oogontsteking hoelang?

• Gerda_H

ab verkopen ze toch niet in een dierenwinkel? Dat is alleen verkrijgbaar bij een da?

Vreemd inderdaad.

Groetjes Gerda

• PRIK

nou ik heb haar daar 2 weken geleden gekocht en ga niet voor de kosten opdraaien. en hun nemen de kosten op zich als ze het door hun eigen dierenarts laten behandelen. ze hebben een contract met een dierenarts die daar langskomt.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Kan ik me best voorstellen maar ik geloof er geen snars van dat er een dierenzaak is die een contract heeft met een dierenarts.

Ze houden je gewoon aan het lijntje.

• Saskia

Nou, al hebben ze een eigen dierenarts, als jij nu al de verantwoordelijkheid niet wil nemen over je cavia, hoe moet dan dan tijdens de rest van zijn leventje? Iedere keer als hij ziek is maar bij de dierenwinkel brengen? Arm beestje…..

• Roos

Achter gelaten bij de dierwinkel??? Dat heb ik nog nooit gehoord!

• Roos

Idd raar dat je niet voor de kosten op wil draaien ook wat kost nou een tube zalf? En wat maakt het uit als het nog maar 2 weken geleden is het een levend wezen die kunnen idd iets krijgen. Zal misschien nog wel vaker voorkomen. Als je je dat niet gerealiseerd hebt voordat je het beestje kocht kun je hem daar misschien beter laten zodat iemand die er wel voor wil zorgen het beestje kan kopen sorry dat ik zo reageer maar ik vind het echt heel vreemd.

• MoniqueW

Hoi Roos,

Nou wel een beetje hart van je. Als je sorry zegt uit je daar dan ook naar.

Ik vind het niet raar dat als je een dier koopt en na 2 weken al met een oogprobleem zit dat hun voor de kosten moeten opdraaien. Dat hun arts er naar kijkt vind ik normaal, maar laat dan de nieuwe eigenaar zelf even langs komen en de kosten zelf declareren bij de winkel….als die hier inderdaad verantwoordelijk voor blijkt te zijn. Winkels willen graag verdienen en nemen van alles maar aan. Ik vind het niet erg dat ze op deze manier op de vingers getikt worden. Hoe vaak is hier niet geschreven dat we in een winkel komen en ze hebben een jong dier heeft nestje of een ontstoken oogje of schurf ….enz. Als je dier binnen een half jaar overlijd heb je als koper het recht op een nieuw diertje. Ze zijn wetterlijk verplicht om dit na te komen. Het is aan de koper of die daar gebruik van maakt.

Ik heb 1x een caafje verkocht (ik kocht een jong beertje dat een drachtig zeugje bleek te zijn. Het beertje werd wat dikker werd mij gezegt en toen hij kwam was ze drachtig en stond op knappen) Dit alles veroorzaakt nogal stres voor het jonge zeugje en kreeg 1 baby-zeugje een week na de verhuizing schimmel. Ik heb dit net zolang behandeld dat het diertje weer helemaal gezond was. Ik had dit niet hoeven doen, maar vind het wel zo netjes.

• Saskia

Er zit natuurlijk een verschil tussen kosten en verantwoordelijkheid…. De caaf achterlaten bij de dierenwinkel vind ik geen verantwoordelijkheid nemen. Als ik een caaf koop dan wil ík voor het dier zorgen en hem niet door een ander op laten knappen. Inderdaad zou ik wel met de dierenwinkel van begin af aan overleggen en zorgen dat de kosten vergoedt worden……

• MoniqueW

Ja, precies….

Bij de winkel achter laten is ook nieuw voor mij…..Ik weet niet wat de achterliggende gedachte van de winkel is. Ik persoonlijk kies daar ook niet voor.

• renate

Hallo Allemaal,

Er zijn dierenwinkels die hun eigen dierenarts hebben, maar dan wel willen dat je het dier daar achter laat.

Dit om te verkomen dat er dierenartsen naar gaan kijken die of er geen verstand van hebben en maar wat aan rotzooien of simpelweg hoge rekeningen uitschrijven waar de dierenwinkel dan voor kan opdraaien.

Ik persoonlijk zou het dier ook niet achtergelaten hebben, maar kan de reactie van PRIK ook wel een beetje begrijpen.

Van de andere kant heeft de dierenwinkel een garantie te geven. Op zich vind ik het al heel wat dat deze winkel de verantwoordelijkheid neemt. Ook de winkel kan hier wat van leren. Misschien kopen ze in via een groothandelaar en gaan nadenken over het inkopen bij fokkers.

Mijn mening, maar ook hier zal niet iedereen het mee eens zijn.

Groetjes Renate.