Rexspeciaalclub online!

• jacquelinesbeestenspul

hoi peter

ik heb ook dieren zonder de hollandertekening kijk maar :

getsi eigenfokbeertje uit rood bont/driekleur combi

citroentje aangekocht omdat ze juist geen hollandertekening had ;)

ze is heel eigenwijs en had bijna gen geduld voor de foto maar uiteindelijk zat ze even stil (adhd caafje hahaha)

ik heb inderdaad ook dieren met de hollandertekening of net niet en het is ook zo bij ieder rood bont nestje die je krijgt zit er wel een hollander tussen soms ik ze mooi maar vaak hou ik degene aan die het net niet heeft om ze er zo uit te fokken en met de beer getsie ben ik al ene stukje op weg

ik vraag me af of hij geshowd kan worden hij heeft wel de 50/50 verdeling alleen 1 kant wit en de andere kant is hij rood hahahaaha ik neem hem gewoon een keer mee en ben benieuwd wat ze zeggen ach eigelij kan ik het al invullen mist rood aan rechterkant en mist wit aan linkerkant :D:D

groetjes jacqueline

• Rex

Even voor de duidelijkheid: Rex heeft niets met de Speciaalclub te maken en ook niet met Debbie. Ik schreef het dus ook niet namens de club, maar namens mijzelf: een Rexenfokker en liefhebber.

Ik viel alleen over het feit dat gesteld werd dat er zoveel Hollanderachtige Rexen zijn, iets wat in mijn beleving vroeger ook al was, bij de roodbonte dieren dan. En daarbij meteen de vraag wat er fout aan is? Ja, koeienbont is misschien leuker, maar dat staat niet in de Standaard (dat Hollander niet mag en dat het koeienbont moet zijn).

• Truus

Hoi Peter

Even een correctie.

Irene heeft de strart gemaakt met de zwartbonte rexen. Dat klopt. Ze was ook de eerste die buiten ons wist dat ze door de voorlopige erkenning waren. Ze heeft ze van Groningen naar Limburg gebracht omdat ze toenderteijd er vertrouwen in had dat wij verder zouden gaan met deze kleurslag en deze zover zouden krijgen dat ze misschien erkend zouden worden. Ik heb er niet voor hoeven te betalen. Dat vertrouwen dat Irene in ons had hebben wij gelukkig kunnen verwezelijke. 2 jaar later, in 1999 hebben wij de zwartbonte rexen ter voorlopige erkenning gebracht. Als basis van deze erkenning waren Irene haar driekleurrexen met heel weinig rood, 1 dragerzeugje van Irene uit een am. gekruinde lijn en …….. na 2 jaar waren wij zover dat we een aantal dieren gefokt hadden die wij goed genoeg vonden en de keurmeesters gelukkig ook.

Nog steeds hebben wij ook enkele zwarte rexen in onze stal. maar deze zijn eigenlijk zwartbont en komen uit zwartbont maal zwart. Echte fokkers van de kleurslag zwart zonder de bonte of de dalmatier in de directie lijn, zijn mij niet bekend.

Gr Truus

• ook een rex liefhebber

ook hier heb ik ze zonder hollander aftekening

wat voor bont tekening zie jij het liefst

ik denk de bloktekening

vrees dat je die weinig zult vinden

• Truus

Hoi Rexliefhebber

Ik zou bijna zeggen was jij vanancht bij ons in de stal :-)

Heb er ook zo zitten. Maar bloktekening, In 12 jaar tijd wel eens op de buik gehad bij een zwartbonte :-)

Gr Truus

• Peter

Ik zal wel te kritisch zijn, maar zie er toch nog hollander in. Vooral die witte band over de schoft. Maar de een na laatste foto vind ik wel vrij goed door de niet geheel rode achterhand, zeg maar witte kont. En eentje heeft inderdaad geen bles.

Maar een of twee kleine kopplaatjes vind ik ook hollander.

Natuurlijk zal het wel niet te verwezenlijken zijn er een bloktekening op te krijgen.

Peter

• Peter

Hoi Ine,

Wat bijzonder dat je een dalmatiner rex beer hebt. Zet je die ook tegen de zwarte rex die uit Gruella geboren is? Of was dat een beertje? Het is mij vroeger nooit gelukt om mooi getekende dalmatiner rexen te fokken, en ben er maar mee gestopt.

Groetjes,

Peter

• Caviastal Marieke

Ik heb er hier een met bloktekening, kan geen foto plaatsen hier weet niet hoe dat moet.

Maar fok ze nu al 4 jaar en eindelijk is er dan eentje uitgevallen.

Dus het kan, maar de kans is gewoon klein heel klein. Gelukkig is de hollandertekening in mijn stal wel minder aan het worden dus het kan maar je bent er zeker een poos druk mee.

Maar een uitdaging blijft het wel en zeker zoals ik weet wie het is zegt, je moet wel de juiste structuur en type erop houden want je moet zeker niet alleen naar de tekening kijken dat is bij mij wel het laatste waar ik naar kijk.

als het erop zit is het leuk meegenomen maar houd wel je type en bouw en beharing in de gaten en staar je niet blind op een leuk blokje.

Iedereen veel succes en tot morgen

• Peter

Hoi jacqueline,

Inderdaad geen hollandertekening, Ik begon er over omdat ik in Kleindiermagazine en op intenet alleen maar plaatjes zag van hollanderachtige tekening en ik snapte niet dat de keurmeester op de beoordelingskaart dan spreekt over “zeer goede kleurverdeling”.

Binnenkort kom ik Vlekkie en de Magpie brengen.

Groetjes,

Peter

• Peter

Hoi Truus,

Leuk, zo even dit contact.

Dank je voor de verbetering. En heel veel sterkte met je operatie binnenkort.

Ik hoop dat je heel snel weer beter zult zijn.

Groetjes,

Peter