fokkerskaart

• Annechien

Schrijf eens een vereniging aan of ga langs tijdens een show, tijdens een show kun je in ieder geval wel sfeer proeven. Ik zit zelf bij KPV De Vooruitgang Zevenaar EO. Mij bevalt deze vereniging prima en ik hoef ook nergens anders naar toe.

• Witches at work

Hoi Basje

Ha ha Trollenfok verbod???

Was dat maar waar, van mij mag dat vandaag nog ingaan~!~

Ik ben nu een jaar lid van de ECC de Europesche cavia club.

Je krijgt wat korting op evt keuringen en kruiden die je koopt bij via de ECC thats it~!

Weinig extra's verder, het is allemaal niet spannend vind ik.

Ach tis 10 euro per jaar, dus dat is te doen vind ik.

Geen extra mails of info, gewoon die kortingen, en je steunt de ECC.

gr. D#S

• M.

Voor de duidelijkheid, via de ECC kom je niet in het bezit van een fokkerskaart. Dat moet toch echt via een plaatselijke kleindierenvereniging.

M.

• Witches at work

Hoi M

Mij zegt zo'n fokkerskaart echt niks!

Wat heb je eraan? Wat voor meerwaarde heeft oz'n ding, zeker als je weinig

je dieren laat keuren zoals ik doe?

Verder blijf ik de hele cavia wereld een vrij chaotische wereld vinden.

Waarin je met vallen en opstaan zelf je weg maar moet zien te banen.

En is veel duidelijk maar nog veel meer onduidelijk, zo blijkt nu ook weer in de vraagstelling van Dagmar.

Je zou verwachten dat een fokster die de meest exclusieve rassen, waarvan ze er ook nog echt veel heeft in aantallen wel die info zou hebben die mij en vele anderen vaak ontbreekt!

En de doorgewinterde fokkers, met hun ervaring zijn ook niet altijd even spontaan en open in hun info verstrekking leert mij de ervaring.

gr. D#S

• M.

citaat D#S: '… Verder blijf ik de hele cavia wereld een vrij chaotische wereld vinden. Waarin je met vallen en opstaan zelf je weg maar moet zien te banen.

En de doorgewinterde fokkers, met hun ervaring zijn ook niet altijd even spontaan en open in hun info verstrekking leert mij de ervaring…'

Wellicht informeer je bij de verkeerde mensen :+

Ik reken mezelf in elk geval niet op die doorgewinterde fokkers die hun ervaring niet delen. Het is maar waar je je voor openstelt, las ik hier eens.

• Witches at work

Hoi hoi M.

Nou ik stel me juist open op, ook voor de info die anderen mij aanreiken.

Een van DE redenen ook om hier op dit niet altijd even leuke prikbord te blijven.

Het is zoals ik het in het algemeen ervaar, deze schoen past idd JOU niet, en gelukkig wel meerdere fokkers niet.

Integenstelling tot Dagmar, ben ik op dit moment met hele andere zaken bezig als fokkers vereningingen, kaarten ed.

Op zich wel een goeie topic, vooral voor beginnende fokkers die op deze wijze er hun voordeel mee kunnen doen.

gr. D#S

• Manu

Dat mensen vragen stellen, wil beslist niet zeggen dat informatie slecht verstrekt wordt. Mensen zijn ook maar zeer beperkt bereid informatie te zoeken en tot zich te nemen. Dat merk ik telkens weer.

Ik bedoel…. als je op cavia.startpagina kijkt, zie je daar al heel snel de link naar de site van de NKB en Kleindierplaza. Op beide sites heb je na een paar keer klikken een mooi overzicht van kleindierverenigingen gerubriceerd naar regio.

• Witches at work

Hoi Manu

Die sites ken ik ja, erg boeiend zeg~!!

Saai, en dodelijk saai, en nog saaier zijn die.

Met ook duiven en kippen beurzen info ect.

Ik ga naar shows vooral omdat ik door mijn collega fokkers gevraagd wordt er heen te gaan.

Of zoals hier via topics wordt aangekondigd door enthousiaste mede fokkers/ foksters.

Mij trekt zo'n droog overzicht niet, ben ook ooit naar bv apeldoorn geweest, die show was echt super saai!!!

En vond die in Elsdorf echt heel erg gezellig en warm van uitstraling.

Ik onthoud gewoon welke shows mijn bevallen, en die bezoek ik dan.

Ik vind sfeer erg belangrijk, ik wil gewoon een leuke dag hebben dan en niet zo'n droge pure tentoonstelling waar verder niks te beleven is.

gr. D#S

• Dagmar Smink

Precies ik wil graag van mensen weten wat nu een echte leuke vereniging is.

Groetjes

• basjeeeee

Mischien kan je zelf een leuke vereniging opzetten.

We hebben een clubje opgericht voor cavia's met een lelijk gezicht jij mag erbij, jij mag erbij zou een leuk songlied zijn voor een vereniging met skinny en baldwin caafjes ;)