Rexspeciaalclub online!

• Witches at work

Hoi Peter

Mijn Dalmatiner Rexbeer komt uit Duitse X Truus Leblanc lijnen en op veler verzoek toch maar doorverkocht aan een goeie fokker!!!

Ik heb dit gedaan om dat deze beer best populair was bij wat fokkers.

En heb genoeg nazaten van hem uit mijn laatste nesten.

Uit die nesten houd ik 2 beren aan en 1 zeug minimaal!

Ik heb 2 dochters hier van Gruel die ik met een dalmaatdragende

beer verparen wil TZT.

Tja en of ze echt mooi en goed gaan worden??? Geen idee, het scheelt wel dat ik niet zo Pietje precies ben met mijn eisen qua tekeningen!

Dus wat jij misschien zou laten varen zou ik wel eens heel leuk kunnen vinden hier.

Ik vind het wel een leuke uitdaging in dit ras.

gr. D#S

• Judith

Nou Peter, dan is zo'n rexclub toch dé plek bij uitstek om die zwarte rexen van je aan de man te brengen? Wie weet komen er wel andere fokkers op af die ook zwarte rexen hebben enzovoort. Bij de normale clubs en verenigingen loopt alles door elkaar en is vaak niet eens meer duidelijk wie nu precies wat heeft.

Ik vind dit dus een uitermate goed initiatief!

Ik vind het een beetje gek dat, jij als fokker zijnde, de beweegredenen niet snapt. Vind je het dan niet geweldig dat er eindelijk eens een ras echt de aandacht krijgt die het verdient?? Dit schept duidelijkheid in de chaos. Ik hoop dat er meerdere clubs komen voor meerdere rassen. Dit is misschien wel het begin tussen een goede samenwerking tussen fokkers om een ras écht te verbeteren ipv. het eeuwige aankloten op eigen houtje.

@Syre: Ik sta hier 100% achter! Prachtig initiatief, ik hoop dat er vanuit de fokkerswereld veel reactie komt en dat dit tot mooie resultaten zal leiden! Het zorgt op zijn minst toch ook wel voor een klein beetje saamhorig- en duidelijkheid in die chaotische wereld van het caviahouden.

Ik wens je alle succes, en dat de club maar mag uitgroeien tot 1 van de grotere!

gr. Judith

• Rex

Misschien leuk om te melden dat de winnares van de Bondstentoonstelling bij de Rexen (64 ingeschreven dieren) een dier met een redelijke Hollandertekening was. De nummer 2 idem, die heeft alleen nog wat extra wit aan haar achterhand zitten.

Gelukkig wordt er nog altijd het meest naar type, bouw en beharingsstructuur gekeken en pas daarna naar de kleurverdeling.

En ja, ik vind zelf hele bonte dieren ook mooier, maar als die maar weinig geboren worden of voor de rest achterblijven, dan ben ik toch erg blij met mijn ‘Hollandertjes’.