Keurmeesters en hun fokeisen~!~

• esther

Ine,Ik heb er mijn gedachte bij jij de jouwe.Maar vertel jij Jaq ook wel degelijk wat jij mij nog meer verteld,Het zal mij allemaal wat .

Ik heb jou de waarheid verteld en niks meer.Je beaamde zelfs nog veel.Of ben je nu je geheugen kwijt Ine.

En wat betreft verdedigen van Es….Zal ze het nodig hebben.??????Laat me niet lachen.Ze zal het zelfs een belediging vinden.:)

groetjes esther

• Gerda_H

Nou ja, degene die bij mij was en jou herkende zei dat jij Bellamy was. Jammer dat we elkaar niet verder hebben leren kennen,maar wij gingen net naar huis toen jij kwam.

Groetjes Gerda

• Gerda_H

Dat weet ik nog niet. Het ligt er aan hoe het dan met mijn man is, en hoe druk ik het heb. Het lijkt me wel heel leuk om er heen te gaan. De Noordshow vond ik ook heel leuk,alleen jammer dat er niet zoveel rassen cavia's waren.

Groetjes Gerda

• Cavia Opvang Betuwe

Onmogelijk!!

Een van de keurmeesters en showfokker doet zelf zo vreselijk aan inteelt .Lijkt me sterk dat dat anti inteelt gedoe er ook daadwerkelijk door komt.

• Witches at work

Hoi Irene

Vandaar ook dat ik de titel zo heb genoemd~!~

Ik vond het erg schokkend zoveel gerommel met dieren in cavia land!

Helaas krijg ik hierdoor wat fokkers op mijn dak, maar ik hoop er ook de goed willende mee te bereiken.

Die me nu zo verfoeien bereik ik er niet mee vrees ik!!!

gr D#S

• Paulala

Je hebt gelijk hoor Ine.

Totaal onbelangrijk dat je veel fokkers tegen je in het harnas werkt.

Mensen die erin geinteresseerd zijn en waarvan de ogen open gaan voordat het te laat is, Daar draait het om!

Daarom heb ik een nieuwe topic geopend over inteelt.

En dit keer met artikelen om onze woorden kracht bij te zetten.

Nu kan niemand het meer afdoen als vooroordelen en dat soort termen.

Het is gewoon de keiharde waarheid, en daar is niets tegenin te brengen.

De slechte gevolgen wegen absoluut niet op tegen de goede.

In een aantal artikelen staat dat zelfs wilde dieren in de natuur met uitsterven worden bedreigd door te veel inteelt.

Dus dat argument gaat ook al niet meer op.

• Cavia Opvang Betuwe

4 jaar geleden is hier ook al eens een rel geweest ,maar dan bij een vrouwelijke fokker en een belangrijk persoon in de caviashowereld.

Er waren 3 of 4 cavia's aangeschaft , allen rode gladharen .Stuk voor stuk stierven deze cavia's een gruwelijke dood binnen 1 jaar.

De fokker hield het op domme pech en puur toeval, dat zelfde excuus kreeg ik ook te horen en verder moet de “gedupeerde” het maar bekijken.Of je krijgt een opmerking in de strekking vertel dat maar aan al die andere tevreden klanten….

Quote nog van die gedupeerde toen in 2004 : “ Ik heb geprobeerd met mensen uit de cavia wereld er iets tegen te doen maar er schijnen zelfs mensen te zijn die zijn bedreigd…het is een raar wereldje, dáár ben ik dus zo achter gekomen! Veel belangen, chantage en vriendjespolitiek!

Het maakt me zó kwaad dat je dat moet toelaten en dóórgaan, mijn cavia's hebben zó geleden…en ik heb er erg veel verdriet van gehad..en nóg, dat gaat niet over juist omdat je zoiets zo maar moet accepteren… maar er is écht niets tegen te doen!

Maak je het wel bekend (zoals ik ook heb gedaan) dan krijg je een club achter je aan die je proberen te dwingen om desbetreffende foto's van je homepage af te krijgen ,door je te beledigen tot op het bot (vreet je overschot cavia's maar op ) ,want misschien is het ras iets té bekend in showland.

Hypocriet ,waarom zo veel prestige? We willen tenslotte allemaal plezier hebben van onze dieren ,mooi is maar een bijzaak.

Maar schokkend Ine? Nou nee … niet voor mij .

• Witches at work

esther schreef:

>

> Ine,Ik heb er mijn gedachte bij jij de jouwe.Maar vertel jij

> Jaq ook wel degelijk wat jij mij nog meer verteld,Het zal mij

> allemaal wat .

> Ik heb jou de waarheid verteld en niks meer.Je beaamde zelfs

> nog veel.

>>>D#S Ja jij en Es moeten goed weten dat ik nooit een wig heb willen drijven tussen; jou en Esther C en ook mezlef wat neutraal altijd heb willen opstellen tav van jou en Es C en de perikelen rondom Jacq je weet wel~!~

Jacq is echt niet heilig, en met lang niet alles waarmee zij zich bezig houdt ben ik het eens!

Ik ben eerlijk als ik met je praat, ik ben misschien wel idd te eerlijk ja!

Of ben je nu je geheugen kwijt Ine.

>>>D#S Erg misselijke opmerking van je!!!

Het zegt meer over jou als over mij! Ik weet verdomd goed wat er is gezegd, hoef jij me niet nog eens mee in te boteren ja~!~

> En wat betreft verdedigen van Es….Zal ze het nodig

> hebben.??????Laat me niet lachen.Ze zal het zelfs een

> belediging vinden.:)

>>>D#S Wat ik van Esther C weet is dat ze een redelijk brede rug heeft, en beter tegen een stootje/deukje kan als jij nu blijkt maar weer uit dit stukje tekst van je.

Jammer dat je jezelf zo neer zet, echt jammer ik dacht dat ons gesprek goed verlopen was.

Echter ik ben ook bevriend met Jacq en als de roddel die jij nota bene samen met Es C zo hardnekkig de wereld in hebt geholpen en er echt over wordt gereld moet ik dan maar mijn mond houden tav Jacq???

Ik dacht het toch mooi niet he?

Dat hebben al meer lui geprobeert hoor, ik ging gvd ook onderhand twijfelen aan Marielle!

En als je me nu ineens niet meer moet kan ik daar best mee leven, ik heb mijn vrienden niet alleen in de cavie wereld eerder integendeel.

Ik ben geen ohhhhhhhhh en ahhhhhhhhhhhh roeper en meekletser sorry!

gr. D#S

> groetjes esther

• isabel

gewoon iemand schreef:

>

> Misschien omdat de Standaard stelt dat een goede ontwikkelde

> cavia (volwassen) tussen de 1000 en 1500 gram weegt? ….. Volwassen dieren > van 800 gram zijn gewoon te klein naar de Ned. norm.

Ik snap dat je als fokker een streven hebt, een doel. Dat je bij je fok richtlijnen hanteert. Maar een fokzeug is toch geen showzeug, dus dan maakt het voor een fokzeug toch niet uit of ze wat onder de kg zit?

• MoniqueW

Ik snap dat je als fokker een streven hebt, een doel. Dat je bij je fok richtlijnen hanteert. Maar een fokzeug is toch geen showzeug, dus dan maakt het voor een fokzeug toch niet uit of ze wat onder de kg zit?

Hoi Isabel

Jij zet nu neer zoals ik het eigelijk bedoel.