Kosten castratie ???

  • Saskia

    €42,50 incl gasnarcose en een injectie pijnstilling en ab. Gasnarcose is inderdaad een belangrijk onderdeel omdat de darmen van een cavia dan veel minder kort stil liggen en algeheel veel sneller uit het lichaam is, waardoor de cavia binnen een uurtje weer de oude is, wat het herstel natuurlijk ten goede komt.

  • Jannie

    poe, ben ik best duur uit geweest, 75 euro met gasnarcose. (Nunspeet). Om die reden heb ik de andere beren ook niet laten doen.

  • Saskia

    www.dierenartsenpraktijkflevoland.nl in zeewolde, is voor jou (als je een auto hebt) nog best te doen vanuit Nunspeet…. misschien niet voor de reguliere bezoeken maar als je eens iets speciaals hebt, ze zijn relatief goedkoop. Vragen naar Marianne, zij is echt super met cavia's!

  • Jan

    Inderdaad had ook Paula aan de telefoon dat bedrag gehoord. Toen ik vd Elzen daarmee confronteerde heeft hij de lijst erbij gepakt. Bleek dat ze een bedrag hadden genomen wat voor grote konijnen geldt. Ze hebben vervolgens een vergadering gehad en hebben daar ook de prijslijst doorgenomen. Daarna is men voor Cavia's op dit bedrag uitgekomen. Wij hebben trouwens alleen maar goede ervaringen in zijn praktijk en we lopen er toch zeker al 15 jaar. Ik bedoel dan DA vd Elzen in Zevenaar.

  • Jannie

    Dank je voor de tip Saskia! Ik woon inmiddels in Harderwijk, dus dat is nog dichterbij. Ik laat de andere beren nog niet doen, zolang het niet nodig is, maar een dierenarts met cavia-ervaring is altijd fijn. Ik heb nl. het idee dat Nunspeet er ook niet zoveel van af weet, evemin als Harderwijk. Cavia's zijn blijkbaar toch een beetje ondergeschoven kindje.

  • Annechien

    Ik loop er pas 5 jaar, maar mijn vriend kent ze al langer. Dat ik er pas 5 jaar bij loop komt omdat ik hier pas 5 jaar woon hahaha. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen bij hem. Ik kom er liever niet te vaak en ik ben er dit jaar pas 1x geweest met een zeugje van iemand anders die ik hier tijdelijk in de opvang had. Maar hij kent mij inmiddels dusdanig dat hij weet dat ik strijd als ze een hoge overlevingskans hebben en dat ik nee zeg als deze kans heel laag is en het een lijdensweg wordt.

    Dan weet ik in ieder geval nou het juiste bedrag voor een castratie hier hahaha. Zal vast nog weleens van pas komen. Ik had een beer die ik wilde laten castreren, maar hij is in korte tijd zo oud geworden dat ik hem intact laat. Maar misschien 1 van de andere beren, wie weet.

  • chalet de cobaye

    hier in IJsselstein kost het voor 5 beren ,dat had ik toevallig moeten vragen voor een fokker dus vandaar de 5 stuks,maar goed dat komt op 200 euro incl voor 4 dagen antibiotica erbij en pijnstillers ,ze doen het met een prik narcose en als ze moeilijk word om eruit te komen krijgen ze een soort tegen prik.

    gr Es

  • jadith

    mijn vriendinnetje heeft een wijfjes cavia. en ik een mannetje. we gaan ze bij elkaar zetten. maar nu is de vraag moet de cavia van mijn vriendinnetje bij mijn cavia of andersom???

  • zoeperzazke

    Als je er zo weinig van af weet is het misschien verstandig om het niet te doen en eerst meer over cavia's te weten te komen. Een nestje ‘neem’ je niet zomaar, daar zitten veel risico's aan verbonden. Is het zeugje wel op de juiste leeftijd (tussen de 4 en 9 maanden) en het juiste gewicht? Zijn beide dieren gezond, hebben ze geen vervelende achtergrond? Dragen ze geen ziektes of verkeerde genen mee, waardoor je bv een lethaal nestje kunt krijgen of satijnjonkies in een nestje? En als de zwangerschap mis gaat en je 's nachts met spoed naar een dierenarts moet, kun je dat dan ook regelen? Ook als dat misschien wel 100 euro kost? Pas als je over al zulke zaken hebt nagedacht kun je aan een nestje gaan denken, maar zonder kennis is het af te raden om jouw zeugje bij het beertje van je vriendin te zetten.

  • Jan CS Berepret

    Hallo, leuk dat je de beide dieren bij elkaar wilt gaan zetten, maar inderdaad is het belangrijk dat je wel weet waar je aan begint. Mijn advies aan jou zou zijn om samen met je vriendin is een bezoekje te brengen aan een fokker van cavia's bij jou in de buurt. Daar kun je met al je vragen terecht en dan gaat het zeker allemaal goed komen. Hoe je erachter komt welke caviastal bij jou in de buurt zit?? Vertel maar eens waar je woont en dan vliegen de reacties je hier om je oren, haha. Uiteraard willen we allemaal jullie verder helpen om het goed te gaan doen. Je mag mij ook rustig mailen. Google maar even op caviastal Berepret. Heel veel succes.