Bij twijfel graag even persoonlijk contact opnemen aub

• Caviastal Ling~ling

Hallo,

ik ben deze week meerdere malen gebeld door collega fokkers dat er iemand mij achter mijn rug om zwart maakt. Ik ga geen namen noemen, zij weet zelf wel wie dat is en degene aan wie ze onzin verteld kan contact met mij opnemen. Zijn er vragen over de door mij gefokte dieren over de zuiverheid van lijn dan graag even mailen. Ik vertik het om mee te werken aan deze praktijken.

Tot morgen op de BTT ook daar kun je vragen stellen.

Gr Rita, caviastal Ling~ling

• Witches at work

Hoi hoi luitjes

Al vorens we weer eens met modder moeten gaan gooien hier even dit;

Hoe werken roddels? Hoe werkt media???

Als ervraringsdeskundige even een aanvulling op rita's stukje hierboven mij.

Als een fokker zich benadeeld voelt om wat voor reden ook, worden hun collega fokkers, familie, kennissen ect ect er meteen van op de hoogte gesteld ipv betreffende fokker te bellen/op te zoeken.

Boze mails en of ordinaire (dreig/intimidatie) mails worden nogal eens verzonden, lekker snel, lekkker makkelijk toch?

Geen emotie geen duidelijk taal alleen een korte afrekening klaar!~

De hetze kan meteen beginnen leuk-leuk en erg modern toch?

Ik neem nog wel eens de moeite fokkers persoonlijk te bezoeken, lang, erg lang of kort te bellen ect. en gebruik de mail vooral om ff oiets mede te delen soms typ ook ik een heel verhaal zoals nu hier.

Er zijn in de jaren dat ik fok ook enkele fokkers die zich door mij benadeeld voelen.

Een eerlijk gezegd, geheel ten onrechte~!~

Want wat is er eerlijker, dan altijd meteen mensen ervan op de hoogte te stellen wat ze hebben gekocht???

Wel of geen satijn in de achtergrond van dieren die niet eens door mij veelal zijn gefokt. Of verparingen die door andere fokkers niet kunnen worden gewaardeerd soms?

Vanaf dag 1 heb ik mijn eigen fok idee/zienswijze. En laat zelf ook fokkers in hun waarde ook al fokken hun in mijn optiek BAGGER!

RESPECT heet zo iets!

Mijn mening/ziens wijze is zeker niet heilig en neen ik verkondig ook niet het geloof nu.

Dan wordt er mij verweten dat ik dieren waar een optie al op zat aan een ander verkocht heb!

Dit gebeurde heel spontaan. A mijn gevoel was meteen veel beter bij deze mensen. En B ze deden niet moeilijk over de prijs. De praktijk heeft mij wel geleerd dat bij veel “afdingende fokkers” de dieren niet altijd het beste af zijn helaas! Op mijn site staat ook eerlijk waarom ik op deze wijze handel.

Op die adressen hebben de dieren dan ook vaak het 1e uitval.

Ik ga net als Rita hier geen namen noemen, ik geloof het wel.

Ook mijn naam wordt nu flink vervuild, net als die van Rita want daar zou ik hele spannende verhalen over hebben verteld!

Nou ik heb haar mijn sprookje voorgelezen en was in 2 zinnen al klaar helaas over het inhoudelijke.

Als er een familie is die in een erg korte tijd heeft mogen ervaren hoe een sneeuwballetje een wel erg GORE sneeuwpop werd zijn wij het wel!!!

Reden??? Vooral de openheid en eerlijkheid werd besmeurd van ons, met alle gevoelige details bovendien.

Schandalig vind ik het, echt schandalig hoe makkelijk en helder mensen je denken te kennen, zonder ooit EEN goed gesprek met je te hebben gehad!!!

Rita en ik hebben een goed gesprek gehad, dus ik zou jullie willen zeggen nu;

NIET RELLEN, MAAR LEKKER EVEN BELLEN~!~!

Ik sluit me verder bij Rita aan, als mensen mij iets te vragen/melden hebben,

mijn 2 telefoonnummers zijn op mijn site weer openbaar!

En als mensen vinden dat ze nog wat van me hebben moeten kom dan daar mee naar mij ipv naar anderen. Want die zullen je geen cent geven, alleen je zielig vinden en zich misschien ook nog eens te barste lachen.

Leedvermaak is per slot ook vermaak, de maatschappij, dat ben jij~!~

En als gij niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet!

