Is het erg?

• Alba

Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn zoontje(en ook een beetje voormezelf)een cavia gekocht.

Echt heel leuk alleen,wij hebben hem overdag beneden staan en savonds gaat hij met mijn zoontje mee naar boven,is dit erg dat hij steeds wisseld van plek?

Wil hem niet onnodig stressen!!

alvast bedankt

• Susan

Ik denk dat hij (of zij) liever de hele tijd op een plek staat.

en ik denk dat hij of zij er graag een vriendje of vriendinnetje bij wil. Cavia's zijn nu eenmaal groepsdieren.

Wel goed opletten dat je twee vrouwtjes bij elkaar zet, of twee mannetjes.

• Cavia farm Witches at work

HJoi Alba

Ik denk dat de stress wel meevalt hoor.

Echter is het toch ook frisser om de lange nacht zonder huisdieren om je heen door te brengen.

Bovendien als boven net als hier de ramen vaak wagen wijd open staan in de nacht en benden is de verwarming overdag al vollop aan dan is het gewissel van temperatuur niet echt bevordelijk voor de caaf.

Als mede mogelijk het op de tocht staan, cotinuiteit is beter als mede het hebben van een kooi genootje.

gr. D#S

• Alba

Bedankt voor jullie reacties,

Het is wel moeilijk want hij is van mijn zoon en het was de bedoeling dat hij hem op zn kamer kreeg,en we hebben trouwens niet snachts de ramen open en ik zet snachts zijn hokje erin waar hij lekker in kan gaan schuilen.

Wil natuurlijk wel graag dat hij het naar zijn zin heeft,bentrouwens ook bang dat het te stil is boven en dat hij zich wat eenzaam gaat voelen,moeilijk hoor.

moet maar even zien of er toch misschien beter 1 bij inmoet,maar dan moet ik er wel een laten castreren want het is een mannetje en 2 mannetjes zou dat goed gaan?

Hoor het nog graag van jullie!

• Saskia

Als het een ouder mannetje is kun je er meestel probleemloos een kleine beer bijzetten. Ook kun je hem laten castreren en er een zeugje bijzetten. Een castratie is bij een goede dierenarts die gasnarcose gebruikt een hele kleine ingreep en hij heeft er een leven lang plezier van!

• basjeeeee

is echter wel handig het 2e beertje bij een opvang/fokker vandaan te halen, waar die eventueel terug mag als het niet gaat, anders zit je straks met 2 beertjes die alleen zitten,

Gr Basjeeeee

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Ja idd want eenmaal in een winkel gekocht magje het zelf uit zoeken hoor.

Dus dan mag je het kleine beertej alsnog weer gaan doorverkopen ect ect.

Sommige beren aksepteren geen kooi genootjes ook geen kleine.

Maar in demeeste gevallen stellen ze gezelschap erg op prijs.

Je zou hem ook gewoon lekker boven kunne alten staan en er overdag uit halen met een oude handdoek op schoot om te knufflen.

Zelf zou ik het gewoon absoluut niet willen dat de dieren mee nmaar boven gingen met mn kids hooguit een hondje de 1e dgn om ff te wennen en dan weer ganuw afbouwen met de afstand dus steeds verder weg zetten naar beneden.

Ieder zijn ding sommige nemen zelfs dieren mee in bed, of op het voeteneind.

Succes met je keuze, pieker er maar eens lekker over haha~!~!

gr. D#S

• Natus

Ik heb een beer die heeft 2 weken alleen gezeten voor zijn vriendje bij hem in kwam.(voor die tijd zat ie ook niet alleen,toen ik hem ophaalde zat ie ook met anderen)

In die 2 weken wachten zeg maar, zat ie echt heel alleen en rustig meestal op dezelfde plaats,ik vond het erg zielig.

Toen ik zijn vriendje/.hokgenoot op kon halen en erbij in zette is ie helemaal opgefleurd,maakt meer geluid,zit nooit meer op 1 plaats en is helemaal opgeleefd.

Ik weet niet hoe jouw caaf zich gedraagd,ik heb er nu 6,maar ik heb er geen een alleen zitten.

• basjeeeee

Tja, ik zeg altijd maar: buiten! Als ik dan die topics over sproeien ook lees, ben ik blij dat alles hier buiten woont, van konijnen en cavia's tot hond, het komt mijn huis niet meer in, tenzij het niet anders kan oid, maar nooit meer wat we vroeger hadden…

• Saskia

ik vind het heerlijk dat de beestjes binnen staan. Ik hoef nooit kou te lijden voor ze en ik kan ze altijd in de gaten houden. 's avonds lekker met ene caaf op schoot, of als ik me duf voel met een caaf op de bank hangen… Heerlijk, voor mij niets anders!