Bij twijfel graag even persoonlijk contact opnemen aub

• M.

citaat: “… helemaal goed begrijpen doe ik het niet. ik weet van de richtlijnen,maar de ch teddy wordt toch ook al een paar jaar gefokt? Dat er dan niemand is geweest om ze ter erkenning in te sturen. Dat begrijp ik nog niet. Nu weet je niet precies waarj e je aan moet houden,en zijn bij de ch teddy's alle kleuren eigenlijk mogelijk. Groetjes Gerda…”

Precies, je slaat de spijker op de kop. Om een haarvariëteit goed te brengen en voor erkenning te gaan is een jarenlange voorbereiding van toepassing. In die tijd is het raadzaam om de kans op welslagen te vergroten en dus voorlopige erkenning te kunnen verkijgen je op één kleurslag te concentreren. Daarmee kun je het respect van de Standaardcommissie afdwingen. Nu is er sprake van veel te veel en ook nog eens niet erkende kleurslagen. Een en ander lijkt op een dergelijke manier al gedoemd te mislukken. Dus de beste manier is om met een aantal fokkers je te concentreren op één (in andere haarvariëteiten) erkende kleurslag en deze gedurende een paar seizoenen op meerdere shows als NE te brengen. Zo kun je ze promoten en de weg naar voorlopige erkenning effenen. Het verleden heeft uitgewezen dat zomaar even naar de BTT brengen ze meteen worden afgebrand. Onze liefhebberij is er nu eenmaal een met een conservatieve inslag. Je moet ze uit ten treure laten zien, en ook keurmeesters en fokkers er bekend mee laten worden om zo langzaam maar zeker acceptatie af te dwingen. Fokken en tentoonstellen van NE is geen kinderspel. Normaal gesproken geldt al ‘tentoonstellen is teleurstellen’ maar dat geldt zeker voor de niet erkenden. Daarentegen is na de lange weg de uforie des te mooier.:+

M.

• Witches at work

natanya schreef:

>

> Hallo Jan,

> Ik kom zelf net kijken in cavialand…en heb nog een hoop te

> leren…dingen/vragen waar ik tegen aanloop zijn dan ook

> meestal vragen van:

> hoe kan het dat de skinny in andere landen wel al erkend

> is…en hier in nederland niet.

> Het is echt een vrij nieuw ras hier in nederland…maar in

> andere landen zijn ze al bijna 30 jaar bezig met dit ras…

> Ik zou me ook voor kunnen stellen dat misschien wat onrust

> weggenomen kan worden als er in politiek den haag een

> registratieplicht komt voor ieder beestje dat de skinnygen

> met zich meedraagd (behaarde variant-skinny drager) en dat

> deze enkel verder verstrekt mag worden met deze informatie

> voor hande…misschien een beetje extreem maar…als iedere

> fokker aan bepaalde richtlijnen moet voldoen en strafbaar

> gesteld kan worden bij het doorverkopen zonder eerlijke

> informatie die bij dit ras hoort….zou het misschien wel

> kansen bieden om de onrust bij behaarde varieteiten weg te

> nemen….zal wel onhaalbaar zijn…

> De uitdaging is ook om de liefhebber van ieder soort cavia

> nader tot elkaar te brengen…zonder dat men elkaar als

> bedreiging ziet…voor de kwaliteiten van een eigen ras.

>>>D#S Hoi Natanya

Als mens ben je zeker geen bedreiging ha ha, maar zeker zie ik dat wel in vooral sommige van jou collega Skinny fokkers~!~

Zowel Monique (van stal Lieve) als ik als Evelien zelf zijn behoorlijk van ons apro po door een Ch Teddy beer die onder de naam RAMA bij Evelien woont.

Hij is inmiddels omgedoopt naar DRAMA daar hij tot onze grote schrik de uiterlijke kenmerken van een heuse Skinny heeft!!!

Daar ik de Skinny zowel bij Dagmar als bij Jacqueline in het echt heb gezien evenals Monique die ooit bij Jacq was en dus ook de Skinny kent, verdenken wij gedrieeen deze Ch beer van het Skinnygen! We vinden dit ook gewoon ENG!!!

Zouden wij het nu mis hebben alle drie, dan nog houd ik mijn hart vast en met name voor mijn farvoriete ras de REX!!!

Juist deze wordt nu het meest ingemixed voor het Skinny doel!

Ik dank god op mijn blote knieeen dat ik hier nog ECHTE goeie Rexen heb van VOOR de opkomst van dit ras, en zal goed moeten uitkijken met Rexjes dus in de toekomst.

Waar ik ze haal ect.

De 1e dieren winkel droppingen zijn allang van kracht, en zekere met het oog op het welzijn van de cavia hoeft dit ras voor mij zeker niet erkend te worden!!!

Ik heb ook het onderwerp ff aangepast, want het heeft een geheel andere wending gekregen nu.

gr. en met wel alle respect voor jou inzet en goeie zorgen voor de cavia

D#S

> Groetjes Natanya

• Gerda_H

Het is mij nu een stuk duidelijker geworden. Het lijkt haast onbegonnen werk.

Groetjes Gerda