Rest me nog te zeggen dat ik jullie een leuke dag toewens als je naar de BTT mocht gaan!

Met wat voor caafs je dan ook fokken mag!!!

En als ik weinig op de prik kom, weten jullie nu waarom, hyves had ik al niet goddank, over mij is weinig te vinden op het web.

Leuk internet, maar ook erg erg kwetsend vaak!

gr. D#S

• Jan

Ine, een goed geschreven stuk en je slaat de spijker op de kop. Ik ben nog niet zo lang op dit prikbord actief, meest als lezer, maar als communicatie man, zie ik hier dingen gebeuren wat niets, maar dan ook niets met de hobby te maken heeft. Helaas bestaat mijn werk voor 90% uit misverstanden tussen mensen en daardoor heb ik al heel lang werk. Ga dus vooral allemaal door, want zo kan ik mijn werk houden en kan ik mijn hobby blijven betalen. Ik/wij zijn namelijk heel graag als hobby met cavia's bezig. We hebben gisteren de BTT bezocht en vonden het een groots opgezette show. Jammer dat niet erkende soorten niet getoond worden, al is het maar om vele geinterreseerde bezoekers te laten zien hoeveel mogelijkheden er zijn. Ook jammer vond ik het dat er geen verkoop hoek was. Nu kon je alleen dieren kopen uit de tentoonstelling. Bij de vogel tentoonstellingen ben ik gewend aan een verkoopafdeling. Toen ik het na enige twijfel aandurfde om bij de stand van de NCC wat vragen te stellen over de Skinny/Baldwin cavia, gaf mij dat geen warm gevoel en hoorde ik geen positieve dingen. Ik had het gevoel dat ik mij als geinteresseerde vraagsteller moest verdedigen en dat is niet goed.

Het respect voor iedere fokker waar Ine het over heeft, miste ik hier. Uiteraard heb ik dat de betrokken gezegd, anders schrijf ik dat hier niet. Desondanks wens ik eenieder die vandaag nog gaat veel kijkplezier.

• Gerda_H

Jan,ook ik vind het jammer dat fokkers elkaar niet in hun waarde laten. En dat de niet erkende caafjes niet worden geshowd. Ik was laatst in Zuidlaren,en ik had gehoopt eerdere rassen. Jammer genoeg bestond de show eigenlijk uit gladhaar en borstels. Wel een pracht langhaar. Deze was zo mooi,dat anderen,en ook ikzelf eerst twee keer moesten kijken wat nou de kop of de kont was. De skinny en baldwin zijn ook niet mijn ding,maar degene die ze wil fokken,mogen hun gang gaan van mij. Het zou mij wel leuk lijken om eens zo'n caafje te voelen, maar om te hebben,of mee te fokken,nee, dat niet. Maar worden de niet erkende rassen ook niet op andere shows/tentoonstellingen aangeboden? In Zuidlaren niet,maar ik dacht dat dat kwam omdat dit het Noorden was,en de aparte rassen hier nog niet zoveel zijn misschien.

Verder wil ik over bovenstaande topic niets kwijt,want dan ben ik weer begonnen te rellen.

Groetjes Gerda

• jacquelinesbeestenspul

hoi rita

ik ben vandaag bij de gezellig drukke btt geweest en heb met niemand ruzie gehad of gemaakt haahhaahahahah altijd gezellgi een show en ik snap vaak niet dat het hier dan rellen is ????

ik kreeg vorige week opeens een mail die iki eerst 3 keer moest lezen voor ik wist waar het over ging ook weer geroddel en tja ik heb een grote prullenbak en als mensen iets te zeggen hebben kunnen ze mij beter bellen doe ik ook !!! :D

ik heb erg gelachen om gerrit vandaag onze beroemdheid van de tv reclame :D trekt mij aan de mouw met d evraag of ik engels kan vertolken omdat hij buitenlandse mensen had die een aantal caafjes wilde kopen van hem hahaha tuurlijk ben ik mee naar buiten gelopen en heb gerrit zo goed en kwaad als ik kon geholpen met vertalen :) zo hoort het in mijn ogen ook elkaar helpen als het nodig of gevraagd word is wel zo netjes en roddels nee die heb ik vandaag niet gehoord echt niet en ik praat veel op shows heel veel :D:D:D:D:D:D:D

heb een paar mooie rexen van combi nando gekocht erg mooie fokzeugjes voor mijn jacklijn en 3 gladharen (rd) en voor celina 1 sheltiekoppel het was weer en leuke maar vermoeiende dag pfffffff ben blij dat ik weer thuis bij mijn mannetje en kids ben lekker warm en gezellig met kaarsjes aan

groetjes jacqueline

• M.

citaat Gerda: “…Jammer genoeg bestond de show eigenlijk uit gladhaar en borstels. Wel een pracht langhaar. Deze was zo mooi,dat anderen,en ook ikzelf eerst twee keer moesten kijken wat nou de kop of de kont was….”

