Einde van Caviastal ling~ling

• Gerda_H

Jeetje, Rita.

Hier schrik ik van. Verschrikkelijk voor jou mooie caafjes,maar ook voor jou. Maar de gemeente heeft toch een ongediertebestrijding? Kan die niet helpen dat beest te vangen en uit te zetten?

Ik hoop dat hij snel wordt gevangen. Misschien dat je dan weet verder kunt met je caafjes.

Ik wens je heel veel sterkte.

Groetjes Gerda

• swaas

Je prooidier moet in een hok zitten met daarrond een trapperhok, hier was het traphok(of de val) 1meter op 1meter groot, middenin was een vierkant in hele dikke draad met fijne gaas van 30/30 en 40 hoog daarin zit je levend prooidier, kan ook een kip zijn, bovenkant goed dicht.

Zodra hij dan naar binnen komt om zijn prooi te slaan loopt hij over het “trappertje” en boem deur dicht.

Is wel onhandig om mee te nemen, maar met 2 gaat het wel, voorzichtig zijn van de vingers, beestjes durven naar je vingers vliegen als ze in de kooi zitten……

• Witches at work

Gerda_H schreef:

>

> Jeetje, Rita.

> Hier schrik ik van. Verschrikkelijk voor jou mooie

> caafjes,maar ook voor jou. Maar de gemeente heeft toch een

> ongediertebestrijding? Kan die niet helpen dat beest te

> vangen en uit te zetten?

>>>D#S Hoi Gerda

Niet ALLE dieren die roven vallen onder de catagorie ONGEDIERTE ha ha~!~

Zo ik heb begrepen worden deze “SCHATTEN” juist beschermd door de gemeente i.p.v. UITGEROEID!!!

> Ik hoop dat hij snel wordt gevangen. Misschien dat je dan

> weet verder kunt met je caafjes.

>>>D#S Ja he he dat hoopt hier vrijwel iedereen, daarom ook mijn suggestie van oog om oog met b.v een Teckkel of zo de de tegen aanval per ongeluk/expres

gaat inzetten!!!

Ik houd zeker niet van bloedbaden hoor echt niet, maar vind het te zot voor woorden dat het niet opgelost kan worden toch???

gr. D#S

> Ik wens je heel veel sterkte.

> Groetjes Gerda

• yacente

Wij hebben hier in het verleden ook zo'n dier (hermelijn, marter, weet niet precies wat het was) gehad die de kippen kwam opeten. We hebben hier ook vallen gezet en met enkele dagen was het dier gevangen.

Ik snap heel goed dat jij je caafs nu weg wilt doen, maar de aanhouder wint en als je een val met prooidier zet, zoals hier geopperd wordt, zou je het dier misschien toch nog kunnen vangen.

• Caviastal ling~ling

Hoi Swaas,

ik heb een trap van 50 lang en dan ongeveer 15 breed en hoog. Er zit geen ruimte in om een levende prooi in te stoppen,In het midden zit de zogenaamde plaat waar ie op moet staan. die van jouw zou natuurlijk ideaal zijn. Waar heb je die gekocht?

• Caviastal ling~ling

Hoi Yacente,

wat voor lok had je er dan in? Ik heb geen idee wat zo'n diertje lekker vind. Heb het geprobeert met kattevlees en 1 dags kuiken maar niks noppes. Op google wordt ik ook niet veel wijzer

• Caafjes van WB

Hoi Rita,

Je kan ook contact opnemen met de frettenopvang in Loppersum.

Deze man weet veel van Fretten, Marters, Wezels en dat soort dieren, hij vangt ze ook regelmatig.

Ik heb geen telefoonnummer van hem, maar ik weet zeker dat hij je wil helpen om een oplossing te zoeken, ik ken hem persoonlijk, en steld alles in het belang van de dieren, voor zowel je cavia's als de wezel…

Greotjes wendy

• Gerda_H

>>>D#S Hoi Gerda

Niet ALLE dieren die roven vallen onder de catagorie ONGEDIERTE ha ha~!~

Zo ik heb begrepen worden deze “SCHATTEN” juist beschermd door de gemeente i.p.v. UITGEROEID

Maar ook beschermde dieren worden gevangen door ongediertebestrijding,en dan ergens anders weer uitgezet,bijv.een bos.

Groetjes Gerda

• Allegonda

Hoi RITA,

Jammer dat je gaat stoppen

Houd je niet enkele lievelingen in een huiskooi

of maak deurtjes er voor je kooien,,met fijn gaas

ik heb voor de ramen gaas gemaakt

en voor de deur ook gaas ,

zelfs tegen het plafonnetje zit gaas gespannen

dus in de schuur kunnen ze niet komen

de bodem zit ook gaas voordat het beton gestort was,

dus laten ze daar maar door henen komen.

wij hadden last toen van ratten.

groetjes Gonny

• Caviastal ling~ling

Hai Gerda,

deze dieren mag je niet eens vangen dus laat staan verplaatsen. Nou als ik hem te pakken krijg hoeft hij niet meer verplaatst te worden.