VERS DRINK WATER?

• Cavia farm Witches at work

Hoi Marijke

Ik eerst ook niet, heb alternatief lopen raggen, schudden en doen met scherpe zand die ik van ons pap zo mooi kreeg aangevoerd!

Maar het schoot echt niet op, en met chloor gaat het echt heel makkelijk.

gr. D#S

• Marijke

Hoi Ine,

Zo leer ik ook weer eens wat! En bedankt voor dit onderwerp, is ondanks dat het ‘slechts’ over water gaat, heel interessant.

Groet,

Marijke.

• M.

Ik maak(te) de verfoeilijke en beruchte transparante flesjes met de rode dop schoon door een klein laagje water samen met een los gootsteenkettinkje eventjes goed hard te schudden. Op deze manier wordt de binnenkant zowat gepolijst en goed schoon. in een mum van tijd.

M.

• Samantha

Mijn caafjes krijgen om de dag vers drinkwater (kraanwater) en als het drinkflesje groen wordt gooi ik het weg en koop ik een nieuw (mijn caafs zijn nogal verwend).

Uit ervaring weet ik dat je t nooit super schoon krijgt, chloor ben ik écht niet van plan om te gebruiken, dus krijgen ze van mij een nieuw flesje.

Groetjes Sam

• isabel

> en als het drinkflesje groen wordt gooi ik het weg en koop ik een nieuw

Niet erg milieubewust….

• K-Town Madness

Ik snap het “niet goed schoon” krijgen zowiezo niet.

Nou heb ik dat vaker hier vaker gelezen.

Bij ons werkt heet water met wat rijst super om schoon te maken.

Ik heb namelijk 2 flessen van 600ml voor de fretten.

Die krijg ik er perfect mee schoon.

Maar goed , zo heeft iedereen zijn eigen manier.

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Mer rijst of een kettingkje in het flesje en schudden ermee heb ik nog niet geprobeerd wel met scherpe zand dus.

Mocht dat idd ook hier een succes stap ik weer van de chloor af, gebruik zo wie zo chloor zo goed als nooit.

Wel de zuurstof bleek en andere alternatieven.

gr. D#S

• Gerda_H

Als je geen chloor wilt gebruiken,en rijst ed wil niet goed schoon maken,kan je ook heel fijn grint gebruiken met heet water en goed schudden.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Gerda_H schreef:

>

> Ine, ik geef het regenwater ook niet in droge tijden. Zoals

> nu,heeft het een paar dagen niet geregend,dan krijgen ze

> leidingwater,alleen na een flinke bui,dan is het weer goed in

> beweging geweest,dan geef ik het wel.

> Groetjes Gerda

Dit lijkt me helemaal slecht/ongezond… Volgens mij moet je in ieder geval consequent zijn in je waterkwaliteit…. Wat ze gewend zijn lijkt me het beste, en eerlijk is eerlijk, wat kost het nou om die fles vol te doen met kraanwater 1 of 2 keer per dag…

• Samantha

> en als het drinkflesje groen wordt gooi ik het weg en koop ik een nieuw

> Niet erg milieubewust….

En chloor is wel milieubewust in jouw ogen?? Plastic is recyclebaar, chloor is een chemicalien, door het uitspoelen komt het in het leidingwater terecht, dus lijkt dit me een stuk milieuvervuilender…