonlijk ervaart moet je zeker goed in ogen shouw nemen.

    En vergeet niet dat wanneer je blaas overgevoelig is geworden deze moelijker te herstellen is als wanneer je van meet af aan kunt voorkomen dat er blaas problemen komen evt

    gr D#S

  • Monique

    Hoi Mariëlle,

    Heel veel vit. C is goed tegen een blaasontsteking.

    Paar dagen elk uur zo een tabletje van het kruitvat….Helpt heel goed.

    Na een paar dagen er wel mee stoppen.

    cranberriesap > Daar zit ook veel vit. C in.

    Groetjes Monique

  • Gerda_H

    hoi,Monique.

    Ik heb laatst een folder van de apotheek gekregen,en daar stond in dat extra vit.c geen invloed heeft op blaasontsteking. En teveel vit. C is niet goed voor de nieren.

    Groetjes Gerda

  • Monique

    Hoi Gerda,

    Vit. C is juist wel goed.

    Klopt, je mag dit echt maar een paar dagen doen, i.v.m. vit. C vergiftiging. Te veel vit. C plas je weer uit. Mijn dokter adviseerde ook vit. C naast de medicijnen.

    Ik heb 1x blaasontsteking gehad en toen ik die medicijnen alleen al zag voelde ik me nog zieker haha (kan ze heel moeilijk slikken) Ik ben het met vit. C gaan doen en het duurde wat langer dan dat ik die medicijnen geslikt zou hebben, maar het was na 10 dagen helemaal over.

    Groetjes Monique

  • Susan

    Ze komen inderdaad alledrie uit een verschillende lijn (neem ik aan). De eerste kwam bij een dierenwinkel vandaan, de tweede bij een fokker en de derde is in een opvang geboren.

    Ik ben vandaag overgestapt op Gerty en hou nu mijn ogen goed open. Ik weet dat blaasontsteking helaas een terugkomend iets is, maar ik hoop het nu de kans daarop te verminderen.

    HopeFarms komt er hier dus nooit meer in…….. en ik wilde dat ik eerder had geweten wat ik nu weet, had een boel ellende kunnen voorkomen.

  • marielle

    Hoi Monique,

    Bedankt voor je tip !

    Groetjes, Marielle

    Monique schreef:

    >

    > Hoi Mari�lle,

    >

    > Heel veel vit. C is goed tegen een blaasontsteking.

    > Paar dagen elk uur zo een tabletje van het kruitvat….Helpt

    > heel goed.

    > Na een paar dagen er wel mee stoppen.

    >

    > cranberriesap > Daar zit ook veel vit. C in.

    >

    > Groetjes Monique