oogontsteking hoelang?

• PRIK

na hoeveel dagen zou het over moeten zijn. ik heb van de dierenwinkel een zalfje meegekregen maandag, maar ik zie geen verbetering. ik moest anders na een week terug komen. maar anders ga ik vanmiddag al

• renate

Goede morgen,

Je zou eigenlijk al verbetering moeten zien. Soms zie je dat zelfs al binnen een dag. Ik denk dat de zalf die je van de dierenwinkel heb gehad niet goed genoeg is.

Je kan beter bij de dierenarts caf zalf halen, dit werkt perfect.

Groetjes renate

• Gerda_H

Hoi Prik.

Diagnos heb ik ook gebruikt. Heb van de da nu cavasan oogzalf gekregen. Zij zei diagnos is eigenlijk alleen vit.a in een zalfje. cavasan bevat ook een antibiotica. Ik zou zo snel mogelijk met je caaf naar de da.

Groetjes Gerda

• Natanya

Bij mijn peruuf was het destijds binnen twee dagen al verbeterd…derde dag was het oogje weer normaal..de DA had Cavasan meegegeven.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Is er eigenlijk gecontroleerd of er geen spreitje hooi in het oglid zit of zo?

Normaal moet je snel verbetering zien.

Diagnos vindt ik persoonlijk een slechte zalf.

• Saskia

Ik heb zelf een beer gehad die 2,5e week een oogontsteking had en zalven deed he-le-maal niks. ik ben hem toen colloidaal zilver gaan geven en binnen een paar dagen was het over.

• Gerda_H

Hoe kan je aan colloidaalzilver komen? Ik heb ook een caaf waarbij niets helpt.

Groetjes Gerda

• PRIK

ik ben net terug en ik moest de cavia daar achter laten. ze bellen begin volgende week op. ze willen haar zelf behandelen met antibiotica. haar andere oog zag er ook niet echt super uit. ik heb haar ook gezegt dat ze niet echt fit is, zit ook wel ingedoken. maar eten doet ze wel. eigenlijk zit ze al vanaf het begin zo ingedoken. ik hoop dat ik haar begin volgende week gezond weer kan ophalen. gelukkig reageerde mijn zoontje van 5 jaar er goed op dat hij haar moest achterlaten

• Cavia Opvang 't Kuufke

Sorry maar ik vindt dit een vreemd verhaal.

Ik zelf zou NOOIT mijn zieke cavia achter laten bij een dierenzaak.

Morgen is daar geen mens en ik kan me niet voorstellen dat het diertje mee naar huis nemen.

Ik denk ook niet dat ie een ontstoken oog heeft, ook omdat ze zo ineengedoken zit. Ben benieuwd met welke AB ze gaan behandelen, dat mogen ze n.l. niet zomaar. AB is normaal gesproken alleen voorbehouden aan dierenartsen.

• Marijke

Collodiaal zilver kan je bestellen bij Knoevel webshop.

Ik vind het ook echt raar om je cavia bij een dierenwinkel achter te laten! Ze zijn daar toch geen dierenarts.