Dit topic is vast en zeker al eerder gewest en ik weet het antwoord voor een groot deel maar kunnen twee beertjes uit hetzelfde nest bij elkaar als ze met 4 weken worden verkocht?
Gr. Jessica
Hoi hoi
Ja hoor juist als ze klein zijn lukt dat heel goed, de uitvallers/aso's onder de beertjes ontpoppen zich pas als puber en moeten dan ook wel eens uit elkaar zeker uit lijnen van fokkers die enkel uit uiterlijke kenmerken srenen.
die dieren uit die lijnen KUNNEN best tolerant zijn naar elkaar maar mijn ervaring heeft me geleerd dat het geknok/gesodemieter juist bij die beertjes eerder voor komt.
Succes ermee
gr. D#S
hoi esther
ik lees nu al 3 keer de reactie van ine en ik zie niks verkeerds staan hoor
alleen de zin dat de dieren uit lijnen van somige fokkers klooien ?? daar heeft ine gelijk in ik heb ook een beer uit een lijn die klooit en zij heeft familie van die beer die hetzelfde doet dus ik snap jou reactie niet ze valt niemand aan verder ?????
jessica :
ik verkoop heel veel broertjes samen en ik heb er nog niet 1 terug gehad vanwege vechtparijen maar soms gaan ze echt niet samen en dan moet je ze uit elkaar halen in hun pubertijd en dat is meestal tussen de 4 a 7 maanden daarna nog vriendjes nou dan blijven ze meestal vriendjes
groetjes jacqueline
Hoi hoi
Nou alleen dat ik misschien het fokken met dieren die mindere karakter eigenschappen heb zoveel mogelijk uitsluit hier en sommige fokkers dat onzin vinden omdar daar de beren vrijwel nooit samen worden geplaatst omdat deze dan scheurtjes in oortjes op kunnen lopen ect ect.
Apart ophokken van beren is gewoon makkelijk zeg maar zeker voor shows.
Ik zal om deze reden bij mijn beren ook niet snel prijzen kunnen behalen wat ik totaal niet belangrijk vind, als ik maar weet dan mijn dieren verder OKE zijn voor de fok ect.
Ik laat fokkers zoveel mogelijk juist in ieders waarde ook al fokken ze de grootste bagger in mijn optiek, of huisvesten al hun caafs zoals nooit zou kunnen/willen doen. Ieder zijn ding, en ook plafond van mogelijkheden maar ook van onmogelijkheden.
Maar Eshter, als je het hier saai vind kan ik wel voor 2 veelgelezen rellen gaan zorgen hoor!!!
Niet bevreest ze gaan niet over jou of je zog tweeling zus het waait vanuit wat andere richtingen dit keer.
Eshter sorry dat ik je dag niet heb kunnen plezieren vandaag, want jij bent hier vooral om een snauw uit te delen veelal aan mensen!!!
Maar ja ach je zult het nodig hebben denk ik.
Prettige avond iedereen,
heks gaat nog lekker ff de AH (supermarkt) in.
Dan heb ook ik weer mn grote avontuur gehad voor vandaag ha ha…………..
gr. D#S
Het antwoor is simpel; het kan goed gaan of niet. En het maakt echt geen bal uit hoe de dieren dan gefokt zijn. Ook zgn. showfokkers letten op karakter, je zit er niet op te wachten dat je dieren constant in je handen hangen.
Ik heb nu 2 broers bij elkaar zitten die inmiddels 10 maanden oud zijn. Gaat perfect samen, ze hebben minder ruzies dan de meeste zeugjes die samenwonen (en ook die hebben bij mij amper ruzie). En ja, ik heb ook beren alleen zitten. Gewoon omdat er fokberen zijn die elkaar dus echt niet mogen en niet samen kunnen wonen. En ja, omdat ik niet zit te wachten op scheuren in de oren. Maar aan de andere kant zitten al mijn zeugjes (dus ook de showzeugjes) niet apart van elkaar. Mijn bondskampioene zit zelfs in een groepshok met gecastreerde beer en moeders met jongen……..
Tweelingzus? Die snap ik niet. Maar ja, ik ben (donker)blond. En nee, ik zit niet op rellen te wachten, maar als ik ergens een antwoord lees (van wie dan ook) die in mijn ogen niet klopt, reageer ik. Je moet met bewijzen komen voor je met zulke uitspraken kan komen. En niet dat je die ervaring toevallig een keertje gehad heb. Want ik heb dus hele andere ervaringen en nog wel met mijn eigen dieren.
Van alle beertjes die ik samen verkocht heb, is het nog nooit mis gegaan. En dat zijn er inmiddels al heel wat in meer dan 10 jaar tijd…….En ik zie mijzelf dus als een fokker die in de 1e plaats op uiterlijk let. De rest zit wel goed, dus dat fok je dan ook verder in de lijn (en die ene sjagerijn die er eens uitrolt, ach…….die kom je overal tegen).
En zou je mijn naam goed willen schrijven?
Esther schreef:
>
> Tweelingzus? Die snap ik niet. Maar ja, ik ben (donker)blond.
> En nee, ik zit niet op rellen te wachten, maar als ik ergens
> een antwoord lees (van wie dan ook) die in mijn ogen niet
> klopt, reageer ik. Je moet met bewijzen komen voor je met
> zulke uitspraken kan komen. En niet dat je die ervaring
> toevallig een keertje gehad heb. Want ik heb dus hele andere
> ervaringen en nog wel met mijn eigen dieren.
> Van alle beertjes die ik samen verkocht heb, is het nog nooit
> mis gegaan. En dat zijn er inmiddels al heel wat in meer dan
> 10 jaar tijd…….En ik zie mijzelf dus als een fokker die
> in de 1e plaats op uiterlijk let. De rest zit wel goed, dus
> dat fok je dan ook verder in de lijn (en die ene sjagerijn
> die er eens uitrolt, ach…….die kom je overal tegen).
>>>D#S Leuk/typisch dat je zo hapt, want het leuke is dat ik totaal niet weet hoe jou beren zitten?
Voor het zelfde geld had je een berengroep met 40 beren ff overdreven gesteld dan~!~
Lange teentjes ehhhhh hoe heet je ook al weer?
>
> En zou je mijn naam goed willen schrijven?
>>>D#S Wrom???
Mag ik als heks geen foutje typen dan???
Of zou ik het express doen denk je ha ha???
D#S
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?