oogontsteking hoelang?

• Gerda_H

Ik heb ook ooit een konijntje in een dierenwinkel gekocht, die een dag later ziek werd. Ik ben er gelijk mee naar de da gegaan,en toen was dat diertje al dood. het bleek veeeeeel te vroeg bij de moeder weggehaald te zijn. Ik heb toen een nieuw konijntje gekregen,en ook gelijk erbij gezegd dat ik linea recta naar de da zou gaan. ik moest toen wel wat langer wachten,maar kreeg toen wel een goed konijn. Deze heb ik ruim 10 jaar gehad.

Als het een goede dierenwinkel was,dan stonden ze toe dat je ermee naar je eigen da zou gaan. Een tubetje cavasan kost 4,75. Alleen het consult kostte mij wel €22,50. Want mijn da wou niet een tube cavasan meegeven zonder mijn caaf te hebebn gezien.

Groetjes Gerda

• Shirleyk

Wat een vooroordelen hier meteen weer!

PRIK heeft laatst al een bericht hier gepost over de cavia en toen riep iedereen dat ze ermee terug moest gaan naar de dierenwinkel………schijnbaar maakt PRIK zich wel bezorgd om het beestje anders zou ze geen moeite doen om hier te prikken voor ideen en hulp van anderen!!

Als de dierenwinkel dan aanbiedt om er zelf mee naar een dierenarts te laten gaan dan is dat toch haar/zijn keus……Dierenzaken zouden gewoon eens een keer gezonde dieren moeten verkopen. hier in Zutphen zitten verschillende dierenzaken, waarvan eentje ook altijd ongezonde diertjes verkoopt. Mijn ene cavia bleek een satijn te zijn, waar ik nog nooit van had gehoord, de andere is ook maar 2,5 geworden. De dierenzaak waar PRIK komt neemt tenminste wel zijn verantwoordelijkheid en dacht je nou echt dat het leuk is voor haar zoontje om zijn nieuwe caafje achter te laten……

• Roos

Hoi Monique,

Idd was misschien een beetje overdreven maar toen ik het zo las dacht ik echt bij mezelf dat zou ik nooit doen. Ik heb namelijk ook een x een konijn gekocht bij een fokker en de volgende dag had hij diarree ben ik ook mee naar de da gegaan en is allemaal goed gekomen. De fokker kon hier niks aan doen die heeft mij gewoon een gezond beest verkocht. Dan ga ik niet de kosten aan haar declareren. Het kwam gewoon van de stress van het verhuizen. Ik heb nu een caafje gekocht en die bleek na 2 weken schurft te hebben, ipv boos naar de fokker te gaan mail ik haar gewoon dat het bij haar vandaan zou kunnen komen en dat ze erop moet letten of zij het ook niet krijgt. En ja hoor mailtje terug was bij haar 3 dagen geleden ook begonnen. Maar wat moet ik dan zij wist het niet want het was 2 weken geleden nog niet zichtbaar. Het is gewoon puur mijn eigen mening ik wil helemaal geen discussie uitlokken zoals ze hier soms zijn. Maar ik zou het persoonlijk nooit zo doen ik koop een dier kijk of het gezond is zo ja dan ben ik er vanaf dat moment gewoon verantwoordelijk voor, op alle fronten.

Maar als mensen het niet met mij eens zijn moeten ze dat ook zelf weten hoor!!!

• Roos

En ik als fokker zijnde zou ook een ziek dier terug nemen als mensen dat willen dat is het probleem niet. Maar ik vind een fokker die over het algemeen hart heeft voor zijn/haar dieren wat anders dan een dierenwinkel. Heb toch het idee dat die liever hebben dat je een andere cavia neemt. En die andere weet ik wat ze er mee doen. Maar misschien heeft Prik wel een goede dierenwinkel die ook hart heeft voor zijn dieren. Maar dat zijn er niet heel veel ben ik bang.

• Saskia

Klopt Gerda, cafzalf is antibiotica en dat geeft niet iedere da zomaar mee zonder consult. kan ik wel begrijpen hoor, want met ab kun je ook veel schadelijke dingen aanrichten als je het zonder kennis gebruikt. Gelukkig is het over het algemeen niet zo'n moeite meer als je eenmaal bekend bent bij de dierenarts en zij weten dat je zelf wel een en ander aan kennis hebt :)

• PRIK

ik kom uit deventer en discus werkt nou eenmaal zo. je krijgt ook een papiertje mee waarop staat dat als het beestje iets heeft dat je eerst naar hun toe moet komen, dan nemen hun de kosten op zich.

• Roos

Ok dan heb ik niks gezegd. Dat wist ik echt niet dat er dierenwinkels zijn die dat doen.

• Shirleyk

De twee cavia's waar ik het over had kwamen ook bij de Discus vandaan, maar dan in Zutphen. Ik vind het echt een slechte dierenwinkel. Ze hebben ook echt geen verstand van zaken daar.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Pets Place hier, die hebben gezonde dieren zitten en de eigenaar heeft veel verstand van alles.