Kosten castratie ???

  • zoeperzazke

    Inderdaad een goede tip om eerst eens bij een goede fokker langs te gaan! Op www.fokkerskaart.nl vind je ook een ruim overzicht met fokkers in de buurt :)

  • de Wolfjes

    Hoi Jadith,

    Het is inderdaad verstandig om wat te gaan lezen en of langs een fokker te gaan voor informatie.

    Een koppel maken is het probleem niet, maar weet wat er mis kan gaan en hoe je dingen herkent. Heb je al een idee wat je met de jongkies wilt, houd je ze aan of zijn er mensen in je omgeving? Zo zijn er meer vragen. Misschien weet jij de antwoorden voor jezelf al??? Denk er niet te luchtig over.

    Groetjes Monique

  • WAW

    Hoi hoi

    Hier sluit ik me geheel bij aan!!!

    Ik erger me echt rot aan al die OEPS nestjes die ontsaan omdat mensen maar wat bij elkaar zetten of maar egens dieren kopen die dan ineens zwanger blijken te zijn omdat fokker er of geen bal verstand van heeft of een ordinaire broodfokker is!

    Als je bv de jongen niet binnen 3 wkn hebt geanaliseerd wat beer is en wat zeug heb je al weer inteelt, en dan heb ik het nog niet over het feit dat je eerst eens moet weten en kijken hoe oud, zwaar en sterk een zeug is alvorens je gaat verparen.

    Of als je 2 te kort (snoeten) gefokte dieren op elkaar zet de jongen mogelijk het ook vrij benauwd kunne krijgen.

    Toen ik ben begonne met fokken ben ik ook eerst fokkers gaan zoeken die me allerlei tips hebben geven, en ik leer nog bijna dagelijks bij kan ik je zeggen!!!

    En dan het financiele plaatje, dieren kosten geld hoe dan ook, jij bepaald hoever je erin gaat maar verdienen eraan is erg moeilijk zelfs quite spelen.

    Ik zou het leifste bv bijna AL mijn caafs willen laten onderzoeken als ze dood zijn puur om te weten wat er precies aan heeft gescheeld, echter die kosten zijn zo'n 100 euro, dus ik doe nu alleen de gevallen die het meest interessant voor me zijn.

    Dus leg ik vooral hun voeding ed onder de loep, daarmee is de gehele club gebaat per slot.

    BEZINT EER GE BEGINT

    zou ik willen zeggen, want ook een eenmalig nestjes kan voor veel gedoe zorgen!!!

    gr de heks

  • WAW

    Hoi hoi

    Zoals ik hier al reeds eerder aangaf ken ik een oud DA die het voor 5 euro deed, en misschien nu nog doet.

    Hij heeft ooit een rammelaar voor me “geholpen” succesvol onder plaatselijke verdoving, alwaar ik bij ben gebleven.

    En ooit Shadow onze cavia beer, echter die trapte daar niet in en trok zijn zaakje heel slim geheel op als DA met de scalpel aan kwam zetten.

    Die heeft het na een uur zo zo proberen op moeten geven, ik heb toen nog een andere DA gebeld voor poging 2 onder algehele narcose echter toen moet ik weer wkn lang wachten omdat wond moest genezen en heb me toen weer bedacht.

    Ik laat hier niet veel “helpen” en als ik een castraat nodig heb voor mijn zeugen groep koop ik die kant en klaar via een fokker of opvang bv.

    Een van de beste is denk ik HET KUUFKE in zuid Limburg een opvang die zeer veel ervaring erin heeft.

    Castreren van knagers brengen ook de nodige risico's mee teveel narcose overleven ze niet en ben je bedankt.

    Ik ben nogal huiverig dus om het maar “even” ergens te laten doen.

    De prijs die ik reeel zou vinden zou max 50 euro zijn. Maar als je echt een jonge beer hebt en die wil laten helpen zou de prijs niet mijn grootste struikelblok zijn om het niet te laten uitvoeren, dan kijk ik niet op een tientje meer of minder.

    Echter de prijs zegt lang niet altijd dat je ook kwaliteit mag verwachten.

    Zo zie je ook regelmatig fokkers bv die erg hoge prijzen vragen voor hun dieren die dat totaal niet waard zijn, maar puur uit

    winstbejag erg veel vragen.

    Vooral in de konijnenwereld zie je dat veel. Bij de cavia fokkers zie je het ook makkelijk dat zijn de fokkers die enkel de rassen fokken die erg “IN” en duur zijn!!!

    Die hebben vaak veel dieren ook dus niet een handje vol maar echt TIG dieren zitten want dat schiet lekker op finacieel, althans dat hopen en denken ze dan.

    gr D#S

  • Rachel

    Ik heb vorige week mijn beertje laten castreren en was 10 euro kwijt.

    Het gebeurde met plaatselijke verdoving en alles is heel goed gegaan. Die dierenarts zit in Limburg maar stopt wel binnenkort met de praktijk, omdat hij

    dan met pensioen gaat.

  • WAW

    Hoi hoi

    Die ik ken is een fenomeen in zijn werkomgeving ha ha!~

    Leuke man, je gaat echt terug in de tijd daar, voor een castratie vind ik hem prima, als je echt in het dier wil kijken,

    en of foto's wil laten maken ga ik niet naar hem.

    Hij is ook al een tijdje met pensioen en hoeft het voor het geld niet meer te doen, puur voor de fun werkt hij, maar heeft wel veel ervaring.

    Hij werkt ook maar deeltijd en geen hap snap spoedklussen doet ie volgens mij meer alhoewel???

    Dat weet ik niet eerlijk gezegd.

    Het ademt daar de sfeer van de jaren 70 of zo uit heel relaxed, en met lekker veel ouderwetse potjes, en materialen van toen in zijn spreekkamer.

    Savonds heeft hij het vaak erg druk, dus als ik ga is het overdag op de dgn dat hij werkt.

    gr D#S

  • Rachel

    Ik ben er ook alleen maar geweest voor de castratie….voor andere zaken ga ik naar mijn eigen da in Boxmeer:-)

  • angelique

    Hallo,

    ik zou graag wat informatie willen over hoe duur het is om je hond te castreren in dierenziekenhuis lombardijen.

    ik kan dat namelijk niet vinden.

    Alvast harstikke bedankt!(tu)

  • nono

    Info over een castratie bij een hond op het cavia-forum?

    De prijs zal in elk geval wel heel wat hoger liggen dan de 30-40 euro die je bij een beertje betaald…

  • lieke ritzema

    Dierenartsenpraktijk Wijkersloot in Nieuwegein vraagt ca. 90 euro voor castratie en nazorg in de vorm van pijnstillers… Ik denk dat ik maar even ga rondvragen, want de prijzen die ik hier zie zijn bijna de helft.