VERS DRINK WATER?

• Witches at work

Hoi Basje

Water is van levensbelang!!!

Wereld gezondheidaorganisaties wijzen uit dat op plekken waar geen zuiver drinkwater voorhanden is, er zelfs epidimien ed uit kunnen breken ivm

besmetting drinkwater.

Gisteren bv was ik in de supermarkt voor mn wekelijkse bevoorading van ons eten en drinken.

Ziet de casierre hele ladingen met Barle duc blauw en rood water voorbij gaan.

Waarop ze zegt; “feestje?” ik lachenend' “met alleen de watertjes zeker en de vruchten sappen zeker?”.

“Waarom geen kraanwater? das toch ook prima en veel goedkoper vroeg ze me?”

Omdat mijn man, kids en ik dit water ook gewoon NOG lekkerder vinden~!~

Hele bergenb groenten en fruit zag ze verder voorbij gaan en slechts een paart knullige zakken ships en een beetje bier en wijn.

Wat zullen zij feesten ha ha~!~

Bleek bij thuiskomst ik die avond ook nog “indrinkers” te krijgen van mn oudste dochter, en jawel ook voor hunnie was er genoeg hier in huis.

Ze nemen zelf ook wat mee ha ha tegenwoordig!

Nee op water bezuinigen we hier niet, echter kraanwater is idd goed genoeg mocht je bronwater te duur vinden.

Echter mocht het kraanwater hier ooit discutabel worden, gaan ook mijn caafs aan het blauwe Bar le duc water, want bezuinig je op GOED water bezuinig je regelrecht op een goede gezondheid!!!

Water uit een put of regenton is prima vopor de planten echter niet voor sensibeler levenzoals mens of dier, ook al zuipt een hond bv net zo makkelijk uit een gore sloot, wil dat niet zeggen dat ie daar beter van zal worden. Eerder het tegendeel!

gr. D#S

• fantasyli

ik ververs het (leiding)water om de 2 dagen en als ik de kooi verschoon.

gewoon kokend heet water erin en flink schudden.

heb het flesje al 4 jaar en heb nog nooit hoeven klooien met zand of rijst, of kettingen..

• isabel

Nee, chloor is ook niet milieubewust, dat klopt. Ik hoop dat mensen nu genoeg alternatieven hebben gekregen om de flesjes schoon te maken.

Dat plastic recyclebaar is, wil niet zeggen dat alle plastic ook gerecycled wordt.

• M.

fantasyli,

Het is echt geen ‘klooien’ met een kettinkje. En net zo veel werk als de door jou beschreven methode met kokend water. Bovendien leert de praktijk hier dat op den duur de flesjes (die transparante met de rode dop) door steeds wisselende temperatuurverschillen steeds brozer worden. En op den duur de geest geven. Hier zijn er vooral in de winter behoorlijk wat gesneuveld in de loop der jaren. Sporadisch gebruik ik er nog wel eens eentje, hoor. Maar meestel (en liever) een ander nippelsysteem.

M.

• fantasyli

ja kan me voorstellend at die wisselingen niet goed zijn. mn caafs staan binnen dus er komt geen vorst op de flesjes. misschiend at dat iets scheelt. ach 4 jaar is niet slecht toch? en moet ik ze een keer vervangen naja pech. en het *klooien* bedoelde ik niet kwaad hoor :+