VLAAMSE REUS~!~

• Manu

Ik denk daar gewoon echt anders over. Ik vraag mij af waarom je dieren verkoopt aan iemand die voor zijn/haar huidige dier (die plaats moet maken voor de nieuwe dieren, terwijl het zelf nog geen jaar is) nog geen eens een nieuw baasje gevonden heeft? Wat geeft je dan het vertrouwen dat deze persoon jouw cavia's wel een goed thuis te bieden heeft?

En hoe kan het zijn dat er recent wegens omstandigheden dieren moeten vertrekken en er nu alweer blijven plakken?.

Dat stemt mij negatief, zoals deze fokster zelf negatief gestemd wordt door skinnydragers die afgestaan worden aan een dierenwinkel… ieder z'n mening, nietwaar?!

• Maria

helemaal mee eens manu

• jacquelinesbeestenspul

hoi manu

ik heb niet alles hier gelzen maar volgens mij begrijp je het verhaal niet helemaal of wel ???

het konijn woont nog gewoon bij die mensen die er vanaf moeten dus ine heeft het dier niet thuis ofzow

ik snap je fele reactie niet in deze

het lieve reusje komt bij mijn vriendin te wonen in een vroegere geitenwei van een verzorgingstehuis samen met nog een oude reus en 2 andere gecastereerde rammen gezellig bij elkaar dus probleem opgelost konijn blij mensen blij

groetjes jacqueline

• Manu

“Ze hebben de ruimte die deze jongen nu inneemt nodig voor de cavia's… dat was het heikel punt nu! … Als iemand hem wil mag hij zolang hier wonen, ik heb wel de ruimte voor hem.”

Ik begrijp het verhaal prima. Het dier is nog geen jaar oud en moet plaats maken voor de cavia's die nu kennelijk leuker zijn….

• M.

Ikzelf heb als sportfokker echt niet zo'n moeite om afstand te doen van (uitgeselecteerde) dieren. Echter ben altijd toch weer vrolijk gestemd als er een ogenschouwelijk (je weet het immers nooit zeker) op een goeie plek terechtkomt. Ikzelf zorg dat ik het bij ons kopende publiek goed voorlicht en heb zelf niet het idee dat ik bijdraag aan de blijkbaar onstane ‘cavia/konijnenberg’. Ons fokbeleid is er bij aanvang op ge-ent om te voorzien in een eigen behoefte. Wat ‘overblijft’ vind altijd zijn weg naar goede liefhebbers. De vraag is doorgaans groter dan het aanbod. En ben geenzins van plan om een markt te voorzien. Doe derhalve ook niet aan reserveringen. Er is iets te koop of het is er niet, simple-as-that. Soms zit er wel eens eentje langer dan gepland, maar dat is het risico van de fokker. Ik heb daar geen problemen mee. er komt altijd weer een gegadigde. Ik heb ook wel eens mensen geweigerd te verkopen. Bijvoorbeel: de eerste die afdingt op mijn prijs kan meteen rechtsomkeer.

Opvangen zijn natuurlijk een uitkomst voor dieren die écht overblijven. Maar ik vind het ook dat er wel eens te makkelijk afstand wordt gedaan van huisdieren. En worden gedumpt. Ik heb hier ook wel eens meegemaakt dat er 's-morgens een doos aan de voordeur stond. Ik vind dat er bij dumpen best wel wat vragen mogen worden gesteld. Soms vind ik opvangen op dat punt ook wel eens erg té uitnodigend om dieren aan te brengen. Zo wordt het soms té gemakkelijk gemaakt. Opvangen uit ideëel oevrwegingen lijkt mooi, net als kopen vanuit dierenwinkels omdat ze daar zo zielig zitten. Bedenk dat daarmee een malafide handel wel in stand wordt gehouden.

M.

• Maria

mooi verwoord .M

• Witches at work

Hoi Carla, hoi Jacq

Jullie snappen het tenminste wel, jeetje wat zijn ze weer op dreef hier zeg~!~

Het leuke is doordat ik hier mijn ledenaantal nauwgezet in de gaten houd kan ik ook eens een keer wat doen voor een ander.

Echter ik had al voor ik met mijn ogen kon knipperen al 2 adressen waar het dier meer dan welkom was.

Leuk toch, ik heb alleen bemiddeld en neem die reus mee in de trein as zaterdag of ga hem gewoon ff per auto brengen een dezer avonden.

Het konijn kon niet overweg met hun konijn, en gaat ook niet ZOMAAR weg!

Ze waren al een hele poos naar een plek aan het zoeken echte zonder resultaat.

Weet je wat ik zal het eens proberen stelde ik de klant voor en jes ik had vrijwel meteen beet.

Ze hebben aldaar al vele jaren caafs,en zo nu en dan een pretnestje niks meer of minder.

Hier is het zeker geen cavia of konijnendump, echter sommige maken dat er erg graag van ach dat zijn hun zog “lolletjes” schijnbaar~!~

gr. D#S

• basjeeeee

Kom ik weer even met me opvanggezever M. ;)

Is het niet juist beter dat die opvangcentra er zijn zodat niet het hokje open gaat in het park en hoppakee… Zoek het maar uit. Is het niet juist heel wat dat mensen op een verantwoorde manier afstand van hun dier kunnen doen? Anders had ik alles uit omstreken hier elke week in dozen voor de deur omdat ik ‘zo’n dierenvriend' ben, zonder te weten wat ik ermee aanmoet…

Er zijn daarnaast zoveel redenen die mensen echt niet kunnen helpen voor afstand.. Daar is het toch fijn voor dat er een ‘medium’ als een opvang is? Een opvang heeft in mijn ogen meer plus dan min kanten.

• Witches at work

Hoi Manu

Manu schreef:

>

> Is heb in deze geen reden om positief te reageren. Wat mij

> verontrust is dit; EEN MINDER SERIEUZE CAVIAFOKKER, die haar

> klanten dieren bij zich laat droppen.

>>>D#S Tja wat moet ik hier op zeggen???

Weet je wat, je hebt gelijk Manu helemaal gelijk KEEJ???

gr. D#S

• Manu

“Het konijn kon niet overweg met hun konijn”

Dat zat er dik in… twee rammen kunnen niet samen.

“Veel mensen beseffen vaak niet dat een Konijn lang niet altijd het meest makkelijke dier is om te hebben.”

Moet je ook wel de moeite nemen om je enigszins in het dier te verdiepen.