Hoe kan dit?

  • Saskia

    Ik zet mijn cavia's meestal in een lege schone vervoersbox. Als ze dan plassen haal ik ze eruit, hou ik de box scheef en zuig ik de urine op met een spuitje.

  • Gerda_H

    Oke, bedankt voor de tip. Daar had ik nog net bij stil gestaan. Ik zag Susan al met een buisje klaarstaan onder de cavia haha.

    Groetjes Gerda

  • Saskia

    Hahaha, dat lijkt me bijna niet te doen :D

  • Gerda_H

    haha, Nee, dat denk ik ook.haha.

    Groetjes Gerda

  • Susan

    Nee, ik doe het ook zo;)

  • Mariska

    Wat ik me afvraag is eigenlijk hoe dat kan, dat ze van hopefarms sneller een blaasontsteking krijgen. Dat de verhoudingen van calcium/fosfor anders zijn en het daardoor komt kan ik me op zich heel goed voorstellen. Maar nu werk ik zelf bij een dierenarts, waar ook regelmatig konijnen, en soms cavia's komen met een blaasontsteking. Wanneer antibiotica niet (voldoende) helpt, of ze kunnen er niet goed tegen, dan schrijft de dierenarts ook vaak een hoge dosering vitamine C voor. Dit beinvloed dan de urine waardoor de blaasontstekingen ook over gaat en/of minder vaak terug komt. En de hopefarms bevat juist al zo veel vitamine C, waardoor ik dan zou denken dat het deze werking ook heeft…

  • Susan

    Dat is mij ook aangeraden, om extra vitamine C te geven.

    En ik ben ook ooit op aanraden van dit forum met Hope Farms begonnen, juist omdat daar zoveel vitamine C inzit.

    Maar kan dat elkaar niet tegenwerken dan? Dat ze teveel vitamine C binnenkrijgen. Er wordt altijd wel gezegd dat teveel vitamine C niet kan, maar is dat wel echt zo?

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi susan

    ik weet niet precies waar ht door komt maar ik weet wel dat er vaak problemen zijn met het merk hope farms in combi met blaasgruis en ontstekingen

    ik adviseer altijd gerty of sience selective als ze een knuffel kopen bij mij en als de mensen in de buurt wonen komen ze hier thuis voer kopen a 1 euro per kilo of 3 kg voor 2,50 dat is mijn eigen voer en dat werkt ook prima

    ik heb laatst een dame gehad die een knuffelcaafje ook hopefarms gaf en dat diertje had ook constant last van blaasproblemen en nu geeft ze mijn voer en heeft nergens geen last meer van dussse het ligt echt in mijn ogen aan hope farms en waarom zou je extra vit c geven als ze al voldoende krijgen ???? onzin pure onzin echt sorry !!! als je iedere dag paprika geeft of andere groentes die veel vit c bevatten hoef je helemaal geen vit c extra te geven

    je kan jou zeugje ook paardebloemblad of brandnetel voeren om het lichaam te zuiveren :) werkt beter dan vit c extra

    groetjes jacqueline

  • Susan

    Ze krijgen vaak witlof, winterwortel (al zit daar vast niet veel in)

    en ze zijn gek op paprika. Ook vinden ze kiwi errug lekker.

    Wel dure eters;) En verder allerlei soorten groente. Ook een beetje afhankelijk van wat ik eet.

    Ik had laatst ook peterselie gekocht, maar net degene waar het om ging, lust het niet:(

    Ik ga direct overstappen op ander voer, kan dit ineens, of moet ik het eerst mengen? Ik heb nog een beetje.

    En krijgen ze met dat gemengde voer wel alle voedingstoffen binnen? Ze vissen namelijk alle lekkere dingen eruit.

  • Gerda_H

    En dat is nog gratis ook Susan. Ik pluk elke dag paardebloembladeren. Brandnetels groeien gelukkig ook voldoende in mijn tuin.Ben ik ff blij dat mijn man een luie tuinman is? Haha. Ook krijgen ze hier regelmatig vers geplukt gras.

    Groetjes Gerda