Toch niet helemal goed gekeken op de Noordshiw denk ik: er zat gladhaar, engels gekruind, borstel, langhaar (waaronder een U), satijn, rex en 1 tessel (texel tegenwoordig).

citaat Jan: “…Jammer dat niet erkende soorten niet getoond worden, al is het maar om vele geinterreseerde bezoekers te laten zien hoeveel mogelijkheden er zijn…”

Op shows worden erkende rassen gevraagd in de reguliere vraagprogramma's. Maar het staat fokkers altijd vrij om NE in te sturen. Buiten mededinging natuurlijk. Overigens zaten separaat van de cavia's gisteren en vandaag op de BTT ook de erkenningen opgesteld, o.a. de US Teddy in zwart-agouti-bont en de Coronet in rood-bont. Op de ‘gewone’ show zaten er ook nog 11 NE Coronets in zelfs 5 kleurslagen. Bij de Sheltie zat een goud-agouti eveneens niet erkend. Bij de US teddy's zaten 3 zilver-agouti-bonte dieren NE.

M.

• Gerda_H

Toch niet helemal goed gekeken op de Noordshiw denk ik: er zat gladhaar, engels gekruind, borstel, langhaar (waaronder een U), satijn, rex en 1 tessel (texel tegenwoordig).

Dat klopt. Hier heb ik ook kunnen leren wat eigenlijk het verschil is tussen Amerikaans gekruind en Engels gekruind. Maar het merendeel bestond uit gladhaar en borstels. Maar lunken en ch teddy's en skinny's zag je daar niet. Nou kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen dat er geen skinny's zijn,vanwege de evt. tocht.

Groetjes Gerda

• Jan

Je hebt gelijk M. Misschien was ik te zwart/wit. Ook is er natuurlijk veel verschil tussen een BTT en een caviadag. Men moet zich nu eenmaal aan regels houden. Maar dit zijn wel de dagen waar je “klantjes” voor je hobby moet werven en dan is het toch leuk om levende exemplaren te tonen van de verschillende mogelijkheden welke er momenteel gefokt worden. Je zou daar, indien er ruimte is, een leuke opstelling van kunnen maken. Wat betreft de Skinny's en de Baldwins, zul je moeten uitkijken ivm de tmeperatuur, maar dat is volgens mij op te lossen door deze liefhebbers op een dag neer te zetten, net zoals de kleine knagertjes nu op zaterdag komen. Het zijn maar wat gedachten die zo bij mij opkomen.

• Annechien

Dat er bijna geen andere kleurslagen zitten ligt toch echt aan de betreffende fokkers/eigenaren…. ze mogen ze inschrijven, maar wat als ze dat niet doen dan??? Zelfde met oog op erkenning, als zij niet ingezonden worden voor de erkenning aan wie ligt het dan??? Niet aan de mensen die een show organiseren. Ze zijn vrij om het te doen, maar makkelijk is anders, je moet minimaal 4 dieren insturen, 2 oud (man, vrouw) en 2 jong (man, vrouw). Maar voor die 4 dieren dien je ook een aantal achter de hand te houden mocht het mis gaan met 1 van die andere 4. Dus het is wel erg makkelijk om te roepen dat het maar belachelijk is dat er geen niet erkende dieren zitten.

• Jan

Je hebt helemaal gelijk Annechien, wat betreft het voorbrengen van dieren voor een erkenning. Een hele hoop ligt misschien aan de afwachtende houding van fokkers, dat weet ik niet. Wel weet ik dat na 12 jaar niet in de caviawereld te zijn geweest, er veel veranderd is. Vooral in kleur en haarstructuur en zelfs geen haar, haha. Je zult mij echter niet kunnen betrappen dat ik iets belachelijk vindt. Dat zijn jouw woorden. Ik wil heel graag positief kritisch ergens na kijken om vervolgens in een goed overleg met inbreng van vele kanten tot een voor eenieder aanvaardbare oplossing te komen. Allemachtig wat een mooie zin als ik dit zo teruglees ,haha.