Kosten castratie ???

  • Jan

    Ik ben benieuwd naar de bedragen die jullie hebben betaald voor een castratie. Je hoort daar ook verschillende verhalen over. Vooral de wijze van verdoving en de nazorg (????) zou het prijsverschil zijn. Om te beginnen heb ik geinformeerd bij een dierenarts in Zevenaar. Kosten incl. alles euro 46,50. Dierenarts in Duiven, kosten euro 32,50 incl. De dierenarts in Zevenaar geeft aan dat hij een kleindieren praktijk heeft en veel meer zorg en nazorg geeft. De dierenarts in Duiven is veearts en zou niet zo nauw kijken.

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi jan

    ik weet van mijn dierenarts dat een cavia gasnarcose nodig heeft en geen prikje want met een priknarcose komen ze er niet goed uit

    en ze heeft het over half bedekt castereren dus als je dat tegen je dierenarts zegt weet hij wel wat je bedoelt

    ik heb hier meerdere beren gehad die gecastereerd zijn en geen van allen had echte nazorg nodig ze moeten alleen met 10 dagen even de hechtingen laten verwijderen wat ik zelf doe

    de kosten liggen normaal rond de 50 euro dat is overal verschillend.de een doet het voor 30 en de ander voor 60 euro

    groetjes jacqueline

  • Mitzy

    Hoi Jan,zeer voordelig,in Utrecht weten ze prijzen tegen de 100euro te vragen,

    gr mitzy

  • Annechien

    Bij welke dierenarts in Zevenaar ben je dan geweest? V/d Elzen vraagt er min 70 euri voor en dan ook nog eens priknarcose. En Care4Animals in Duiven weet ik van iemand anders dat die precies hetzelfde vragen. Pouw is inderdaad ook meer een vee-arts, want zo te lezen bedoel je hem.

  • Jan

    Hallo Annechien. Inderdaad is dit bij vd Elzen. Ik was er deze week met de honden en toen heb ik hem gevraagd. Hij had op zijn lijst nog een oud bedrag staan en zou mij erover terugbellen wat hij dus heeft gedaan. Het bedrag wat hij noemde was dus euro 46,50.

  • Lotje

    Rond de 38 euro met gasnarcose.

  • Hopeful Farm

    Ik betaal 28,80 (dat is met fokkers korting)

    normaal is het 32.50

    Dit is met priknarcose en na de castratie worden ze meteen bij gespoten zodat ze ook vrij sne lwakker zijn

    Daarna komen ze op een electrische dekentje te liggen enblijven de gehele dag voor na zorg bij de dierenarts

    Deze bedragen zijn inclusief nazorg

    Ik heb nog geen problemen ondervonden van deze narcose

    Deze dierenartsen praktijk zit in Den Bosch

    Ik ben zeer trevreden over hun handelswijze en service

    Gr Dana

  • Jipke frl

    Ik heb 2 praktijken gebeld, de DAP in Dokkum vraagt 58,03 voor priknarcose castratie en de praktijk in Drogeham vraagt 48, 80 voor priknarcose castratie, ik kan er daar op wachten en moest eten en lekkers meenemen, krijg hem dus niet eerder mee dan hij gegeten heeft.

    Bij ons in dorp koste bij da Frodo zijn gasnarcose 38 €, maar tja, heb ruzie met die da gehad, om zijn dubbelepen praktijken en zijn eigenwijze rotkop toen met Kuifke en zijn gelieg. Is toen ook totaal niet vlekkeloos verlopen die castratie, is meneer nadien nog 2 x onder gasnarcose geweest, heeft ie niks voor gerekend toen, maar heb gezegd: als je de laatste dierenarts bent in weekend ga ik liever naar de andere kant wereld dan dat ik hier weer kom, dus voor die castratie ga ik er niet heen, houdme poot stijf.

  • Stichting Caviaopvang 't Kuufke

    Onze dierenarts doet alles via de spuit narcose en we hebben nooit problemen.

    We laten jaarlijks 150-200 beren castreren.

    Voor particulieren telt onze dierenarts rond de 38 euro.

  • Annechien

    dan hebben die muts achter de balie en die vrouwelijke arts mij het verkeerde bedrag genoemd van het voorjaar. Ik sloeg namelijk nog net niet stijl achterover bij het horen van die 70 euro. Ik had het vermoeden al dat ik beter alleen bij hem kan zijn, maar nu weet ik het dus wel zeker.