Hoi Esther van Zeeland,
en NIET van Deventer schijnbaar?
Nu snap ik ook waarom jij niet begreep dat ik het over jou 2 ling zus had ha ha
want zo worden die van Utrecht en Deventer wel eens hier gekscherend genoemd namelijk. Maar das ook niet zo boeiend verder.
Mijn wijsheid is gestaafd op wat ik bij erg veel fokkers thuis heb gezien en wat ze mij ook gewoon eerlijk hebben verteld.
Die zijn erg verbaasd hoe ik mijn beren heb zitten hier.
Dat gaat ook echt niet altijd zonder slag of stoot, en was toen ik mijn fokkerij begon bijna de enige ook die vond dat ze dat zo moest doen.
De Twenste caafjes deed het toen ook al, echter met dat verschil dat ik ze hier geen ruzies laat uitvechten maar uit elkaar haal als ze de klik missen met de groep.
Dreigen mag lichamelijk geweld niet, ben ik erg duidelijk in. Ook beren die krassen op hun rug van het vechten hebben, of sterk vermageren in de buitenren gaan eruit. Ze vallen hier wel altijd wat af ivm veel meer verbranding van evt vert.
Hier in de buitenren zie je ook wie echt grof is of die dat waren omdat ze klein opgehokt zaten, en dus te weinig konden bewegen.
En Esther mij is altijd verteld dat showfokkers al hun beren apart gingen zetten om mooi en gaaf te houden, iets wat ik altijd erg zielig heb gevonden.
Ze krijgen dan wel op een andere manier hun aandacht/verzorging, maar lekker ravotten en donderen met elkaar is in mijn optiek toch wel het leukste voor een dier!!!
Das MIJN MENING die HAD ik en HEB ik nog steeds.
Ik respecteer ook die van jou, en als jij als showfokster je beren wel bij elkaar hebt vind ik dat alleen maar super van je!!!
prettige, zonninge zondag verder,
gr. d#S