Is het erg?

• Alba

Ja ik vind binnen ook gezellig,sommige maken er een beetje een drama van van maar als je alles bij houd qua rommel is het best te doen vind ik.

En de meeste mensen houden ze toch wel binnen denk ik.

Nou ja maakt ook niet uit ik vind het gezellig zo en mijn zoon ook.

En als ikze buiten heb maak ik me er alleen maar zorgen over,misschien zomers wel maar nu niet.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Ook ik heb mijn caafs bijna voor 80 % echte buiten zitten, een kleine groep zit opgehokt, meestal tijdelijk tegen het einde van de zwangerschap ed.

Koppeltjes en erg jonge dieren. Dieren die extra zorg behoeven.

De vachten worden mooier buiten en ze zijn zelden verkouden asmatisch.

Wel is het aan de andere kant ook zo, is een dier wat krakkemikkeriger/zwakker

zal dat zich buiten ook veel sneller openbaren.

Zo'n dier zou zich in de huiskamer (waar niet gerookt wordt uiteraard) het toch beter doen dan buiten zeker in de koude/natte maanden waarvan wij er helaas veel teveel hebben.

Met andere woorden het selecteert zich zelf veel sneller uit, waarmee je uiteindelijk een groep dieren hebt die door de wol geverft zijn en erg sterk.

ECHTE spieren hebben i.p.v. vet omdat ze zich niet of amper kunnen bewegen.

En ook een keer lekker vuil kunnen zijn alhoewel dat hier erg meevalt.

Ik zou er weinig lol in hebben fokker te zijn met ong. 75 dieren klein opgehokt.

Voormij is het kinderboerderij achtige toch nog steeds iets waarvan ik het meeste genieten kan, en gezien ik al menigeen caafje hier retour heb gehad weet ik dat de cavia de ruimte ook zeer kan waarderen.

En hoop in de nabije toekomst nog veel meer ruimte te hebben voor mijn caafs.

Als ik geen of erg weinig ruimte zou hebben zou ik erg weinig caafs hebben.

Een tiental of zoiets die ik dan lekker veel zou knuffelen/verwennen.

Zoals we eerst ook deden voor ik fokte.

gr. D#S

• Cavia farm Witches at work

Hoi Irene

Nee die niet ik zag hem net door munne tuin lopen en gras vreten, Joker (zo heet ie) vermaakt zich prima en doet spannend tegen de andere caafs die de rennen niet uitkunnen.

Dus straks als mn jongste slaapkop wakker is kan het getijger beginnen.

De buren zullen wel weer vrolijk van ons en onze caafs worden pffffffffffffffffffffff

Ik doe voor de afwisseling maar mijn oude zooi weer aan aan ha ha ook al is het vandaag zondag.

De kerk hoef ik toch niet in dat scheelt weer.

gr. D#S

• basjeeeee

Ik heb het idee dat je juist in de zomer meer zorgen moet maken met dieren dan in de winter ;) Een dier kan beter tegen kou dan warmte…